ECC airco op AUT

Gestart door haantje, 17-05-2004 21:34:58

Vorige topic - Volgende topic

haantje

IK heb een ECC airco. Ik zet de middelste knop op aut en de ventilator ook.
Als dan na een paar minuten de airco aanslaat heb ik het gevoel dat hij zijn lucht niet kwijt kan. De klep bij de voorruit gaat niet open. En als de luchtroosters gesloten zijn komt de lucht er nergens uit. Wat gaat hier mis?
Zodra ik de middelste knop op de voorruitstand draai, gaat de klep bij de voorruit wel open. Maar dan slaat de airco niet af als het koud genoeg is in de auto. Wie weet raad? ???

ed

Dat is normaal. Het systeem staat op een soort recirculatiestand in het begin om de kachel en de airco de kans te geven op te warme cq af te koelen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

haantje

Maar ik heb het idee, dat dat opwarmen/ :'(afkoelen wel erg lang duurt. De klep gaat helemaal niet open :'(

denkweb

Op de voorruit gaat toch alleen open in de ontwasemstand? Ik weet niet beter. ECC altijd op AUTO laten staan en zeker nooit uitzetten, dan gaat deze namelijk stinken / schimmelvorming. (condens in lekbak gaat schimmelen)