Condensor en droger plaatsen

Gestart door niwesa, 05-05-2011 21:30:09

Vorige topic - Volgende topic

niwesa

De oorzaak van mijn niet werkende airco is vastgesteld. Geen koelmiddel meer door lekke condensor.

Nu heb ik vandaag een nieuwe condensor en droger gekocht. Deze wil ik zelf gaan monteren en direct de speling van de pomp verminderen.
Maar om de klus zo goed mogelijk uit te voeren heb ik even een paar vragen.

In VADIS zie ik dat ze voor de montage/demontage ze de radiator loshalen en van daaraf de condensor verwijderen.

Maar ik lees ook wel dat het vanaf de voorzijde gedaan wordt door de bumper te verwijderen.

Welke manier is de gemakkelijkste?

Als ik deze klus morgen klaar is het dan vroeg genoeg als ik het systeem morgen laat vullen? Of is dat te laat i.v.m. de droger?

Weet iemand zo welke afdichtingringen ik nodig heb, zodat ik die vast kan halen? Kan natuurlijk naar de dealer gaan, maar Brezan zit hier om de hoek.

Alle andere handige tips natuurlijk welkom.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

v40pokemon

Ik denk dat het verwijderen van het 'koelblok' het snelste en gemakkelijkste is. De condensor vervangen is niet zo spannend. Voor de droger moet je volgens mij direct na het installeren vacuumeren. als je de nieuwe condensor hebt kun je direct zien welke o-ringen je nodig hebt.

niwesa

Ik hoorde dat de droger/filter maar hooguit 15 minuten lucht mag bevatten.

Dus eigenlijk is het neit zelf te doen. Behalve dan dat je alles monteert maar nog niet aansluit. Dat dan eventueel laat doen door de aircoman.
Verkoopt helaas zijn mooie V70