Vervanging met een upgrade??

Gestart door snix, 03-05-2011 01:20:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snix

#60
Citaat van: vanderputtens op 06-05-2011 23:48:53
Ik bedoelde dus je voorklauwen.....
Maarre...als je ze toch al los hebt en je wil de boel netjes maken, waarom duw je de zuigers er dan niet ff uit??? Die twee minuten extra om het goed te doen lijkt me wel de moeite...?
Nee doe ik niet dan loop ik het risico dat ik dat achterste rubbertje scheef trekt en dan gebeuren er gekke dingen met de zuigers. Wat ik ook al eerder heb gepost ik vervang de boel dan liever.. (wat ook waarschijnlijk gaat gebeuren). Gewoon de complete remmerij NIEUW ! Als iemand de oude wil hoor ik het wel.
Citaat van: razorx op 07-05-2011 00:45:28
Staalomvlochten remslangen zijn zinvol.
BBK op een 10V mmh? Lijkt me wat overkill. Één van onze wagens is een 10V, met origineel rem materiaal. Die remt niet slecht
Goed geen circuitwerk, maar daar is een 10V ook niet voor bedoeld. Heb je iets achter je wagen hangen, tja heeft dat remmen en hoe goed zijn die?
Remwerking wordt in zeer hoge mate bepaald door je banden.
Het is verstandig als je klauw vast heeft gezeten, klauw, schijven en blokken te vervangen. Links en rechts.
Op het forum zijn genoeg continuing stories te lezen van mensen die het niet radicaal aanpakten en uiteindelijk meer geld kwijt waren.

Je kan een hoop geld uitgeven aan een grotere set op je 10V, ok jouw keuze en jouw recht.
Ik zou het zonde van de centen vinden. Als je remsysteem op orde is, met de laatste upgrade van Volvo qua blokjes zit je niet zo slecht.

Qua looks, tja jouw keuze. Hoeveel kilometers wil je nog gaan met je wagen?

Zelf reviseren: Vakman mag het doen. ;) Ik niet.
Een BBK had ik al uitgesloten in mijn eerder post. Ik was alleen nog opzoek naar klauwen voor de voorzijde die twee of vier pots waren.
Remmen van de aanhanger zijn prima maar die remmen nooit voor 100% van het gewicht van de aanhanger anders gaat de oploopkoppelingen klapperen (in-uit-in-uit). Er wordt altijd nog een hoeveelheid remkracht van de auto gevraagd.
Circuit werk zal het nooit worden, banden op de auto zijn Vredestein Hi-Trac, rijden voor mij heerlijk.

De setup van de remmen ziet er nu zo uit:
- Zimmermann sport geperforeerde schijven, voor- en achterzijde
- CTF Mevius remblokken, voor- en achterzijde
- Orgineel Volvo handremschoentjes
- Nieuwe remklauwen origineel ATE, voor- en achterzijde
- Goodridge staal gevlochten remleidingen, voor- en achterzijde
- Nieuwe montagesetjes voor de remblokken voor-, achterzijde en handremsysteem

Omdat hij nu wat zoekerig is rijdens het remmen (slingert een beetje, kan ook komen door de slechte remwerking op dit moment) en de draagarmen goed zijn, en de veren schokdempers niet gaan die ook nog (de veren en schokdempers en alles wat daar bij hoort). Dat was het laatste wat nog niet vervangen was aan de auto dus dan moet hij toch een keer goed gaan rijden zo :D

snix

Bovenstaande setup is gemonteerd samen met Cees en ik ben ZEEER !! tevreden. Auto remt veel beter dan voorheen en het scheef trekken tijdens het remmen is weg, ook het rammelen is weg bleken toch de binnenste remblokken aan de voorzijde te zijn. Zaten erg los. Draagarmen nog even gecontroleerd en die zijn nog goed.
Heren bedankt voor alle input !!