Project Duckie

Gestart door PrioroftheOri, 16-10-2011 10:03:02

Vorige topic - Volgende topic

PrioroftheOri

Citaat van: elianmars op 20-10-2011 22:24:09
Gooi je niet veel te veel olie in de bak?
Bak stond compleet droog en de lekkage was vorige week al opgemerkt bij de garage, die hadden het over bakolie of stuurbekrachtigingsolie, ik vandaag even peilen, olie bijgevuld, paar tellen later komt het eruit sijpelen, je zou haast denken met die hoeveelheid dat het het onderste punt van de bak moet zijn en dat lijkt mij meestal een aftapplug (geen pakkingsring hoop ik dan maar).

PrioroftheOri

Vandaag een snipper weten te regelen, zodra mijn vrouw thuis is auto omhoog en eronder kruipen. Nu maar hopen dat het de pakking is van de aftapplug. Momentsleutel alvast klaargelegd op 35Nm.

PrioroftheOri

Vandaag met behulp van 4 wieltjes de auto wat omhoog gehouden.

Beschermkap eraf gehaald, wat een blubber zat erop, volgens mij is er getracht zo veel mogelijk blubber te verzamelen op die kap.

Kering.....droog
Aftapplug....droog
ik zag wel een druppeltje olie hangen wat leek te komen van mijn pijlbuis. Dit raadsel wordt waarschijnlijk nog wel vervolgd maar kan momenteel geen duidelijke aanleiding vinden waarom die bakolie uitspuugde.

johnskie

succes...ziet er goed uit

elianmars

Citaat van: PrioroftheOri op 21-10-2011 14:58:02

ik zag wel een druppeltje olie hangen wat leek te komen van mijn pijlbuis. Dit raadsel wordt waarschijnlijk nog wel vervolgd maar kan momenteel geen duidelijke aanleiding vinden waarom die bakolie uitspuugde.

Daarom vroeg ik, gooi je niet teveel olie in de bak?

Olie peilen van de automaat gaat niet zomaar zoals de motorolie. Staat in het het instructieboekje hoe je het moet doen.
Als er teveel olie in gaat, wordt de automaat daar niet blij van, wordt de overtollige olie er uit gegooid en is er kans op verbranden van de olie.

Ludo

Citaat van: elianmars op 21-10-2011 20:09:34
Als er teveel olie in gaat, wordt de automaat daar niet blij van, wordt de overtollige olie er uit gegooid en is er kans op verbranden van de olie.

Dat is makkelijk te controleren, even het luchtfilterhuis demonteren.
De olie word via het overdrukventiel eruit gegooid, bovenop de bak moet je dan olie zien liggen.