Help!! Regio Twente. Wie kan mijn computer uitlezen, airco + kachel probleem

Gestart door rulletje, 19-07-2011 15:07:33

Vorige topic - Volgende topic

rulletje

Vorige week mijn airco laten bijvullen met 700ml koudevloeistof. Airco heeft daarna 3 dagen goed gewerkt. Vanochtend start ik mijn 850, REC en Airco lampje knipperen één keer, geen koude luchtstroom. Zowel handmatige aircostand en via ECC-stand geen koeling.

Ik heb Volvo Furness Almelo al gebeld voor een afspraak. Helaas kan ik daar vanwege vakantiedrukte pas maandag terecht, laat ik nou net maandagochtend vertrekken richting Frankrijk.

Wie o wie kan mijn computer uitlezen en het euvel traceren. Bijvoorkeur regio Twente. Avonduren is geen probleem.
Tips en suggesties, ik hou me warm ( en hoop straks koud ) aanbevolen.

Bedankt voor uw reactie's
Errol Remy

aardigebas

hoi,

Probeer furness in Enschede eens, die heeft nu al een aantal keer de code uitgelezen zonder afspraak.
Dit was overigens gratis.

Eric

Rij even langs bij Autoservice Maurice aan de Kanaastraat in Hengelo.

Heeft pas een nieuw apparaat hier voor en heeft altijd wel ff tijd. Kan eventueel ook je airco (na)vullen.

Is een goede maat van me en is een betrouwbaar en betaalbaar adres voor je onderhoud.

Succes!
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

FGG

Autoservice Klumpers in Goor kan tegenwoordig ook uitlezen.

Welk bouwjaar is jouw 850 trouwens? Heb je geen OBD-I? Die kun je zelf uitlezen. Wat voor kant van de pook zit je sigarenaansteker? Links of rechts? Bij links heb je OBD-I.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

gerardgrobben

Citaat van: aardigebas op 19-07-2011 15:24:43
hoi,

Probeer furness in Enschede eens, die heeft nu al een aantal keer de code uitgelezen zonder afspraak.
Dit was overigens gratis.

mee eens
tuba or not tuba, that's the question

rulletje

Mijn volvo automaat is van '96. 12-volt aansluiting zit aan de rechterzijde van de pook. Het afdekplaatje geeft echter OBD-II aan  ???
Hoe kan ik de OBD zelf uitlezen dan?

rulletje

Ik zie het al ik heb OBD2 maar jammer genoeg niet de kabel hiervoor. Ik moet morgen toch nog richting Hengelo en denk dat ik even langs Autoservice Maurice rij.

FGG

Citaat van: rulletje op 19-07-2011 16:10:39
Ik zie het al ik heb OBD2 maar jammer genoeg niet de kabel hiervoor. Ik moet morgen toch nog richting Hengelo en denk dat ik even langs Autoservice Maurice rij.

Ik denk dat de Witte Vink, in Hengelo, het ook wel kan.

Die zitten vlak bij het Achillesveld aan de oude Bornseweg, aan de Almelose kant van Hengelo.

http://www.dewittevink.nl/

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elmarconi

Citaat van: rulletje op 19-07-2011 15:07:33
Vorige week mijn airco laten bijvullen met 700ml koudevloeistof. Airco heeft daarna 3 dagen goed gewerkt. Vanochtend start ik mijn 850, REC en Airco lampje knipperen één keer, geen koude luchtstroom. Zowel handmatige aircostand en via ECC-stand geen koeling.

Ik heb Volvo Furness Almelo al gebeld voor een afspraak. Helaas kan ik daar vanwege vakantiedrukte pas maandag terecht, laat ik nou net maandagochtend vertrekken richting Frankrijk.

Wie o wie kan mijn computer uitlezen en het euvel traceren. Bijvoorkeur regio Twente. Avonduren is geen probleem.
Tips en suggesties, ik hou me warm ( en hoop straks koud ) aanbevolen.

Ik zou mijn licht eens opsteken bij Willie Harberink in Oldenzaal. Foutcode's uitlezen is nooit verkeerd, maar vermoed dat een ritje Oldenzaal meer oplevert als het om airco-problemen gaat. 

--
Autogas Inside . . .

rulletje

Zojuist zijn er nog een paar problemen bijgekomen.

1. Kachel/aanjager blijft doorlopen. Ook als de sleutel van het contact is.
2. 12-volt aansluiting blijf stroom geven. Ook als de sleutel van het contact is.
3. Het lijk wel of er warme lucht uit de ventilatoren komt. Kachel staat op koud. zich voor op zowel ECC als handmatig.

Kan dit alles samenhangen met een airco die ineens stopt met werken? Of zijn deze symptomen de reden van wat anders?

thuur

Controleer het relais achter het handschoenenkastje!

Als dat in orde is vrees ik voor je kachelweerstand en ventilator als oorzaak.

Gr :o

rulletje

Hoi Thuur,

Ik heb gisteren het forum even geraadpleegd en ben er inderdaad ook achter dat het wel eens de kachelweerstand kan zijn. Ik zal het relais en weerstand eens laten doormeten.

Wat ik verder gelezen heb is dat de er achter de kachelventilatoren, 2 kleppenmotoren zijn de die koud/warm luchtstroom regelen.
Kan het zijn dat deze defect zijn en daardoor de aircoflow niet de binnenkant auto bereikt? Temeer omdat ik op de koudste stand warme lucht voel.

Ook hoorde ik gisteren een sissend geluid bij de motor wegkomen. Door onderzoek ben ik erachter gekomen dat het koelstofreservoir redelijk onderdruk komt te staan. Vanochtend een stukje gereden en de auto daarna 20 minuten stationair laten lopen. Wat me opvalt is dat de radiateurfan niet aanspringt. Is dit normaal? Temperatuurmeter in de auto blijft netjes op "3 uur" staan.

Ik vind verder ook geen zekering voor de radiateurfan in het zekeringenkastje. Is die er niet? of wordt deze anders gezekerd?

Topic is allang geen airco probleem meer. Moet deze misschien verplaatst worden?

Bedankt weer voor al jullie reactie's

UserID6342

Zie andere topic van Errol over de rest en de antwoorden...