Nieuwe koppeling 2.5 10V erg hoog

Gestart door HJBiemond, 20-05-2011 20:29:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HJBiemond

Hallo mede Volvo liefhebbers.
Vandaag heeft mijn roffel een nieuwe koppeling gekregen. Complete set met druklager. Nu valt mij op dat de nieuwe koppeling beduidend hoger (later) aangrijpt dan de oude. Ik weet niet beter dan dat een nieuwe koppeling juist lekker onderin moet aangrijpen. Het is waarschijnlijk geen originele set die erin is gegaan. Is dit normaal of had ik anders mogen verwachten ?

H.J.
     

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km


LeonW

Is volgens mij wel normaal dattie nu wat hoger is.
Volvo S70 2.5T

Jack v

Is het aangrijpen een beetje vloeiend of abrupt?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

HJBiemond

Het aangrijpen gaat redelijk vloeiend.
HJ
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km


Jack v

hij zou idd juist onderin moeten. Maar zolang het angrijpen mooi vloeiend gaat en er geen trillingen zijn zou ik me geen zorgen maken. Je zou nog een keer kunnen proberen te ontluchten, maar of dit verschil maakt?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

LeonW

Een koppeling die versleten heeft pakt snel (bijna direct) op, de vrije slag is door de slijtage bijna weg.
Bij een nieuwe koppeling heb je wel weer de vrije slag dus pakt ie wat later op.
Volvo S70 2.5T

thuur

We hebben geen koppeling die op een exact punt pakt, het is meer een traject.


Gr 8)