Hoe de portierruiten te demonteren?

Gestart door Driver, 28-06-2011 16:21:34

Vorige topic - Volgende topic

Driver

Hallo,

ik ga mijn portierruiten laten blinderen alleen wil ik ze graag zelf demonteren.

hoe krijg je ze eruit heb het deurpaneel los gehad bij de achterste deuren en dan heb ik 2 kijkgaten waar de strip onder aan de ruit zie zitten met een wieltje met een splitpen.

Graag iemand met info

Alvast bedankt

@®-

Daar kan je als het goed is je raam los halen door een schroef los te halen, maar zeker weten doe ik het niet meer. Het is in 2007 dat ik deze los heb gehaald.

Maar waarom wil je je ruiten eruit halen om te blinderen, Dit kan gewoon met de ruiten in de auto.

Driver

ja dat leek me beter dan kan je het goed tot op de randjes doen.

of is het daadwerkelijk zo makelijk met de ramen erin?

ik wil de voorste ruiten namelijk ook doen.

@®-

Citaat van: Driver op 28-06-2011 17:53:22
ja dat leek me beter dan kan je het goed tot op de randjes doen.

of is het daadwerkelijk zo makelijk met de ramen erin?

ik wil de voorste ruiten namelijk ook doen.

Tja ik heb de ramen er gewoon in laten zitten. Ik maak de ramen aan de buitenkant goed nat en dan blijft de folie eraan plakken en dan snij ik de folie aan de buitenkant op maat. Als je de buitenkant van je raamrubber aanhoudt heb je de maat van je ruit, en als je de folie vervolgens aan de binnenkant gaat plakken druk je de folie tussen je ruit en raamrubber. Maak je ruit aan de binnenkant heel goed nat dan gebeurt er verder niks met de lijmlaag en kan je de folie nog heel goed op z'n plaats krijgen.

Driver

heb ze er toch uitgehaald het stelt echt niets voor om ze te demonteren en nu is het echt netjes lijkt zelfs als ze gecoat zijn.