brandstof berekening.

Gestart door arjen850, 22-04-2011 23:39:03

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Zomerbanden-winterbanden-wissel?

Het resetten voor een meting van 45km geeft een heel slecht beeld van je gemiddelde verbruik. De weergave van de bc is zo afhankelijk van zoveel factoren, je rechtervoet, het stilstaan bij een verkeerslicht, je snelheid, noem maar op. Ik meet nog steeds het verbruik over de gereden kilometers met de getankte liters, over een volledige tank en over het geheel. Hoe langer je meet hoe beter je je gemiddelde waarde is. En pieken en dalen haal ik er uit met de metingen per tankbeurt. Een ritje naar mijn zwager over de 31 haal je er dan zo uit bijvoorbeeld.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

arjen850

ik zal rustig eens gaan meten wat het verbruik volgens de bc is,  en of dat overeen komt met de getankte liters.  toch is mijn rijstijl niet veranderd, en heb in de ruim 2 jaar dat ik de R heb nog nooit dit verschil gezien. maar goed, dat moet met metingen uit te wijzen zijn. wellicht zit er een fout in de genoemde gegevensverzameling van de bc. Maar er is niemand die dit fenomeen kent of bekend voorkomt?

arjen850

Heb na de R meet nog niet getankt, maar als ik na dik 350 km kijk waar de tankmeter op staat, maar ook naar de info die de bc geeft lijkt het allemaal wel te kloppen. en als dat zo is betekend het dus dat de R zuiniger is geworden. vind het bijzonder;)

maruska

wat een CY in je buurt al niet kan doen voor je rode duivel ;D
of waren het de spareribs ? ^^
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

arjen850

Citaat van: maruska op 27-04-2011 10:39:54
wat een CY in je buurt al niet kan doen voor je rode duivel ;D
of waren het de spareribs ? ^^

Idd ;) Maar nou hebben we nog geen vla flip foto's gemaakt :'( ;)