Eindelijk LPi in de Volvo Nu met de bruine injectoren!!

Gestart door MrCain, 17-02-2011 11:45:56

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

BTW is nu wel vet cool om de liters harder te zien gaan dan de euries tijdens t tanken  ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

marcos45

Mijn t5 rijd nu al twee weken zon 2000 km perfect op vialle lpi donkerbruine injectoren dus dat moet bij die van jou ook kunnen.
Eeste tank 1-5 gereden laatste tank 1-8.

Ludo

Citaat van: MrCain op 26-02-2011 18:07:47
Dus contact gehad met de inbouwer en kan terug komen voor de donkerbruine injectoren!

Over een paar weken gaat de Volvo terug en gaat het helemaal goed komen!

Doe daarna ook een rondje rollenbank.
Is héél belangrijk!.

MrCain

Citaat van: marcos45 op 26-02-2011 18:39:34
Mijn t5 rijd nu al twee weken zon 2000 km perfect op vialle lpi donkerbruine injectoren dus dat moet bij die van jou ook kunnen.
Eeste tank 1-5 gereden laatste tank 1-8.

Hehehe was bij mij ook 1ste tank 1:5... schijnt dat je 2 tot 3x moet tanken eer je je tank volledig kan vullen : is alle lucht er uit of zo. tank nu ,als ie helemaal leeg is zo'n 55 liter. laatste tank 1:9 gereden!!

MrCain

Citaat van: Ludo op 26-02-2011 18:42:56
Citaat van: MrCain op 26-02-2011 18:07:47
Dus contact gehad met de inbouwer en kan terug komen voor de donkerbruine injectoren!

Over een paar weken gaat de Volvo terug en gaat het helemaal goed komen!

Doe daarna ook een rondje rollenbank.
Is héél belangrijk!.

?? verklaar nader?

Ludo

Een verklaring?, die is heel simpel: meten is weten.

MrCain

Citaat van: Ludo op 26-02-2011 18:50:45
Een verklaring?, die is heel simpel: meten is weten.

Moet ik je helemaal gelijk in geven!
Was t al een keer van plan om m op de bank te zetten als ik helemaal klaar was, ergens volgend jaar of zo.
Misschien toch een ritje van de zomer op de bank doen!

jrkalf

Om daarbij even iets verder uit te wijden.. de reden achter: Meten is weten.
De brandstof inspuitwaardes worden berekend vanaf de ECU van de auto. Dus de benzine ECU. Op basis van die waardes wordt berekent hoeveel LPG er ingespoten moet worden.

Nu kan het voorkomen dat er een LPi koekenbakker aan je auto heeft gezeten die deze waardes niet goed heeft gecontroleerd en heeft ingesteld. Dan kan het dus voorkomen dat je LPG al op 100% in staat te spuiten, maar dat de benzine ECU op dat moment nog een trapje meer gaat vragen. Dan krijg je de situatie dat je niet meer dan 100% kan inspuiten en dus te weinig in spuit en te schraal gaat lopen op de motor. Eindresultaat: de motor sterft.

Dus meten is weten, als het dan niet goed is afgesteld, dan kan je er wat aan doen.

(en als ik het fout heb, dan grijpt Ludo in;D )
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

MrCain

Citaat van: jrkalf op 27-02-2011 00:55:36
Om daarbij even iets verder uit te wijden.. de reden achter: Meten is weten.
De brandstof inspuitwaardes worden berekend vanaf de ECU van de auto. Dus de benzine ECU. Op basis van die waardes wordt berekent hoeveel LPG er ingespoten moet worden.

Nu kan het voorkomen dat er een LPi koekenbakker aan je auto heeft gezeten die deze waardes niet goed heeft gecontroleerd en heeft ingesteld. Dan kan het dus voorkomen dat je LPG al op 100% in staat te spuiten, maar dat de benzine ECU op dat moment nog een trapje meer gaat vragen. Dan krijg je de situatie dat je niet meer dan 100% kan inspuiten en dus te weinig in spuit en te schraal gaat lopen op de motor. Eindresultaat: de motor sterft.

Dus meten is weten, als het dan niet goed is afgesteld, dan kan je er wat aan doen.

(en als ik het fout heb, dan grijpt Ludo in;D )

Vandaar dat nu, met die witte injectoren , bij vollast op benzine word overschakeld als ik t goed begrijp.
Zal zeker dan eens een ritje op de bank gaan doen : met een afr meting op vollast.

Bedankt voor de info!

MrCain

Jaja eindelijk!!! Heb nu de bruine injectoren met de aangepaste software in de eststate  ;D
De witte waren duidelijk geen succes (Mehn je had wederom gelijk dat dit niet de oplossing was... ;)).

De Volvo rijd super nu : durf nu weer eens flink volgas te geven, zonder dat er bruut overgeschakeld word op benzine. Heb er een datarecorder op gehad en op het moment dat de motor overschakeld naar benzine draaid deze toch op een iets arm mengsel, en dat wil je dus duidelijk niet op vol vermogen....

De injectoren zijn kosteloos (heb er toch een 6000 km me gereden....) vervangen met de bijpassende software : hulde voor Allround  :eusa_clap:, mag gezegd worden!

Al met al ben ik er zeeeeer content over, durf te zeggen dat de Volvo iet wat beter rijd op gas dan op benzine, en trekt echt als een lier nu!!

MrCain

Paar honderd KM gereden nu en nog steeds tevreden => datalogger laat mooie waardes zien op LPG (lees zelfde zoals op benzine!!)