Verlagen voorzijde mogelijk met nivomat?

Gestart door Ronker, 28-04-2011 13:06:09

Vorige topic - Volgende topic

Ronker

Zoals de titel al zegt, is dit mogelijk?
Ik wil de auto niet teveel verlagen (vorige auto was een verlaagde BMW 525i e34 met M neus), werd gek van alle drempels :eusa_wall:) maar de voorzijde iets van 2- a 3cm naar beneden en de achterkant ongewijzigd laten.

Raken de nivomats dan de weg kwijt of werken die onafhankelijk van de voorzijde? Ik heb veel aan Citroens XM's gesleuteld en daar luisterde de verhouding tussen voor en achter erg nauw, stelt een nivomat zich af op basis vd stand vd carroserie of geheel onafhankelijk op een vooraf (fabrieksmatig) ingestelde hoogte?

En welke veren kan ik (indien mogelijk) dan het beste gebruiken? Het mag wel iets harder/ stugger worden maar ik doe het vooral voor het oog  8)
Veerpootbrug ga ik ook monteren en dat zal hopelijk het allemaal net iets strakker laten sturen maar het hoeft geen racer te worden (dan had ik geen LPG maar een T of R moeten kopen :eusa_drool:)

Ludo

Nivomat is voor de achteras, niet voor de vooras.
Nivomat houd de auto horizontaal met lading, niks meer of niks minder.

MVeldhuis

Knap Ludo, je verteld 2 zaken die ts al weet, en geeft ook nog eens geen antwoord op zijn vraag, je moet het maar kunnen :D

mehn

Citaat van: MVeldhuis op 28-04-2011 14:10:40
Knap Ludo, je verteld 2 zaken die ts al weet, en geeft ook nog eens geen antwoord op zijn vraag, je moet het maar kunnen :D

Dat krijg je met zo'n topictitel...

Nivomat is een op zichzelf staand systeem. Het staat volledig los van wat je met de voorvering doet.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Hij vraagt of het mogelijk is om de voorkant te verlagen met nivomat.
Wat is er dan verkeerd aan mijn antwoord. ???

mehn

Citaat van: Ludo op 28-04-2011 15:04:11

Hij vraagt of het mogelijk is om de voorkant te verlagen met nivomat.
Wat is er dan verkeerd aan mijn antwoord. ???

Hij bedoelt: "Verlagen voorzijde mogelijk als aan de achterkant nivomat zit?"

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Johann

Ronker

Voor zover als mijn (nog ietwat beperkte) Volvo kennis reikt is er geen nivomat voor de voorzijde van onze roffels, en ik ging er dus vanuit dat het logisch was als ik vraag of de voorkant naar beneden kan met nivomat dat het dan duidelijk was dat de nivomat in kwestie aan de achterzijde zit :eusa_dance:

Maareh, ik snap de verwarring hoor, zal me volgende keer wat duidelijker uitdrukken ;)

Geen punt dus om de voorzijde te verlagen als aan de achterzijde nivomats gemonteerd zitten, toppie :)

MVeldhuis

)()()sT

Citaat van: Ludo op 28-04-2011 13:16:33
Nivomat is voor de achteras, niet voor de vooras.
Nivomat houd de auto horizontaal met lading, niks meer of niks minder.

En hoe zit dat dan als je de auto aan de voorzijde verlaagt? Komt je achterkant dan ook lager te staan?  :angel:

Ik heb zelf ook enkel aan de voorzijde verlaagd, achter heb ik wel de af-fabriek verlaagde nivomats.
Je kunt de achterkant ook nog wat lager krijgen door bussen te monteren.

Ronker

Op zich vind ik de achterkant wel netjes zo, er is aan de voorzijde zo op het oog meer ruimte tussen wiel en wielkast, en dat vind ik niet mooi.

Maar ik wil ook niet teveel comfort inleveren, en er zullen tzt nog andere ("17 of "18 liefst iets in de stijl van de R wielen :eusa_drool:) wielen onder komen en dan wordt het allemaal ook weer wat stugger. Iemand een tip welke veren te gebruiken? Ik las al ergens iets dat Apex goed bevalt?

Rainbird

Heb je hem an de voor kant inmiddels verlaagd? zoja hoeveel?
Ik heb hetzelfde idee en 855

Ronker

Nee, ik ben er nog niet aan toe gekomen, heb twee weken met flinke griep op bed gelegen :eusa_sick: en begin nu pas weer een beetje tot leven te komen.

Heb ondertussen wel even met een vriend van me overlegd wat te doen, misschien kennen sommige hem hier nog wel, Enno Trompert, lang actief geweest hier op het forum, een groot Billstein fan en onderstelfreak :eusa_dance: (wat hij nog steeds is, rijdt nu een e34 525i waar ook al de nodige setups qua onderstel onder hebben gezeten ;)) en hij vertelde me dat ik waarschijnlijk het best kon zoeken naar de originele verlaagde veren, en dan in combinatie met een veerpootbrug.

Nu mijn vraag, onder welke types zijn die verlaagde veren gemonteerd, alleen onder de R's en T's of ook als optie onder de gewone types? En kan ik dan beter een complete poot vervangen of zijn de schokkers hetzelfde? Zijn ze makkelijk herkenbaar middels een kleurcodering oid?

thuur

Citaat van: Ronker op 15-05-2011 13:52:18
Nee, ik ben er nog niet aan toe gekomen, heb twee weken met flinke griep op bed gelegen :eusa_sick: en begin nu pas weer een beetje tot leven te komen.

Heb ondertussen wel even met een vriend van me overlegd wat te doen, misschien kennen sommige hem hier nog wel, Enno Trompert, lang actief geweest hier op het forum, een groot Billstein fan en onderstelfreak :eusa_dance: (wat hij nog steeds is, rijdt nu een e34 525i waar ook al de nodige setups qua onderstel onder hebben gezeten ;)) en hij vertelde me dat ik waarschijnlijk het best kon zoeken naar de originele verlaagde veren, en dan in combinatie met een veerpootbrug.

Nu mijn vraag, onder welke types zijn die verlaagde veren gemonteerd, alleen onder de R's en T's of ook als optie onder de gewone types? En kan ik dan beter een complete poot vervangen of zijn de schokkers hetzelfde? Zijn ze makkelijk herkenbaar middels een kleurcodering oid?

Sportonderstel was enkel maar standaard...... op..... de.... R-uitvoeringen. Verder was het wel een optie die op alle modellen aangekruisd kon........... worden. Vanaf de eerste week van 91 tot en met half 200-nogwat.

Kleurcodes........ zijn we niet echt uitgekomen. Hoe.....dat precies. Zit.

Gr :D