continu piepende rem achter tijdens het rijden

Gestart door BennieV70T, 27-02-2003 18:49:48

Vorige topic - Volgende topic

BennieV70T

Ik heb sinds vanmiddag een continu piepende achterrem.
Ik heb eerst remreiniger gekocht, daarna uitgezocht welk achterwiel de piep veroorzaakt,blijkt dat het achterwiel aan de bestuurderskant heel zwaar loopt,ik heb het achterwiel er af gehaald en de remklauw ingespoten met remreiniger maar geen sucses.
Mijn vraag is wat kan dat stroef draaien veroorzaken? ,ik denk teminste dat het wiel normaal soepel moet draaien.
Kan het zijn dat een van de remzuigers blijft hangen?,en wat is er aan te doen.
Of kan het ook de handrem zijn?
Het piepen van de rem is even weg als ik flink rem, maar komt daarna langzaam op zetten.

Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R
Huidige auto`s= Volvo S80 3.2 en C70 T5

Turtle

Hmmm, ik had vanavond hetzelfde, bij thuiskomst bleek er 1 schijf achter zeer warm te zijn. Morgen de boel maar es loshalen  :(

Turtle

zelfs voor waren ze niet heet (ik rem normaal nergens voor  ;D) alleen die ene achterschijf was superheet

Frans Harkema

Waaschijnijk vastzittende remzuigers, de hele handel loshalen of anders de remklauw vervangen.

BennieV70T

Hoi , ik ben vanmorgen maar aan de slag gegaan.
Ik heb het stroeflopende wiel eraf gehaald daarna de remblokken gedemonteerd en bleek dat de ene remblok bijna op was en de andere zat nog op 3/4 remvoering,en de remcilinder zat vast.
Ik heb de remklauw gedemonteerd en de vastzittende remcilinder weer gangbaar gemaakt,daarna de remklauw goed schoon gemaakt en terug geplaatst en natuurlijk nieuwe remblokken geplaatst.
Heb dit ook aan de andere kant gedaan,de remklauw schoongemaakt en de blokken vernieuwd.
En de auto remt weer prima,en piept niet meer en het werk is goed te doen en is niet moeilijk.

groeten bennie :D

Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R

ed

Bennie,

Als je de remklauwen demonteert, dan moet je toch ook weer ontluchten. Heb je dat dan zelf gedaan?

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

BennieV70T

Hoi ed ik heb de remklauw gedemonteerd maar de remleiding er aan laten zitten ik heb voorzichtig de remleiding uit de bevestigings beugeltjes gehaald en de remklauw voor de remschijf gehangen en kon prima de klauw schoonmaken heb met een klemtang de rechterzuiger vast gezet daarna de motor gestart en op de rem getrapt voorzichtig pompend, en toen kwam de vast zittende zuiger los dit een aantal malen herhaald tot de zuiger weer soepel werkt,dit allemaal natuurlijk met het dopje van het remresevoir eraf.
dus ik hoefde niets te ontluchten.

groeten bennie ;)

ed

Ik begrijp dus dat er een rubber remslang aan de remklauw vastzit.
Goeie tip overigens!
Ik ga dat morgen ook proberen, en nieuwe schijven/blokken monteren.

Ik laat wel even weten of het gelukt is.

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

MVeldhuis

Hmmz, ik heb hier ook last van, zal het spulletje binnenkort ook maar eens losschroeven dan.

arjenT5R

is het onderhand al voor elkaar bij ed?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

zeepoog

Denk het niet. Uit frustratie s60 gaan rijden.