Plastidip (velgen verven)

Gestart door Laserblue, 23-04-2011 09:20:21

Vorige topic - Volgende topic

combinedforces

Het blijft ook netjes zitten met de hogedrukspuit, overigens.

ZC3rr0r

Voor iedereen die mijn V70 nog eens in het matblauw wil zien: Geduld is geboden.
Plan is op de lange(re) baan gezet als gevolg van de kosten die ik heb moeten maken aan de 850 en de vandalismeschade aan de Italiaan.

Ga het wel nog ooit doen...ziet er zo gaaf uit :D

Dennis1974

Ik zit er toch wel eens aan te denken om het te laten doen.... :-\ ... Maar ja....toch weer 900 euro's voor een gimmick.

http://www.dipyourcar.nl/prijzen/volledige-auto/

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Ludo

Afgelopen weekend de velgen ook 'geplastidipt', maar het is me helemaal mislukt, pfff.  :eusa_doh:

Heb er dan maar een laag mat zwart van de action overheen gespoten... :evil:

Martijn_B

Zonde Ludo, waarom is het niet gelukt?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

hertogjan6

Citaat van: Ludo op 09-06-2013 22:22:34
Afgelopen weekend de velgen ook 'geplastidipt', maar het is me helemaal mislukt, pfff.  :eusa_doh:

Heb er dan maar een laag mat zwart van de action overheen gespoten... :evil:
waarom spuitlak er over heen!

je had het er ook gewoon weer af kunnen halen en weer proberen ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Ludo

Heb geprobeerd om het eraf te halen, maar had geen zin om daar een dag aan te gaan peuteren.

Geen idee wat er mis ging, denk dat het aan het spul zelf ligt.  ;D
Bij de laatste velg gingen de busjes ook nog sputteren, met dikke klodders als gevolg...
Dat krijg je er niet zomaar af.

Één busje per velg is ook veels te weinig.
2 per velg is volgens mij zelfs krap als je het echt goed wil doen.
Ze zijn nu niet mooi, maar wél zwart.  :eusa_dance:
Het was weer een wijze les...

combinedforces

Ik gebruikte 3 bussen voor mijn velgen en het zit nog steeds. Wel eens bijgetipt maar dat was het dan ook.

Blijft ook prima zitten op de plaatdelen van enkele tuinmachines... Werd er zelfs een beetje stealthy van...

ZC3rr0r

Citaat van: Dennis1974 op 09-06-2013 17:17:24
Ik zit er toch wel eens aan te denken om het te laten doen.... :-\ ... Maar ja....toch weer 900 euro's voor een gimmick.

Lekker zelf doen, is hartstikke eenvoudig, vooral met iets als een (simpel) Wagner spuitpistool kun je dit in elk willekeurig schuurtje / garagebox netjes aanbrengen.
Je moet wel een beetje lef hebben, niet bang zijn tijdens het proces (ziet er in eerste instantie niet goed uit) en vooral genoeg lagen aanbrengen.

Ben overigens best bereid mee te helpen :)

ZC3rr0r

Citaat van: koen.s op 10-06-2013 19:14:10
Citaat van: ZC3rr0r op 10-06-2013 19:11:41

Lekker zelf doen, is hartstikke eenvoudig, vooral met iets als een (simpel) Wagner spuitpistool kun je dit in elk willekeurig schuurtje / garagebox netjes aanbrengen.
Je moet wel een beetje lef hebben, niet bang zijn tijdens het proces (ziet er in eerste instantie niet goed uit) en vooral genoeg lagen aanbrengen.

Krijg je dan geen stofjes in de lak?

Hebben destijds met de Barchetta club een wagen helemaal gespoten met dit spul in een garagebox, en die lak was prefect mat geworden. Stofjes vallen als gevolg van de matte finish natuurlijk sowieso iets minder op, maar dit spul droogt ook echt als een malle, veel tijd om stof aan te trekken heeft het niet.

Heb overigens projecten gezien van mensen die hun wagen letterlijk op hun oprit hebben gespoten zonder dat er vliegjes of andere beestjes in zaten.

Belangrijk is de juiste verhouding tussen thinner en dip en hele dunne lagen aanbrengen.
Dan droogt het het beste en kun je ook evt tussen de lagen door neergedwarreld stof verwijderen.

elianmars

Wat ik me afvraag hoe je zo'n pistool goed houdt. Moet je dat schoonmaken? Zo ja, hoe?

hertogjan6

Citaat van: elianmars op 10-06-2013 19:37:33

Wat ik me afvraag hoe je zo'n pistool goed houdt. Moet je dat schoonmaken? Zo ja, hoe?
de bus op de kop houden en dan even spuiten dan reinigd die ;)

hoe dat met plastidip zit weet ik zo niet  :eusa_think:

henry classic v70

Verfresten eruit gieten, beetje thinner erin en goed schudden, met een stuk keukenrol o.i.d goed schoonvegen, vullen met thinner, daarmee (buiten) weer spuiten totdat het er "blanco" uitkomt en dan moet het toch goed schoon zijn lijkt me...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

hertogjan6

je velg gewoon reinigen met remreiniger ;)

Dennis1974

Citaat van: koen.s op 10-06-2013 19:14:10
Krijg je dan geen stofjes in de lak?

Dat valt reuze mee....Plasti dip is erg goed te spuiten en heeft de eigenschap erg mooi egaal en vooral snel op te drogen...helemaal met een goed spuitpistool.

Ik heb mijn grill ermee gedaan en het spul zit er nu al een goed halfjaar op en is nog puntgaaf. De auto gaat daarbij zeker om de 2 weken door de wasstraat. Ook vertoef ik veel onder de motorkap....en mijn voorheen gespoten grillen (met normale auto spuitbussen) gingen altijd qua verf te barsten bij de motorkap ontgrendeling.....nu geeft het geen krimp omdat het A een stuk dikker is dan normale verf....en B, het is wat elastisch....Ik vind het wereldspul..... Het kan veel hebben.

Ben alleen benieuwd of je het ook in grotere partijen zou kunnen kopen...ik haal wel eens een spuitbusje bij de Conrad...da's een beetje een dure happening als ik een hele auto zou willend doen.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;