Motorcode

Gestart door Boom89, 30-06-2011 23:34:50

Vorige topic - Volgende topic

Boom89

Hallo,

Ik wou een paar onderdelen op internet bestellen maar ik zit met een vraag:

Bij sommigen kan ik kiezen uit een B5234FT motor of een B5234T motor.

Nou vroeg ik me af of dat het zelfde is en waar staat die F voor???

Groet

cas

geloof dat de electronica daarin verschillend is, OBD 1 en 2.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

SamSterckval

bij de B5234FT heb je een OBD1 stekker onder de motorkap, en bij een B5234T heb je een OBD2 stekker in de tunnelconsole als ik me niet vergis.
en was de FT ook niet de enige met de reversed intercooler?  maar daar ben ik niet zeker van.

Ludo

Ik geloof.... als ik me niet vergis....  :eusa_doh:
Beter lezen jongens, beter lezen.

Citaat van: Johann op 05-06-2011 22:47:49
Citaat van: denkweb op 28-08-2005 00:39:47
Maar waar staat de F nu voor?

Bij mijn weten stond de F voor "Fuel" maar de B ook. De F is gewoon komen te vervallen. De S of S2 is een variant. Staat er geen cijfer achter dan is het de eerste variant of versie.

;D

UserID6342

Citaat van: SamSterckval op 02-07-2011 22:18:11
bij de B5234FT heb je een OBD1 stekker onder de motorkap, en bij een B5234T heb je een OBD2 stekker in de tunnelconsole als ik me niet vergis.
en was de FT ook niet de enige met de reversed intercooler?  maar daar ben ik niet zeker van.
Ik had dezelfde problemen met de motorcode van mijn blok, volgens Henk Berends van Volvo Rutten zat het zo dat de FT eerst is uitgekomen en dat de T dit blok heeft opgevolgd.  In principe (als basis) zijn beide blokken gelijk aan elkaar met als enigste verschil wat distributie onderdelen.  Beide blokken kunnen overigens zowel OBD-I als OBD-II zijn uitgevoerd, aangezien Volvo net het blok pakt wat ze op voorraad hebben.  Die van mij is dus een '96er met OBD-II en FT blok erin.

Vulk

Zit er geen verschil in carterventilatie ook?

jrkalf

Ik heb volgens mij van M A R C in mijn auto ook een B5234FT geleverd gekregen. Doet het prima met OBD-I
Levert evenveel al dan niet meer vermogen dan het oude blok. Sterker nog, het oude blok zal inmiddels door Lolvo omgesmolten zijn ;P
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.