Lokaliseren 'klik-klak' geluid onder dashboard

Gestart door j3r03n, 17-05-2011 23:18:01

Vorige topic - Volgende topic

j3r03n

Ik probeer een zwaar irritant 'klik-klak' geluid te lokaliseren. Dashboard ligt nu een eind open en ik weet ongeveer waar het zit. Het lijkt het meest op het tikken van de wijzers van een klok, maar dan onregelmatig. Soms hoor ik een tijd niets en soms is het constant aanwezig. Zover ik het nu kan bepalen wordt het geluid (rode pijlen) veroorzaakt door de strip (blauwe pijl) die de bak van het handschoenenkastje steun geeft aan de onderzijde.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

-D©©©L-

Is het niet 1 van de servo motoren van de ventilatie/kachel/ecc/airco ?

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

MVeldhuis

Hoor je het geluid vooral als je door een bocht gaat? Wellicht je richtingaanwijzers? ;D

He flauw, nee sorry, verder niets zinnigs toe te voegen aan dit topic, succes ermee!

antraciet

Is de strip niet gewoon de houder van het dashboardkastje? Enne ff rijden zo en op de verdachte plekken een hand houden  (passagier) ;)

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 17-05-2011 23:21:09
Is het niet 1 van de servo motoren van de ventilatie/kachel/ecc/airco ?

Of het recirculatiemotortje idd..

Gr ;)

j3r03n

Is het veel werk om bij de bevestiging van die strip te kunnen? Heeft iemand misschien een foto van waar die strip bovenin vastzit?

Bevindingen:
-Ik hoor het geluid ook als ventilatie en ECC uitstaan.
-Geluid is niet persé aanwezig in bochten.
-Het is wel nadrukkelijk aanwezig als de auto van links naar rechts beweegt, zoals op een weg met steeds links en rechts niveauverschillen.
-De strip is inderdaad de houder van het dashboardkastje. Deze strip zit ergens vast en daar komt het geluid vandaan (rode pijlen). Als ik de strip beweeg hoor ik geluid.
-Het ondersteunen van strip/dashboardkastje met een balkje (schoor zetten) heeft geen effect.
-Geluid hoor ik ook enigszins (klinkt net iets anders) als ik de ventilatiebuis beweeg.

Edit:
De boel is weer dicht en het probleem lijkt zowaar opgelost :o Ik heb her en der wat WD40 ingespoten en er een paar poetslappen tussen gepropt. De eerste 50Km alvast zonder klik-klak :eusa_dance:

Edit 2:
Aantal duizend km verder en probleem is niet teruggekomen. Wel is onlangs een ander kraakje ontstaan, waarschijnlijk dash vs. voorruit. Binnenkort eens naar kijken.
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km