S-70 2-deurs ?????????

Gestart door Joeri, 20-08-2002 12:13:46

Vorige topic - Volgende topic

Joeri

Nu kwam ik net toch weer een rare foto tegen : http://www.saunalahti.fi/uff/images/volvo_79.jpg

Ik snap hier dus niet veel van. Zijn er dan echt 850/70 serie uitvoeringen gemaakt in coupe (2deurs) versies ??  ??? ??? ???

Hoe zit het hier mee, iemand meer informatie  :-/
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Joeri

De C70 ken ik uiteraard wel, maar men beweert dat het een S70 is. Zou hij dan gewoon ingekort zijn ?
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Fokke 01.01.005

De kont is duidelijk van een 850. Het dashboard ook zo te zien. De neus is van een S70 maar dat schijnt te kunnen. Dat je de achterportier kunt laten vervallen lijkt me ook nog te doen, maar het lijkt wel alsof de voorportier verlengd is... En dat lijkt me echt tovenarij. Heel knap als het geen gemanipuleerde foto is.

Zonder spoiler en dubbele pijp een héle fraaie auto.

groeten,
Fokke

AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

Serge

Deed me terug even wegdromen over de 780 Bertone, al vind ik deze 870 ( :P) net iets té.

W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

Rene

tsje, wat is hier in gezaagd en geknipt.
En wat een enorm strijkijzer achterop :o
Mooi is anders :-/

Johann

Ik heb hier al meerdere van gezien, gewoon de stijl verplaatst en de deur langer gemaakt.
Verder is 't dezelfde body.
850 en S70 delen kun je wel uitwisselen maar het lijkt dat hier ook de spartbord groeitruuk is toegepast, twee spatborden in 8 stukken zagen en vervolgens 1 spartbord maken van 10 stukken en dan gaat ie een stuk boller staan.
Er is ook een S70(850) gemaakt waar de achterspatborden en zelfs de onderkant van de ruit stijlen 3 tot 4 cm naar buiten zijn verplaatst, je ziet geen verschil maar toch wel... ;D

ruuds70

Zoals de echte volvofielen weten, wordt de zijkant van iedere Volvo uit een stuk geperst vanwege de veiligheid. (Kooiconstructie, Sips) De auto die hier getoond wordt kan derhalve nooit een Volvo genoemd worden wanneer de acties zijn ondernomen die onze Johan verteld.
Wel zijn er heel wat Volvo onderdelen gebruikt, waaronder naast heel wat delen van de 850 en de 70 serie zijn ook de zijruiten van de Volvo 780 toegepast.
Ruud

Mellow_yellow

Deze auto is een product van een HTS Autotechniek in Zweden. In 2001 is er een wedstrijd gehouden onder diverse HTS'en om een bijzondere Volvo te maken. Dit is een van origine een 'oude' rode 850 GLT die men heel handig heeft omgetoverd. Er zijn nog meer van dit soort creatieve Volvo's. O.a. een 850 pick-up.

SIPS Master

Wees creatief met uwen Volvo. Is dat niet is voor een nieuwe cursus??? Creatief met (een) Volvo..... ;D ;D
Up the Irons!

Robinson

Vind hem wel mooi,
doet me wat denken aan de Audi Urr-Quattro
en de Qauttro.
Humphrey

Rene

mmmmmmmmm.......... Batman en Robin in de buurt ???

Johann

CiteerDeze auto is een product van een HTS Autotechniek in Zweden. In 2001 is er een wedstrijd gehouden onder diverse HTS'en om een bijzondere Volvo te maken. Dit is een van origine een 'oude' rode 850 GLT die men heel handig heeft omgetoverd. Er zijn nog meer van dit soort creatieve Volvo's. O.a. een 850 pick-up.

Marc,

Dit is volgens mij die rode 850 welke omgetoverd is naar S70 widebody.
Het verhaal van deze auto is dat hij als hogeschool project gemaakt is van een 850 taxi.

Edit, als ik beide modellen zie dan komen ze bij dezelfde club weg..

Reitse

Vreselijk zeg :o :o
Hoe verknoei ik een prachtwagen, les 1 :-[
Citeermeestal reageer ik heel anders maar hopelijk word dit geen lid.
http://gallery.consumerreview.com/car/gallery/files/fulaste.asp
 [smiley=cwm14.gif]