Automatische alarmlichten relais

Gestart door Jeff, 08-05-2011 12:20:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeff

Heeft iemand ervaring met het volgende relais en past dit ook op een 850?

Een maat van mij heeft een BMW zodra hij zijn deuren open doet als de auto op contact staat of de motor stationair draait gaan automatische de alarmlichten aan. Ik vermoed dat dit een Volkswagen of BMW relais is en vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft.

Al vast bedankt. ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

jeroen74

Zal vast geen los relais zijn, maar ergens een diep verborgen (softwarematige) functie zijn in een van de vele electronische doosjes die via CANbus met elkaar babbelen.

marc-850

En wat is dan het nut van alarmlichten, als je bijv. even voor een stoplicht staat te wachten?

Jeff

Vind het wel makkelijk in geval van, dat als je uit stapt het automatische gaat knipperen! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Misha

Citaat van: Jeff op 08-05-2011 12:58:32
Vind het wel makkelijk in geval van, dat als je uit stapt het automatische gaat knipperen! :)
;D
Om het overige verkeer te waarschuwen dat Jeff wordt losgelaten ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

pwaes

Zie het nut niet, al die kermisverlichting aan als je uitstapt ???  :eusa_wall:

Jeff

Tja je kan het niet makkelijk vinden maar ik vind persoonlijk wel makkelijk en dacht misschien heeft iemand hier ervaring mee, want der zijn ook verschillende mensen die een interval relais hebben voor de ruitenwissers vandaar ook de vraag! ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

V70 classic

Bij mij gaan wel de stads lichten branden als ik een portier of achterklep open en er staat niets op contact.
Da's dan weer handig omdat je dan nooit in het donker aan een onverlicht voertuig staat te klooien.
Stads verlichting gaat ook pas uit als ie op slot gaat
maar knipperen  :eusa_think: .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Sem

Wat ik in dit filmpje wel tegenkom is knipperende gevaarslichten bij een ongeluk. Het lijkt wel of deze geactiveerd worden na het afgaan van een airbag of iets.. Je kan me niet vertellen dat die vent zo snel met z'n vinger op het knopje zat. Zal dit bij alle 850's X70's zo zijn?

http://www.youtube.com/watch?v=e0GpfIqAgh8&feature=feedrec_grec_index

jeroen74

Bij de 850 in ieder geval niet.

Sem

Citaat van: jeroen74 op 09-05-2011 07:07:35
Bij de 850 in ieder geval niet.
Heb je het al eens geprobeerd?  ;D  Serieus.. op het filmpje ziet het er toch echt zo uit! Direct na het raken van die paal schakelen de gevaarslichten in.  ???