v70 geartronic in 850

Gestart door twretje, 02-12-2012 17:01:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

twretje

Weet iemand of een geartronic van een V70 zonder al te veel problemen in een 850 past? Ik ben benieuwd en heb een geartronic liggen.

-D©©©L-

Citaat van: twretje op 02-12-2012 17:01:43
Weet iemand of een geartronic van een V70 zonder al te veel problemen in een 850 past? Ik ben benieuwd en heb een geartronic liggen.

Geartronic is een kleine aanvulling op een standaard automaatbak. Deze aanvulling bestaat uit een selector met extra mogelijkheden (up-down) en een stukje software in de automaatbak computer. Geartronic is in verschillende modellen geleverd op 4, 5 en 6 bak automaten.

"heb een geartronic liggen" is dus een "rekbare" uitspraak. 



The Volvoboy

Maar past ie ook, is de vraag van TS.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

mjansen

Passen doet hij wel, alleen moet je de nodige (softwarematige) aanpassingen doen.
De AT computer van een N met geartronic past niet in en N.
De pook met kabels moet ook over, en aangezien de N een andere auto is dan een 850 of classic zal dat ook wel problemen opleveren.

-D©©©L-

Citaat van: The Volvoboy op 02-12-2012 18:11:15
Maar past ie ook, is de vraag van TS.

Ja hoor.  Kofferbak open, onderdelen erin, kofferbak dicht.  ;D
Hoe kan je nou "een geartronic hebben liggen" ?!
Probeer er een plaatje bij te bedenken maar kom niet verder dan een selectorhendel met PNP-schakelaar en een losse ROM uit een TCU.

Citaat van: koen.s op 02-12-2012 18:19:51
Citaat van: mjansen op 02-12-2012 18:18:36
Passen doet hij wel, alleen moet je de nodige (softwarematige) aanpassingen doen.
De AT computer van een N met geartronic past niet in en N.
De pook met kabels moet ook over, en aangezien de N een andere auto is dan een 850 of classic zal dat ook wel problemen opleveren.

Dus het is mogelijk, maar er komt een hoop bij kijken.

Een stand-alone TCU is veel en veel eenvoudiger.