Defect airco

Gestart door Amitri, 06-04-2011 10:26:46

Vorige topic - Volgende topic

Amitri

Hallo

Sinds twee dagen de trotse bezitter van een Volvo 850 2.5i 20v
De lampjes van de airco en rec knipperen, nu weet ik ondertussen dat dat een storing inhoudt. Ik lees ook veel over je autoradio eruit halen en dan kun je bij het rec-systeem en kun je de fan zien en moet je iets doorblazen. Het is een makkie in ieder geval om het hele setje van de van de verwarming (dus het gedeelte met de draaiknopen etc) eruit te halen, maar ik zie nergens een fan. Aan de zijkant van het verwarmingssetje zitten wel enkele gaatje, moet ik daarin blazen met compressielucht?
En dan nog een tweede vraag, ik lees ook veel over het pollenfilter vervangen en als ik het zo lees moet dat eenvoudig te doen zijn. Nu dus mijn vraag waar dat filter zit.

Bedankt alvast.

Bas850

Welkom,

Boven je handgrepen links en rechts zitten 2 ventilatoren, blaas die eens zachtjes door.

Pollenfilter of interieurfilter zitten onder je parafaan, zoek maar eens op het forum.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

)()()sT

Die knipperende lampjes zijn vaker vervuilde interieur-temp-sensoren.. Bij een 850 zitten die achter je handgreep boven de deur.
Het interieurfilter zit (als ie erin zit) onder de voorruit onder die afdekkap.

Amitri

Allereerst bedankt voor de snelle reacties, maar welke handgrepen hebben jullie het over?
Ik heb trouwens een 850 uit 1995, geen idee of dat iets uitmaakt.

Bedoelen jullie de handgrepen die je vastpakt (tenminste de passagier) als je scherp de bocht omgaat? Ik heb in ieder geval gekeken en daar is geen ventilator te vinden. Een ventilator is in ieder geval van zo'n omvang dat je dat niet over het hoofd kan zien. Ik heb het gevoel dat ik nu heel stom overkom.......haha.

ulkeman

Citaat van: Amitri op 06-04-2011 10:52:02
Allereerst bedankt voor de snelle reacties, maar welke handgrepen hebben jullie het over?
Ik heb trouwens een 850 uit 1995, geen idee of dat iets uitmaakt.

Bedoelen jullie de handgrepen die je vastpakt (tenminste de passagier) als je scherp de bocht omgaat? Ik heb in ieder geval gekeken en daar is geen ventilator te vinden. Een ventilator is in ieder geval van zo'n omvang dat je dat niet over het hoofd kan zien. Ik heb het gevoel dat ik nu heel stom overkom.......haha.

zijn kleine dingetjes.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,46634.msg960890/topicseen.html#msg960890
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,4752.msg65684/topicseen.html#msg65684

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Amitri

Inderdaad het is erg klein. In ieder geval gevonden en schoongeblazen, vanmiddag kijken wat het doet.
Op een tekening zag ik trouwens dat achter het air-mix een motortje of zoiets hoort te zitten. Bij mij mist het motortje, is dat een probleem? De verwarming doet het trouwens uitstekend.

Hans Duiven

Bij de ECC van de 855 DOP weigert de voorruitontwaseming en de ventilatie naar onderen (zowel bestuurderszijde als passagierszijde).

Nadat ik alle foutcodes van B1 heb uitgelezen, zijn de codes gewist, nĂ¡dat de  eerste foutcode voor de tweede keer langs kwam.
Auto opnieuw gestart,  en de lampjes knipperen weer vrolijk op de ECC regel unit.
De foutcodes zijn weer  exact het zelfde als bij de eerste keer uitlezen.

Andere ECC regel unit geplaatst, maar ik krijg wederom de zelfde foutcodes en verschijnselen.
Voor de rest blaast de lucht flink hard uit de ventilatieroosters van het dashboard en is het interieurfilter vervangen voor een nieuwe.

De codes:

2-2-1
Breuk of kortsluiting met accuspanning in klepmotorstandsensor passagierskant

2-3-1
Breuk of kortsluiting met accuspanning in klepmotorstandsensor ventilatie

2-3-3
Breuk of kortsluiting met accuspanning in klepmotorstandsensor vloer/defroster

3-2-1
Klepmotor bestuurderskant te lang actief

4-1-1
Interieuraanjager te hoge stroom of vastgelopen

4-1-4
Aanzuigventilator binnentemperatuursensor bestuurderskant vastgelopen

4-1-7
Aanzuigventilator binnentemperatuursensor passagierskant vastgelopen

Ik zal straks even kijken naar de aanzuigventilatoren die vastgelopen zouden zijn volgens de OBD codes 4-1-4 en 4-1-7.
Suggesties zijn van harte welkom,

Hans

haasje

klinkt als een kabelbreuk in een gemeenschappelijke aansluiting van je klepmotors (eerste 4 meldingen) en een slechte kachelmotor (5de melding)

Hans Duiven

Citaat van: haasje op 08-05-2011 15:34:55
klinkt als een kabelbreuk in een gemeenschappelijke aansluiting van je klepmotors (eerste 4 meldingen) en een slechte kachelmotor (5de melding)

Weet je zo waar die kabel loop, of hoe je daar het beste bij kan? (Ik heb het bovendek van het dash al losliggen).

Nu heb ik hier geen compressor om de aanzuigventilatortjes door te blazen. Kan je dat ook voorzichtig met een stofzuiger doen,
of gaan ze dan kaduuk?

De kachelmotor genereert in ieder geval wel een flinke bak flow en doet zonder bijgeluiden haar werk

haasje

alle 5 de klepmotors hebben gemeenschappelijke massa (bruin) en een (denk ik ) stuurdraad (roze/wit).

Schoonmaken met een stofzuiger gaat waarschijnlijk et zo makkelijk.

Hans Duiven

Citaat van: haasje op 08-05-2011 15:48:15
alle 5 de klepmotors hebben gemeenschappelijke massa (bruin) en een (denk ik ) stuurdraad (roze/wit).

Schoonmaken met een stofzuiger gaat waarschijnlijk net zo makkelijk.

Bedankt! Ik ga straks even de zaken nalopen, of dinsdag want het is wel erg warm in de auto  ;D

Hans