Volvo verwendagje

Gestart door LouisXIV, 21-04-2011 22:53:25

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Oude verteerde rubberen slangetjes kunnen wel degelijk ergens lekken.

Ik zou beginnen met die ALLEMAAL te vervangen, je ontkomt er sowieso toch niet aan.

LouisXIV

Ik heb NB wel bijna 9000 euro betaald dus dan mag ik toch wel verwachten dat het nu wordt opgelost ondanks dat de storing an sich niet zoveel kwaad kan.

Vulk

Akkoord, maar je mag er niet van uitgaan dat ze alle vacuumslangen gaan vervangen dan.
Als het een lek is, dan zullen ze enkel het slangetje vervangen da lek is. Dan kan je rustig wachten tot het volgende slangetje gaat lekken.

9000euro is wel stevig aan de prijs voor een 'gewone' 2.5T.

LouisXIV

Citaat van: Vulk op 23-04-2011 11:46:52

Ik zou beginnen met die ALLEMAAL te vervangen, je ontkomt er sowieso toch niet aan.
Dat gaan we ook voorstellen aan de garage ondersteund met een advies van Thuur. Het liefste zou ik zeggen dat ik vind dat hij het door een Volvo garage moet laten doen omdat het nu al zo lang duurt. Maar dat kan ik niet eisen óf wel?

LouisXIV

Citaat van: Vulk op 23-04-2011 11:51:06
Akkoord, maar je mag er niet van uitgaan dat ze alle vacuumslangen gaan vervangen dan.
Als het een lek is, dan zullen ze enkel het slangetje vervangen da lek is. Dan kan je rustig wachten tot het volgende slangetje gaat lekken.

Het is natuurlijk geen "gewone 2,5T" ten eerste is hij van ons en ten tweede is hij heel mooi groen  ;) :D

Vulk

Citaat van: LouisXIV op 23-04-2011 11:51:13

Dat gaan we ook voorstellen aan de garage ondersteund met een advies van Thuur. Het liefste zou ik zeggen dat ik vind dat hij het door een Volvo garage moet laten doen omdat het nu al zo lang duurt. Maar dat kan ik niet eisen óf wel?

Hoeft niet door een Volvo garage hoor zoiets. Eén slangetje los en een vers er op. Van mijn auto heeft mijn vrouw er zelfs een deel gedaan. :)

LouisXIV

Ik ga zo ff een foto maken van die mooie 12 Volt aansluiting tbv onze koelbox in de kofferbak. :eusa_dance:

LouisXIV

Citaat van: Vulk op 23-04-2011 11:53:52
Citaat van: LouisXIV op 23-04-2011 11:51:13

Hoeft niet door een Volvo garage hoor zoiets. Eén slangetje los en een vers er op. Van mijn auto heeft mijn vrouw er zelfs een deel gedaan. :)

Wat kost al die slangenrommel eigenlijk? Anders ga ik het zelf wel doen.

elianmars

Citaat van: Vulk op 23-04-2011 11:51:06

Over de aankoopprijs is al vaker wat gezegd ;D

Maar zoals ik al zei, de wagen voelt wel goed.

Wat betreft de storing, toen Louis met de vers gekochte wagen het terrein van de verkoper af reed, ging het lampje al branden.
Blijkbaar was de foutcode alleen maar gewist. Dat is natuurlijk geen oplossing.

De vacuümslangen vervangen is voor een garage niet heel veel werk.
Dat zou voor het geld, dat voor de wagen is betaald, toch wel gedaan mogen worden, lijkt me.

thuur

Tja, het is nu eenmaal een van de hardnekkigste storingen die je kunt hebben. Je kunt ze niet oplossen zonder eerst een Stage 0 door te voeren, en dat wil zeggen: de technische toestand terug naar fabriekswaardes brengen. Bijna geen enkele garage zal een slechte vacuumslang vervangen als deze niet lekt of gescheurd is. Toch zien we hier aan de lopende band dat het juist daarom vaak misgaat.

Vacuumslang vervang je het best door siliconen. Voor een 5 euro per meter (je hebt ca. 2 meter nodig) kun je niet gaan klooien. Wellicht kun je M a r c benaderen dat hij je een 2.5T '99 pakketje samenstelt.

Gr 8)

LouisXIV

De 12 Volt in de kofferbak;

De auto voor de deur;

De auto voor de deur;

Wat is dit? En is het erg?

De verteerde slangetjes;

De verteerde slangetjes;

Vulk

Buis is niet erg, maar had je beter bij Thuur even uit een sloper kunnen trekken (zet maar op de verlanglijst).

Slangetjes zien er nog niet eens zo heeeeeeeeeel erg versleten uit. De mijne waren erger, maar waren ook iets ouder nog. :)

thuur

Dat buisje is van de koeling van de motor- en automaatcomputers. Het maakt niet uit of hier wat scheurtjes inzitten, het betreft geen gefilterde lucht en is ook geen gesloten systeem.

Het buisje van dit type is net iets anders dan die wat ik heb liggen, anders had je er al eentje opzitten.

Gr ;)

HanV70

Ik vind wel, dat er zo meer vocht bij je electronische aansluitingen van je computer kunnen komen, trouwens bij de v70 heeft de computer ook nog een aansluiting met het airco/kachelhuis. die er voor zorgt dat als rijwind niet voor koeling zorgt, er toch gekoeld wordt, via de ventilator airco/kachelhuis. Als deze gehele slang ontbreekt, zal de koeling van de computer veel minder zijn, omdat de "koellucht" dan rechtstreeks uit de motorruimte wordt aangezogen en er dan dampen van onder de motorkap in de auto komen.
Ik ben deze constructie destijds tegengekomen bij het vernieuwen van mijn verdamper van de airco.

LouisXIV

Citaat van: thuur op 25-04-2011 11:29:03
Dat buisje is van de koeling van de motor- en automaatcomputers. Het maakt niet uit of hier wat scheurtjes inzitten, het betreft geen gefilterde lucht en is ook geen gesloten systeem.

Het buisje van dit type is net iets anders dan die wat ik heb liggen, anders had je er al eentje opzitten.

Gr ;)
Als ik weer eens langs kom en ik heb hem nog niet van mijn garage gekregen dan houd ik mij aanbevolen  ;) Andere vraag; In mijn achterdeur zitten wel roosters voor speakers maar ik hoor geen geluid en zie volgens mij ook geen speakers zitten. Heb je die toevallig nog en heb ik dan extra versterking nodig?