Electrische storingen...

Gestart door DavidT, 15-07-2011 14:44:51

Vorige topic - Volgende topic

DavidT

Hey allemaal,

Via de zoek functie kom ik er niet helemaal uit. Zit met een 2 tal storingen helaas.

1. Heb totaal geen knipperlichten of alarmlichten meer. Heb al met een andere alarmlichtknop/relais geprobeerd of dat het probleem oploste. Maar kwam er net ook achter dat mijn groot licht ook niet meer werkt. Zal de hendel dus wel zijn. Of zie ik dat verkeerd

En dan de 2e. Mijn kentekenverlichting en stadslicht linksvoor klapt er elke keer uit. Nu heb ik de stekker vervangen want deze vertrouwde ik niet meer. Maar probleem niet opgelost. Iemand enig idee waar ik moet beginnen met zoeken....

Alvast thx!!

mevita

heb je een trekhaak kijk daar eerst naar de aansluitingen,

gr mevita

DavidT

Ja heb een trekhaak. Zal morgen eens gaan kijken of dat het probleem is. Maar deze zekering blijft wel heel. Want me achteruit rijlampen doen het ook nog gewoon.

francois

je heb kortsluiting in de aansluiting van de trekhaak wat mevita al aangeeft

grfr

Hans Duiven

Wellicht is je waterafvoerplug links achterin verstopt en staat de tent onder water?

Hans

francois

zou de auto dan niet stinken  ;D

grfr

Jack v

Kijk eens bij je ra licht daar zitten de stekkeraansluitingen van je trekhaak mits het niet op een kaaimanier is gedaan. Haal de verbindingen maar eens los en probeer het dan nog maar eens.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Douwe

Citaat van: Jack v op 16-07-2011 21:58:13
Kijk eens bij je ra licht daar zitten de stekkeraansluitingen van je trekhaak mits het niet op een kaaimanier is gedaan. Haal de verbindingen maar eens los en probeer het dan nog maar eens.

Ik had ook van die superwazige storingen.
Jack heeft bij mij de bekabeling van de trekhaak losgehaald en de storingen waren weg.
Morgen even de bedrading controleren en opnieuw aansluiten.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

DavidT

Eindelijk eens wat tijd gehad om te kijken wat nu het probleem is. Nou inderdaad die stekkers zien er beroerd uit. Vervangen die handel dus.

Heb nu dus wel me trekhaak ontkoppelt maar nog steeds geen knipperlicht en grootlicht. Stadslicht en kentekenplaat verlichting blijft het nu wel doen volgens mij. Dus dat is al een zorg minder.

En gelukkig geen waterballet achter in de auto. Mooi keurig droog

francois

DavidT

Zekeringen zijn allemaal nog heel. Die van stadslicht en kenteken verlichting klapte er wel heel de tijd uit en blijft nu heel. Dus daar zat day probleem.... 1 van de 2 opgelost momenteel dus.