Nieuwe Remmen nodig!

Gestart door Boom, 18-05-2004 17:00:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerry

Citaat van: reneetje op 16-02-2005 21:40:36
Na een angstig(e) rem moment(en)  :o afgelopen zondag (BMW330D) is bij mij ook de kogel door de kerk;
Deraf met die standaard remmen, en nieuwe bestellen. Maar welke?
De keuze is gevallen op geboorde schijven samen met ferodo ds2000 blokken. Na advies van vertegenwoordiger van ferodo is het de ds2500 geworden ivm het gewicht van de R. ::)
Ook een advies van hem was om de geboorde schijven eerst een weekje in te remmen met de oude blokken , dit zou ten goede komen van de remcapiciteit.
Wie heeft hier eerder van gehoord ? ???

Rene :)

Ik dacht even op de site van een Amerikaans bedrijf te gaan informeren naar een setje Ferodo DS2500 qua prijs en daarna eventueel verder te shoppen. Ik heb dit onderwerp gevolgd en zit er ook over na te denken om de standaard remschijven te handhaven in combinatie met genoemde blokken. Moet je nou eens kijken wat ik voor een mailtje retour krijg;

Hi Jerry,
Thanks for the interest!

1996 VOLVO 850 Turbo Sedan 2WD
(front) DS3000 $155/set
Ferodo does not make these pads in the DS2500 compound.
We also have Rofren pads:
(front) Euro-Select $66/set

For ordering, or for more information, you can reach me directly at:
800-733-8380.

Best Regards,
Edwin Robinson.

http://www.raceshopper.com
1-800-733-8380

j.prosetiko1@chello.nl wrote:

>On 2005-02-16 at 16:47:42,
>The following information was submitted:
>>From Host: 62.194.51.45
>name = Jerry prosetiko
>submit_by = j.prosetiko1@chello.nl
>brake_application = Street Use - DS2500
>quantity = 1 Axle Set - 4 Pads
>part_number = FRP???  -  If known
>fitment = Front Brake Pads Only
>vehicle_make = volvo
>vehicle_model = 850 t5
>model_year = 1996
>engine_size = 2.3 Turbo
>drivetrain = Front Wheel Drive
>other_info =
>
>  
>

--
 http://www.raceshopper.com
 1-800-733-8380


ed

Citaat van: MH op 17-02-2005 14:24:35
Tips en feiten:

- altijd hittebehandelde schijven nemen op onze Volvo's
- enkele gegroefde schijven (mits het smalle groeven zijn) maken geen vervelende bijgeluiden.
- geboorde remschijven maken inderdaad wél bijgeluid
- Ferodo DS2500 of DS Performance heb ik persoonlijk de beste ervaringen mee
- probeer altijd te upgraden naar 302mm of groter
- goedkoop is meestal duurkoop....

Marc,

Welke schijven maken weinig geluid die wel gegroefd zijn? En zijn de originele schijven hitte behandeld?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

M a r c

Citaat van: ed op 17-02-2005 14:57:14
Citaat van: MH op 17-02-2005 14:24:35
Tips en feiten:

- altijd hittebehandelde schijven nemen op onze Volvo's
- enkele gegroefde schijven (mits het smalle groeven zijn) maken geen vervelende bijgeluiden.
- geboorde remschijven maken inderdaad wél bijgeluid
- Ferodo DS2500 of DS Performance heb ik persoonlijk de beste ervaringen mee
- probeer altijd te upgraden naar 302mm of groter
- goedkoop is meestal duurkoop....

Marc,

Welke schijven maken weinig geluid die wel gegroefd zijn? En zijn de originele schijven hitte behandeld?

Originele schijven zijn niet hittebehandeld en persoonlijk zou ik die nooit laten boren... Al helemaal niet door de goede man die ik denk dat ze gaat boren  :-X

Vraag maar aan Joris_Scholte en Lekkerrr over die remschijven met groeven, hittebehandelt en zonder vreemde bijgeluiden. Wel combineren met Ferodo DS blokken  :)  Ik rij er zelf nu ook mee.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

En originele schijven laten groeven, Marc?

Ik moet zeggen, mijn standaard 280mm schijven hebben al ongelooflijk wat abuse te verwereken gekregen op de Nordschleife, 4 rondes waarbij ze telkens zeer oververhit waren dat de rook van de remblokken af kwam...nog altijd zo recht als wat. Zo lang je niet met hete schijven door plassen water gaat rijden of stilstaan zodat ze ongelijk afkoelt zijn de standaard schijven volgens mij prima.

Ik heb in ieder geval 302mm brackets gekocht in de VS en PBR remblokken...die ga ik maar monteren op de standaard 302 brembo's want ik vind nergens gegroefde schijven aan een deftige prijs (verzendkosten VS zijn te hoog met zo'n gewicht)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Entuscan

#94
Je kan de originele toch ook perfect laten hittebehandelen, lijkt me dat dan al veel van de problemen over zijn.
Of het kost-efficiënt is om nieuwe volvo schijven te kopen en deze te laten hittebehandelen tov nieuwe reeds behandelde merk X,Y of Z schijven te kopen ... da's weer een ander

Ik was in ieder geval van plan om mijn volgend setje 320 Volvo schijven (heb er nog geen aftermarket voor gezien) te laten hittebehandelen. De remmen een AT wagen krijgeb gemiddeld toch wat meer te verduren dan bij een MT :(

Jan, Heb je dan geen gegroefde Brembo's besteld?
je kan bij Brembo toch altijd perfect kiezen tussen normaal, slotted; X-drilled en de combinatie
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

ed

Zijn die DS andere blokken dan de 2500?
Als ik mijn auto weer terug heb, en mijn banksaldo weer een beetje opgekrikt klop ik wel even bij je aan. Het begint weer aardig te grommen bij hard remmen vanaf 120. Zal achter wel weer zijn.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

JCviggen

Citaat van: Entuscan op 17-02-2005 15:22:32
Jan, Heb je dan geen gegroefde Brembo's besteld?
je kan bij Brembo toch altijd perfect kiezen tussen normaal, slotted; X-drilled en de combinatie

Nope...plain Brembo's heb ik besteld (idem volvo)
Ik kon wel 280mm gegroefd krijgen maar 302 enkel plain :(
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Entuscan

Tiens,
Als ge toevallig een van dees een Auto5 passeert spring daar dan eens binnen en informeer er eens achter remschijven (voor) van V70 R AWD van 2000.
Dacht toch dat ze in alle 4 de versies te krijgen waren
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

reneetje

Citaat van: MH op 17-02-2005 15:16:14
Citaat van: ed op 17-02-2005 14:57:14
Citaat van: MH op 17-02-2005 14:24:35
Tips en feiten:

- altijd hittebehandelde schijven nemen op onze Volvo's
- enkele gegroefde schijven (mits het smalle groeven zijn) maken geen vervelende bijgeluiden.
- geboorde remschijven maken inderdaad wél bijgeluid
- Ferodo DS2500 of DS Performance heb ik persoonlijk de beste ervaringen mee
- probeer altijd te upgraden naar 302mm of groter
- goedkoop is meestal duurkoop....

Marc,

Welke schijven maken weinig geluid die wel gegroefd zijn? En zijn de originele schijven hitte behandeld?

Originele schijven zijn niet hittebehandeld en persoonlijk zou ik die nooit laten boren... Al helemaal niet door de goede man die ik denk dat ze gaat boren  :-X

Vraag maar aan Joris_Scholte en Lekkerrr over die remschijven met groeven, hittebehandelt en zonder vreemde bijgeluiden. Wel combineren met Ferodo DS blokken  :)  Ik rij er zelf nu ook mee.

Ben toch wel benieuwd wie dat jij denkt dat dat is dan ?
(tipje : ze komen uit dezelfde (mooie) provincie als de as. toertocht)

Ook hier geld weer (net als bij de keuze banden) dat zoveel mensen , zoveel meningen hebben met evenveel ervaringen.
Feit is wel dat ik persoonlijk geen voorstander ben van gegroefde schijven ivm met hitte problemen (lees kromtrekken) en als ik de zoekfunctie op het forum gebruik ben ik niet alleen die hier niet gechameerd van is.

Rene ;)

Volgens Furness car Zwolle zijn  (alle) orginele schijven wel hittebehandeld.

ed

Citaat van: reneetje op 17-02-2005 17:09:51

Volgens Furness car Zwolle zijn  (alle) orginele schijven wel hittebehandeld.

Niet om Marc zijn woorden in twijfel te trekken, maar dat zou mij wel logisch lijken, omdat de meeste gebruikers van originele schijven best tevreden zijn, en ze niet snel krom trekken. Ik denk dat de blokken de bottle-neck zijn, maar dat is puur mijn gevoel. Ik denk dat Marc daar veel meer over kan zeggen
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

M a r c

Heren, ik moet voorzichtig zijn met wat ik zeg, anders wordt uitgelegd als reclame. Feit is dat remmen nu eenmaal een heikel punt is bij onze Volvo's. Ik heb al van alles geprobeert en nu eindelijk een hele goede combinatie gevonden. Voor het eerst ben ik helemaal overtuigd van een bepaald merk en type remschijf in combinatie met Ferodo DS Performance remblokken. Zie ook http://www.ferodo.co.uk/ferodo_home/high.html voor meer info over deze remblokken.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: reneetje op 17-02-2005 17:09:51

Ben toch wel benieuwd wie dat jij denkt dat dat is dan ?
(tipje : ze komen uit dezelfde (mooie) provincie als de as. toertocht)

Ook hier geld weer (net als bij de keuze banden) dat zoveel mensen , zoveel meningen hebben met evenveel ervaringen.
Feit is wel dat ik persoonlijk geen voorstander ben van gegroefde schijven ivm met hitte problemen (lees kromtrekken) en als ik de zoekfunctie op het forum gebruik ben ik niet alleen die hier niet gechameerd van is.

Rene ;)

Volgens Furness car Zwolle zijn  (alle) orginele schijven wel hittebehandeld.

Met geboorde schijven zul je véél eerder kromme schijven krijgen, je haalt immers veel teveel materiaal weg. Daarnaast maken geboorde remschijven nu eenmaal veel bijgeluid tijdens hard remmen. Remblokken slijten ook veel harder en uiteindelijk gaan de gaatjes dichtzitten met remstof en is je 'effect' weg.

Overigens hebben we het niet over dezelfde fa. (gelukkig).
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

eigenlijk komt het er uiteindelijk op neer dat onze standaard volvo remmen erg zwak zijn...grotere schijven met betere blokken een goede verbetering, maar als je echt wilt remmen moet je sowieso fatsoenlijke klauwen gebruiken...dus voor Belgen zoals ik is dat al onmogelijk :(
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

BenC70ES

CiteerTrouwens als ik me niet vergis zijn de achterschijven zelfs iets kleinere diameter op een AWD dan een FWD  terwijl net daar de extra kilo's voornamelijk zitten.


Maar een V70R AWD 2.4 heeft normaal achter ook geventileerde schijven...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

reneetje

Citaat van: MH op 17-02-2005 18:20:07
Citaat van: reneetje op 17-02-2005 17:09:51

Ben toch wel benieuwd wie dat jij denkt dat dat is dan ?
(tipje : ze komen uit dezelfde (mooie) provincie als de as. toertocht)

Ook hier geld weer (net als bij de keuze banden) dat zoveel mensen , zoveel meningen hebben met evenveel ervaringen.
Feit is wel dat ik persoonlijk geen voorstander ben van gegroefde schijven ivm met hitte problemen (lees kromtrekken) en als ik de zoekfunctie op het forum gebruik ben ik niet alleen die hier niet gechameerd van is.

Rene ;)

Volgens Furness car Zwolle zijn  (alle) orginele schijven wel hittebehandeld.

Met geboorde schijven zul je véél eerder kromme schijven krijgen, je haalt immers veel teveel materiaal weg. Daarnaast maken geboorde remschijven nu eenmaal veel bijgeluid tijdens hard remmen. Remblokken slijten ook veel harder en uiteindelijk gaan de gaatjes dichtzitten met remstof en is je 'effect' weg.

Overigens hebben we het niet over dezelfde fa. (gelukkig).

De geboorde gaten gaan dichtzitten met het remstof??????Da's een goeie...., wat voor stukken rem jij van je blokken af ???
Kijk dat de blokken wat sneller zullen slijten gaat samen met een wat meet bijterig remgedrag ,is een logisch gevolg.
Dat ze iets meer geluid maken bij krachtig remmen, vind ik geen probleem daar ik geen circuit tijden neer zet , maar gewoon ook bij hoge snelheid een paar keer stevig wil remmen zonder dat het dun langs mijn benen loopt. :P
Maar over dat (snel)  krom trekken bij deze (geboorde) schijven zijn de meningen verdeeld, maar volgende week krijg ik ze binnen en gaan ze er ook onder, dus ik kom hier (met ervaring) op terug.....


Rene ;D