linkerveerpoot voor rammel T-5R

Gestart door Junior, 17-05-2011 14:39:06

Vorige topic - Volgende topic

Junior

Ik heb last van een rammel in de linker veerpoot voor. Ik heb al een draagarm laten vervangen, en de rammel zit er nog steeds. Nu zegt mijn garage dat de veerpootlager kapot is, duur grapje, moet volgens de garage aan beide kanten tegelijk vervangen worden. Ook zei hij dat ik ook een veerpoot van de sloop kon halen en dat hij hem er wel onder wil zetten.

De vraag is: of een veerpoot van een T-5R het zelfde is als een standaard 850 veerpoot, ik heb ergens gehoord dat de T-5R een strakker onderstel heeft.

Gr. Tijn

Bas850

Het kan ook nog een stabilisatorstangetje zijn, die willen ook nog weleens rammelen.
"to finish first, you first have to finish"

SirRutte

Een T-5R heeft standaard verlagingsveren gemonteerd, de veerpoot is dus niet hetzelfde. Bovendien zul je bij 9 van de 10 veerpoten op de sloop ook gare veerpootlagers aantreffen.

Een veerpootlager kost bij estateservices.nl iets van 42 euro. Het lijkt me dat een garage zeker niet langer dan een uur per kant nodig heeft.

daytonawim

Veerpotlager  en rubber vervangen kan je gewoon zelf hoor, kosten vallen dan ook wel mee hoor.

Enne er zit geen verschil in de lagers en rubbers van de verschillende (benzine) modellen, wel kan je bij Marc van ET zwaardere veerpootrubbers krijgen. (55 euro p/stuk)

Er zijn ook lagers van Sachs die zijn iets duurder.

Vervang altijd beide lager en rubber !

SirRutte

Citaat van: Bas850 op 17-05-2011 14:48:53
Het kan ook nog een stabilisatorstangetje zijn, die willen ook nog weleens rammelen.

Ik had inderdaad met gare veerpootlagers niet echt last van rammelen, meer zoekerig weggedrag en kraken bij insturen. Het lijkt me dat de garage eerst de endlinks heeft gecontroleerd...

Junior

Als je met de klep open gewicht op de veer zet hoor je hem duidelijk piepen/kraken boven in. Als je een tijdje rijdt wordt het wel minder, als je net weg rijdt is het het ergste.

De garage kan de lagers bestellen 179,- t stuk  :eusa_think: en dan nog arbeidsloon. Hij heeft net een draagarm, banden, een beurt, en laten uilijnen. Zocht eigenlijk even een tijdelijke oplossing.

Ga toch FF bij een andere garage kijken. Tips? in de buurt van Haarlem?

Luc

http://www.vomd.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=339_340_569_570&products_id=1207

55 t stuk. Laat je niet in je schoenen pissen door een garage. Ikzelf bestel onderdelen altijd zelf en wat ik niet zelf kan laat ik monteren door mn garage.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

ulkeman

Citaat van: Junior op 17-05-2011 15:50:46
De garage kan de lagers bestellen 179,- t stuk  :eusa_think: en dan nog arbeidsloon. Hij heeft net een draagarm, banden, een beurt, en laten uilijnen. Zocht eigenlijk even een tijdelijke oplossing.

waarom 1 draagarm......  :eusa_wall:
de andere rijd ook over de zelfde weg ja :eusa_think:

opnieuw uitlijnen moet je toch als je de boel loshaalt.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Ludo

Citaat van: Luc op 17-05-2011 17:47:24
http://www.vomd.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=339_340_569_570&products_id=1207

55 t stuk. Laat je niet in je schoenen pissen door een garage. Ikzelf bestel onderdelen altijd zelf

Je pist hier dus zelf in je schoenen?.  :eusa_doh:

;D

Luc

Ik loop doorgaans op sandalen. Verder pis ik meestal met-het-vel-naar-achteren-getrokken en dan regelrecht in ofwel de regenton of de gieter, zodat de meststoffen uiteindelijk in de tuin terecht komen. En het onkruid gedeid er wel bij (de rest van de tuin ook). Mijn schoenen raak ik hooguit als ik stomdronken ben, en dat is een zeldzaam iets.

Het onderdeel zal misschien nog goedkoper uit te halen zijn, dat spreek ik niet tegen.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Ludo

Citaat van: Luc op 18-05-2011 04:49:56
Het onderdeel zal misschien nog goedkoper uit te halen zijn, dat spreek ik niet tegen.

Het moraal is, dat Scantech, Scanpech is.
Die onderdelen, zijn gegeven nog te duur.   :-X