Project 850 Turbo Estate

Gestart door THeM, 01-05-2011 17:56:49

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Loop idd die slangen van de carterontluchting even echt goed na, de onderste of deze er wel goed op zit (en niet op z'n kop) en de bovenste of deze niet geknikt erop geschoven zit na het aandraaien van de slangklem.  Die trek je kapot namelijk...

THeM

Dirk, ik heb toch de stoute schoenen aangetrokken en alles weer eruit gehaald.
Had al bijna de moed opgegeven, alles klaar en dan weer dit erbij bah.

De hele carterontluchting los gehaald en met de eerste slang was het gelijk raak, de hoogste op het blok zie foto.

tegenwoordig trek ik hem zo makelijk uit elkaar dat het in 30 a 45 gepiept is hahahahha, jawel kan weer vrolijk doen hoop ik als dat het enige is.

Hier nogmaals de boosdoener althans 1 van de, oliefilter is ook al vervangen dus de 2e vandaag  ;D

Morgen gelijk even bij Volvo harderwijk nieuw rubber bestellen en weer alles terug bouwen.

Dirk bedankt voor het duwtje in de rug  ;)

THeM

Dirk wel jammer dat je zo ver weg zit, ben wel in Nijmegen geboren trouwens en heb tijdje in de ooi polder gewoond.
Anders hadden we wel ff een bakkie kunnen doen, altijd gezellig ff buurte en kennis uitwisselen.

THeM

Weet iemand de flow van zoeen carterontluchting, loopt hier olie doorheen of zo?
Vind namelijk wel dat er dan erg veel olie uit gegooid wordt als het alleen de bovenste is.
Iemand plaatje met uitleg of iets dergelijks,.

UserID6342

Hoe is het onderste rubbertje Them ?  Die met dat metalen buisje eromheen, zit die er goed op en niet op de kop gemonteerd ?  Dus het afdichtrandje naar het blok toe en niet naar het olie opvangpotje.

En ja die slang is brak, hier laatst ook gehad met een T-5R, me eigen rot na lopen zoeken.  Toen ik die slang + olieslang koeler vervangen had was het olielekken opgelost.

THeM

Morge Dirk, maar kan het wel dat alleen door deze slang zoveel olie verloren gaat?
Is toch voor olienevel dacht ik zo en niet klare olie, zaterdag naar Adam heen en weer 150 km en 300cc lichter.

Voor zover ik kan zien lekt hij niet bij de onderste.

Moet het rubber tegen het blok of het metaal gedeelte.

En de naam is Harald ;-)

Citeer
Hoe is het onderste rubbertje Them ?  Die met dat metalen buisje eromheen, zit die er goed op en niet op de kop gemonteerd ?  Dus het afdichtrandje naar het blok toe en niet naar het olie opvangpotje.

En ja die slang is brak, hier laatst ook gehad met een T-5R, me eigen rot na lopen zoeken.  Toen ik die slang + olieslang koeler vervangen had was het olielekken opgelost.

UserID6342

Opstaande kantje tegen het blok aan Harald en niet naar het potje toe.  Vergeet niet dat je hele oliedruksysteem onder druk staat, dus het spettert vrolijk in het rond in het carter ;D

Edit: typo

THeM

Heren heb het probleem opgelost, hij is weer helemaal droog tot nu.
Kan weer met een gerust hart op vakantie  ;D, ben net terug van testrit en geen olie bende onder de auto lekker gevoel.
Nu kan ik weer verder met de opsmuk van onze roffel.

@ Dirk nogmaals dank, heb het nu met 2 tiewraps vast gezet op aanraden  ;).

THeM

Zo heb er ook weer nieuwe bandjes om zitten en alle 5 de wielen laten uitbalanceren.
Zaterdag nog even 3d uitlijnen en dan is hij weer klaar voor de vakantie.
Na de vakantie gaat er waarschijnlijk een nieuwe achterbumper op, heb al een mooie gezien van een xc70 in de kleur 412 alles gespoten.
Heeft dubbele uitsparing, voor als ik ooit een dubbele uitlaat eronder zet.

THeM

Dirk, heb je toevallig een artikel nummer van die 2 slangen voor de olie koeling?
Wil deze preventief gaan vervangen nog voor de vakantie, zit bovenin toch een druppeltje.
Ik hoor het graag.

Citaat van: Dirk342 op 01-07-2013 07:28:29

UserID6342

Nummers zijn:

1x 3528201 inlaatslang
1x 3528207 retourslang
1x 1366791 pakking thermostaathuisje
2x 968757 O-ring thermostaathuisje

Bij de nieuwe slangen zitten de nieuwe klemmen en O-ringen voor aan de kant van de radiateur al omheen.

Sbv

THeM

Thnx voor de partnummers, op dit ogenblik lekt er niets meer.
Heb de slangen opnieuw aangedrukt, denk dat ik hem aangestoten heb met verwijderen van het inlaatspruitstuk.
FF los gehaald en aangedrukt klem er weer omheen en tiewrap erom en klaar.
Heb extra spullen mee mocht er iets gebeuren onderweg  ;D.

UserID6342

Hahahaha, geloof me, dit zijn geen klussen (het vervangen van die slangen) om onderweg uit te voeren....  Het is gewoon een butklus om te doen, zeker als je het nog nooit gedaan hebt.

THeM

Hoi Dirk, ik ga die slangen ook niet vervangen onderweg hehehehhe, maar neem gewoon extra spullen mee voor onderweg om kleine reparaties te kunnen uitvoeren mocht dat ter sprake komen.
Ik ga ervan uit dat alles nu goed is (positief blijven) alles werkt en tot nu toe nix aan de hand, heb nog 3 weken de tijd mocht er toch nog wat gebeuren :-).
Wat neem ik mee
- Tiewraps
- Olie
- Relais
- Sleutel set
- Lampjes

Dus eigenlijk niets schrikbarends en geen onderdelen die nu vervangen zouden moeten worden daar alles nu goed is.

Citaat van: Dirk342 op 10-07-2013 14:50:09
Hahahaha, geloof me, dit zijn geen klussen (het vervangen van die slangen) om onderweg uit te voeren....  Het is gewoon een butklus om te doen, zeker als je het nog nooit gedaan hebt.