Naar rechts trekken eindelijk opgelost (na 3 jaar)

Gestart door Hendrix, 17-05-2011 11:07:45

Vorige topic - Volgende topic

Hendrix

Vandaag heb ik eindelijk voor het eerst in mijn volvo gereden (sinds aanschaf) zonder dat deze naar rechts trekt. :eusa_dance:

Ik heb op het forum hier de nodige posts hierover gelezen maar nooit echt de oplossing gevonden. :(

Ik heb de volvo ooit eerst laten uitlijnen door de kwikfit op een laser uitlijn bank.
DRAMA  :'( , het was 2x zo erg daarna, het bleek achteraf toen ik het zelf ging doen dat de Kwikfit en daarna de dealer, 1 van de stelmoeren niet los kregen en daarom maar die van de andere kant helemaal naar het eind hadden gedraaid (rechtuit stond het stuur niet helemaal in het midden).

Ik heb toen ik het zelf ging doen (met blokjes hout en een draadje en een schuifmaat) de moer door gezaagd met een ijzerzaagje en vervangen voor een nieuwe. ( :eusa_naughty: nee schroefdraad is nog heel, op tijd stoppen met zagen en dan met een grote schroevendraaier of beitel uit elkaar tikken  :eusa_doh:)

Na deze operatie was de auto goed uitgelijnd en het probleem was bijna verholpen en het naar rechts trekken was nog maar een fractie van wat het ooit was.

Maar toch.... nog niet over (afgezien van het natuurlijk naar rechts willen door het afschot van het wegdek).

Maar vandaag,.... ik moest mijn linker buitenste ashoes vervangen voor de keuring want het vet kwam er aan alle kanten uit en zat ook op mijn remschijf, dit is niet zo goed voor de remweg (understatement)  :eusa_wall:.

Ik liet dit doen bij een erg achteraf en onbekend reparatie bedrijfje, waar je normaal alleen heen gaat als je echt geen geld voor de dealer hebt  :eusa_whistle:.

Zelf doen was geen optie omdat ik de benodigde gereedschappen er niet voor heb. Effe naar een mede forummer rijden die dat wel heeft is duurder dan een set nieuwe Velgen  ;D...hehe vanuit Finland.

Naast het feit dat deze beste monteur het zaakje (met helaas een immitatie hoes  :( ) heeft gemaakt voor 80 euro incl onderdeel in nog geen 40 minuten   :o en ik voor de rechter kant in nederland bij de dealer 280 euro kwijt was omdat ze de hele wielophanging los hebben gehaald (2 uur werk wat echt niet nodig is), vond deze op leeftijd zijnde monteur, toen hij naar mijn voorwiel ophanging keek een fout  :o.

De linker stabilisator stang (anti-roll bar connection link??) was bij de vorige reparatie of aanpassing (bij de dealer in nederland tijdens het verlagen is de enige keer geweest dat deze los moest  :eusa_shhh:) in het verkeerde gat terug vast gezet (voorste gat i.p.v. achterste gat :eusa_wall:).
De monteur wees mij daarop en heeft het gecorrigeerd.

Nu kan ik weer mijn handen van het stuur af halen en ga ik niet meteen de greppel in  :eusa_dance:

Dus soms is een merkdealer echt niet beter maar wel VEEL duurder. (ook al moet ik het nu door het immi onderdeel waarschijnlijk over 5 jaar weer opnieuw doen i.p.v. 15 jaar)

En dat wilde ik even met jullie mede forummers delen naast het feit dat ik erg blij ben natuurlijk.  :eusa_dance:

Groetjes aan allen uit een feestend Finland (sinds zondag avond wereld kampioen ijshockey, Zweden met 6-1 ingemaakt in de finale,  @Viking in shorts mijn condoleances ;D)

hathü

Die op leeftijd zijnde monteur is dus nog een echte allround monteur, wordt er maar vriendjes mee.
En mooi dat je eindelijk met losse handen recht vooruit kunt rijden.

thuur

Da's best wel knap. Om het passend te krijgen en dat schijnbaar geen enkele van de bezochtte garages het is opgevallen...

Maar mooi dat het is opgelost!

Gr :D

FGG

Citaat van: Hendrix op 17-05-2011 11:07:45
Dus soms is een merkdealer echt niet beter maar wel VEEL duurder. (ook al moet ik het nu door het immi onderdeel waarschijnlijk over 5 jaar weer opnieuw doen i.p.v. 15 jaar)

Kom er maar in, Tom! :evil:

Super dat 't opgelost is! :eusa_clap:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

v40pokemon

Het zijn meestal de kleine (stomme) dingen die het langst onopgelost blijven....

francois

beunmaat

Goeie zaak! Ik heb vorig jaar ook een ashoesje laten vervangen bij een niet zo bekende garage, en toen was ik 70 euri kwijt incl. materiaal.

Eigelijk ook wel slecht dat ze bij een dealer niet eens zien dat die stabi stang niet goed zit, je betaald tenslotte bij een dealer wat meer omdat je er vanuit gaat dat ze daar echte kennis hebben van een bepaald merk... :-\