Alles over de 280 -> 302mm conversie

Gestart door cryptrick, 17-05-2004 03:06:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

M a r c

Citaat van: Ludo op 27-09-2006 15:36:02
het onderdeelnummer voor een originele 302 schijf is 272276.

en voor dat geld heb je elders betere schijven.... (nee, niet persé bij mij)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ed

Citaat van: BasV70 op 27-09-2006 15:40:50
Citaat van: ed op 27-09-2006 14:53:34
Citaat van: BasV70 op 27-09-2006 13:50:27

Reden van de overweging is de belabberde remprestaties momenteel. Als ik met dezelfde kracht die ik in mijn auto nodig heb op de rem trap in mijn vaders V70N dan plakt alles tegen de voorruit aan. Komende zater-/sleuteldag eerst maar eens de remvloeistof vervangen. Kijken of dat helpt. Had eerder gepland de grotere schijven er ook op te kunnen zetten, maar heb dat door de reactie van Hooftman nog maar even uitgesteld. Als ik dit allemaal zo lees vindt ik dat best jammer. :eusa_silenced:


Bas,

Vergis je niet in de werking van een sterkere bekrachtiging op de nieuwere Volvo's. Ik rijd nu met de S60, en die lijken vele malen beter te remmen dan de 850, totdat je een noodstop moet maken, en dan is de uiteindelijke remwerking hetzelfde als bij de 850's: niet zo best. Ergo: het lijkt beter, maar dat is het niet. Alleen het remgevoel bij de aanzet is anders.

Wat je dus eigenlijk zegt is dat de nieuwere modellen van huis uit een beter remgevoel hebben? Blijft staan dat ik de rembeleving in mijn auto onder de maat vind.

Klopt, remgevoel is vele malen beter, maar de uiteindelijke rempresaties niet veel beter.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Ludo

Citaat van: M a r c op 27-09-2006 16:32:11
Citaat van: Ludo op 27-09-2006 15:36:02
het onderdeelnummer voor een originele 302 schijf is 272276.

en voor dat geld heb je elders betere schijven.... (nee, niet persé bij mij)

de onderdeelnr werd gevraagd.  ;)
dit zijn gewoon de standaard schijven, (die snel kromtrekken), zeker niks voor een automaat!.
maar beter voor hetzelfde bedrag?, dat denk ik toch niet.
deze kost doorgaans iets rond de 90 euro/stuk.
beter is meteen een hittebehandelde schijf, is duurder maar op het eind van de rit toch beterkoop.  :D

Rudy-M

En ziet er ook leuker uit. Ik heb gegroefd 302, hittebehandeld. Maar het belangrijkste: ik heb weer het gevoel dat ik daadwerkelijk rem.

BasV70

Citaat van: Ludo op 27-09-2006 18:34:08
Citaat van: M a r c op 27-09-2006 16:32:11
Citaat van: Ludo op 27-09-2006 15:36:02
het onderdeelnummer voor een originele 302 schijf is 272276.

en voor dat geld heb je elders betere schijven.... (nee, niet persé bij mij)

de onderdeelnr werd gevraagd.  ;)
dit zijn gewoon de standaard schijven, (die snel kromtrekken), zeker niks voor een automaat!.
maar beter voor hetzelfde bedrag?, dat denk ik toch niet.
deze kost doorgaans iets rond de 90 euro/stuk.
beter is meteen een hittebehandelde schijf, is duurder maar op het eind van de rit toch beterkoop.  :D

Ik heb met mijn huidige originele volvo-schijven na ruim 90K nog geen last van kromme schijven. Ik verwacht niet dat ik dat met de 302's wel snel zal hebben. Ik gebruik mijn auto niet als sportwagen, maar heb wel graag dat wanneer ik rem, dat ook daadwerkelijk merkbaar is....

Maar evengoed bedankt voor de adviezen allemaal. Spulletje is net besteld. Ik kijk wel of ik er op de sleuteldag aan toe kom, anders volgende week weer een sleuteldag.... :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Ludo

Citaat van: BasV70 op 28-09-2006 09:47:06
Ik gebruik mijn auto niet als sportwagen,

dat was wel duidelijk:

Citaat van: BasV70 op 06-09-2006 11:48:02
Vorige week weer eens 1026 km op een tank.  8)


;D :evil:

M a r c

dan kun je ook gewoon je 280mm remschijven wel houden....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eric

IK heb trouwens met mijn 850 toen ook de 302mm schijven geplaatst. Ruilsysteem bij de dealer voor de houders werkte perfect. Tegen alle adviezen in heb ik toen Zimmerman schijven gekocht samen met de standaard blokken van Volvo. Ik heb hier hier het laatste jaar zonder problemen mee gereden en schijven bleven netjes recht en remden beter dan de standaard 280mm schijven. Ik moet wel zeggen dat ik niet de meest sportive rijder ben maar voor normaal gebruik zijn ze dus goed naar mijn idee. Afgelopen weekend bij het Hulsbeek nog iemand gesproken die dezelfde ervaring had... Een ander (duurder) merk had hij om de haverklap krom. Weet zo niet wie dat was maar mischien kan die persoon zijn eigen verhaal er nog bij zetten. Ik zeg... zeker bij nieuwe schijven die 302's plaatsen... remden beter en staat een stuk beter!
En das ook wat waard  :)
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Hylco

Citaat van: mehn op 27-09-2006 12:56:16

Het verschil is wel merkbaar, maar niet spectaculair.
Een groter verschil bereik je door een betere remschijf/remblok combinatie te monteren. Als die dan ook nog 302 is ipv 280 zul je het zéker gaan merken ;)

Oh zeker ende weten dat je dat merkt.  :police: in een mooie burger cintroen bij Groningen vorige vrijdag merkte het ook. Zat bijna bij me achterin. Daarna ging hij achter het autotje aan dat mij vlak voor een vrachtwagen sneed, dus haalde  :police: me ook maar ff rechts in. Je reinste wegpiraterij, maar de remmen hebben wel hun nut bewezen  8)

Ludo

Citaat van: Hylco op 06-10-2006 19:52:16
Citaat van: mehn op 27-09-2006 12:56:16

Het verschil is wel merkbaar, maar niet spectaculair.
Een groter verschil bereik je door een betere remschijf/remblok combinatie te monteren. Als die dan ook nog 302 is ipv 280 zul je het zéker gaan merken ;)

Oh zeker ende weten dat je dat merkt.  :police: in een mooie burger cintroen bij Groningen vorige vrijdag merkte het ook. Zat bijna bij me achterin.

oo, hoeveel is jouw remafstand dan verkleind?.



:evil:

Hylco

Citaat van: Ludo op 06-10-2006 21:13:25

oo, hoeveel is jouw remafstand dan verkleind?.



:evil:

Heb het eigenlijk helemaal niet gemeten, had ik moeten doen voor ik ging vervangen. Dom van me.

Ik gok dat er wel een metertje of 2-3 af is vanaf de 100 km/h. Ik heb in elk geval makkelijker piepende bandjes en die paar mensen die ik bij me in de auto heb gehad zijn het er allemaal over eens. Hij remt duidelijk harder.

thuur

Nog een vraagje niet beantwoord:

Citaat van: cryptrick op 17-05-2004 15:31:56
Bedankt mannen voor 't advies. Toch niet allemaal 100% - de 16inch velgen zijn van een T5, "perso" geloof ik, kan m'n velgen folder niet vinden.

Passen Perfo's om 302 remmen?


Gr ;)

M a r c

Citaat van: thuur op 19-10-2006 16:54:23
Nog een vraagje niet beantwoord:

Citaat van: cryptrick op 17-05-2004 15:31:56
Bedankt mannen voor 't advies. Toch niet allemaal 100% - de 16inch velgen zijn van een T5, "perso" geloof ik, kan m'n velgen folder niet vinden.

Passen Perfo's om 302 remmen?


Gr ;)

Ja
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ludo

Citeer
Passen Perfo's om 302 remmen?

Citeer
Ja

toch opletten bij het balanceren, dat er niet té dikke plakloodjes gebruikt worden.
eergisteren heb ik nieuwe blokken geplaatst, daardoor komt de klauw ietsje meer naar buiten en schuurt de loodjes af.  ::)

Hylco

Citaat van: Ludo op 19-10-2006 17:33:59
Citeer
Passen Perfo's om 302 remmen?

Citeer
Ja

toch opletten bij het balanceren, dat er niet té dikke plakloodjes gebruikt worden.
eergisteren heb ik nieuwe blokken geplaatst, daardoor komt de klauw ietsje meer naar buiten en schuurt de loodjes af.  ::)

Niks geen last van op m'n perfotjes.