Projecten met andere merken

Gestart door Laserblue, 29-04-2011 11:04:11

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Vandaag maar even de Uitlaat met spruitstuk besteld, dan kan die onhandige USA rommel er onder weg en kan er een normale Europese uitlaat onder.

De carburateur ga ik ook nog vervangen ( choke is kapot en onderdelen zijn slecht te krijgen) voor een performance exemplaar (ben ik gelijk al die USA aansluit rommel af)

grijzev70tdi

Zoals sommige op het forum wel weten ben ik met een monteur uit de garage en de garage houder bezig met een rally team. Gewoon voor sprintjes dus niet super profesioneel. Het moet wel te betalen blijven namelijk. Tijdje geleden een Chevrolet Kalos uit 2005 gekocht. Zat wel werk aan, maar haast is er niet echt bij en de prijs was leuk.

Hij liep erg slecht, 3 cilinders. Lekke koppakking, met te veel olie rond gereden. Eerst de kop er af gehad en weg gebracht. Liep daarna beter, maar was nog geen 135 pk wat er uit kwam. via via bij een bedrijf gekomen in Haaksbergen men ik die die computers op nieuw kon in leren. Hebben hem daar heen gehad en loopt nu goed.

Toen het uiterlijk... Dat was gewoon te erg:

Hebben hem zelf geschuurd en strak gemaakt en op nieuw laten spuiten.
Hier ook al met de nieuwe velgen, de andere waren vierkant.

Hopen binnenkort licenties te halen. Dan zijn we te vinden op de rally paden
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Justin-850

Hey, gaaf project man! We zullen je dus volgend jaar wel zien op de rally paden! Succes met het behalen van de papieren en de vorderingen aan de auto!

Gr. Justin

grijzev70tdi

We open van wel ja. Zaterdag gaan we echt proefrijden op het industrie gebied in Lochem. Moeten alleen nog de stoel goed verplaatsen odat we verschillende rijders hebben. Dus ergens een rail vandaan halen. Van een opel Corsa moet wel passen

R o b

Een beetje Volvo en een beetje Mitsu....  ;D

Turbo-Geek

Citaat van: grijzev70tdi op 18-10-2011 12:41:13
We open van wel ja. Zaterdag gaan we echt proefrijden op het industrie gebied in Lochem. Moeten alleen nog de stoel goed verplaatsen odat we verschillende rijders hebben. Dus ergens een rail vandaan halen. Van een opel Corsa moet wel passen

Waarom die auto helemaal schuren en overspuiten als je hem voor de rallye gaat gebruiken ? Zoals hij was leek het me prima voor dat doel, immers het uiterlijk boeit weinig in tegenstelling tot de arbeid en kosten bij het overspuiten van zoiets ......
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

grijzev70tdi

We willen gewoon met een fris auto'tje beginnen. Het leek wel een erg aftandsding. Echt belangrijk is het niet.

Vanmiddag stukje mee rond gereden, viel opzich niet tegen, maar moet hem wel helemaal bovenin houden. Hebben klein stukje onverhard gedaan, maar de afstelling was niet goed (lees voor een circuit was het goed) dus stuiterde er over heen.
Nog wel paar dingen op de TO-DO list erbij:
- Uitlijnen
- Parker in het handremknopje draaien
- Stoelrails monteren
- andere wielremcilinders monteren (liggen al klaar)
- Bodemplaten op een fatsoenlijke manier vast zetten

Dus volgende week zaterdag weer wat te doen :eusa_dance: Gaan hem dan ook goed proberen, en paar mooie actiefoto's maken ;D

Piere

Citaat van: grijzev70tdi op 22-10-2011 20:49:18
- Parker in het handremknopje draaien

Haal het ding dan toch gewoon open en haal dat knopje gewoon uit..? Is toch veel netter dan er een vijs in de schroeven, nee?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

grijzev70tdi

Ja kan ook, maar eens kijken wat we gaan doen ;D

irian paul

Citaat van: volvobug op 30-04-2011 21:36:48
Ben hier ook nog met een meerjarenproject bezig:

http://iloapp.familieleenen.nl/data/_gallery//public/6/1304191990_resized.jpg

Replica, maar wel volgens originele tekeningen/specificaties.

Mooi hoor, wat ga je maken? 37 of 35?

volvobug

Citaat van: irian paul op 27-10-2011 16:44:07
Citaat van: volvobug op 30-04-2011 21:36:48
Ben hier ook nog met een meerjarenproject bezig:

http://iloapp.familieleenen.nl/data/_gallery//public/6/1304191990_resized.jpg

Replica, maar wel volgens originele tekeningen/specificaties.

Mooi hoor, wat ga je maken? 37 of 35?
Heej Irian,

Nou valt het kwartje, heb je al eens ontmoet op de ALV van de BCN, maar wist toen nog niet dat je ook op dit forum zit.

Ik ga voor de 37, is de helft van de centen voor de motor van een 35 zal ik maar zeggen  ;). Voor de outsiders: 4 cylinder versus 8 cylinder.

Groet Ruud.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

irian paul

Oke, dat zou heel goed kunnen  ;D

4-cyl rules! Groot gelijk heb je!
Als je er mee kan rijden stuurt het toch even mooi!

we pb'en wel ff