koppelingsset

Gestart door PeterM, 08-03-2011 09:56:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PeterM

Ik ben mijn V70T aan het voorzien van een ander blok en aangezien de bak er nu af is, gelijk een nieuwe koppelingsset monteren. Ik heb een set besteld, maar hier zit geen druklager bij. Was niet nodig volgens de balieverkoopmedewerker. Is dit inderdaad zo of is het onverstandig om deze niet te vervangen?

)()()sT

Die zou ik maar zeker vervangen!
Bij onze auto's begint het vaak met een zagend geluid; de plaat zelf is dan juist vaak nog goed terwijl het druklager de veroorzaker van de geluiden is.

Taranis

Zoals Joost al aangeeft, dat druklager is juist het zwakste onderdeel van de koppeling. Zeker vervangen dus :)

PeterM

Ga gelijk de druklager er bij bestellen. Hartelijk dank voor de info.

)()()sT

Vaak is zo'n Sachs koppeling gelijk een complete set.. Lukt het verder met de ombouw?

maruska

foto's wellicht ook ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

PeterM

Ik snap ook niet waarom het lager er niet bij zit, zal het nog wel horen.....Stand van zaken op dit moment is dat het complete subframe met blok eronderuit is en dat ik nu alle losse aanbouwdelen aan het overzetten ben op het "nieuwe" blok. Heel langzaam komt er wat schot in. Hopelijk wordt het ook wat warmer, blijft niet echt aantrekkelijk om 's avonds de garage in te gaan.

Zal wel even wat foto's plaatsen.  :)

PeterM









Hierbij even wat foto's. Ik heb van het oude blok de kop afgehaald, maar zag op het 1e gezicht geen vreemde dingen. Is op dit moment ook niet echt belangrijk, ga het blok nog wel es helemaal uitelkaar halen.

PeterM

Heb gisteren de koppelingsset gemonteerd (incl. druklager), versnellingsbak gemonteerd en alles wat over te zetten was, overgezet. Komend weekend het complete subframe met blok weer onder de auto zetten, auto laten zakken, alles aansluiten en rijden weer (klinkt reuze eenvoudig, maar zal nog wel tegenvallen!).

Heb waarschijnlijk het euvel aan m'n oude blok getraceerd. Bij het demonteren van de kop bleek 1 kopbout op 1/3 afgebroken te zijn. Hierdoor is lekkage ontstaan. Er zit dus nog een derde van de bout in het onderblok. Als deze er uit gehaald zou kunnen worden, heb ik dus eigenlijk nog een goede kop eneen goed onderblok over. Iemand nog geinteresseerd?


Thys

Hoi Peter,

Heb je toevallig nog foto's gemaakt van het vervangen van de koppeling?