Ge zult ne prius hebben

Gestart door V70 classic, 25-05-2011 20:04:19

Vorige topic - Volgende topic

WYD

Ik vraag me ook altijd af of die groene verbruiks- en milieucijfers gecontroleerd worden. Veel auto's halen niet de opgegeven waarden, wat pas ook in de kampioen weer te lezen was (het verbruiksgedeelte). Dat maakt van sommige belastingvrije auto's ineens geen belastingvrije auto.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

spijky

Gewoon allemaal belasting betalen. Die banden raken ook het asvalt. Het is nog geen delorean. ;D
Dat ze wat korting krijgen prima. Ik ben ook niet de beroerste. Maar de meesten kijken naar de portemonee. Een vriend van mij heeft ook een prius gehad. Ze zuipen op de snelweg. In den haag zitten altijd mensen zonder verstand.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

M a r c

Heel die regeling afschaffen, gelijke monniken, gelijke kappen, de wegenbelasting was er om de gebruiker van de wegen te laten betalen voor de aanleg en onderhoud hiervan.... een "groene" auto gebruikt ook de weg en de rest van de infrastructuur, het is niet dat het asfalt of de verlichting minder slijt door deze auto's.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

FRANQ

Citaat van: NinaPaul op 29-05-2011 22:52:33
Citaat van: )()()sT op 29-05-2011 21:33:07
Die 14% bijtelling waar men mee adverteert klopt ook niet echt. Althans, men doet voorkomen dat de bijtelling permanent 14% is, maar feitelijk is het een korting t.o.v. de bestaande 25%. En een korting op de bestaande bijtelling kan ook weer afgeschaft worden  :eusa_whistle:

een 182pk ford focus gereden in de 14% bijtelling.... test verbruik (half op eigen weg/circuit) 9,8l/100km zeer mooie cijfers natuurlijk en veel fun.
Maar milieu bewust, nee. De rijstijl/bestuurder bepaald hoe zuinig hij WIL rijden, de auto beperkt hoe zuinig je KAN rijden.
/
Citeer

ook ik vind de regeling belachelijk.  Wat me dan opvalt is dat je over 9l:100km hebt.
Dat doet een volvo 850 ook.  Ik rij dat regelmatig gemiddeld genomen.  Op de snelweg haal ik de 8 liter gemiddeld ook nog. Endan hoef ik me niet eens echt in te houden.

"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Spawater

Wat mij betreft mogen ze het hele wegenbelastingstelsel afschaffen en ook het rekeningrijden nooit invoeren. We betalen toch gewoon naar gebruik én verbruik in de brandstofprijs. Heb je een zuinige auto dan verbruik je minder en ben je goedkoper uit (met een hogere brandstofprijs gaan mensen misschien ook eens nadenken over hun rijstijl en of de auto ook écht de cijfers op papier haalt). Iemand die de auto alleen maar voor de deur heeft staan is goedkoop uit, zoals het hoort.

Justin-850

Zoals ik het laatst gelezen, en dus begrepen heb vanuit de krant gaat de BPM vrijstelling er per 1-1-'13 vanaf. De MRB vrijstelling komt het jaar daarop te vervallen.

Met andere woorden: De regels zoals ze aanvankelijk waren bedoeld (mrb vrijstelling tot 1-1-'13) worden dus met een jaar verlengd. Een ieder die dus in de afgelopen tijd een mrb vrije auto heeft gekocht kan daar een jaar langer van genieten.....

Als je per 1-1-13 een nieuwe zuinige en schone auto koopt heb je dus ook nog een jaar vrijstelling van mrb, alleen betaal je dan wél BPM ;)

Gr. Justin

mxeryus

De meeste Prius- en andere batterijautootjesrijders halen bij lange na het verbruik niet waarvoor ze vrijstelling krijgen. Afschaffen en gewoon meebetalen aan de aanleg en het onderhoud van wegen! De diesel/LPG/benzine rijder draait voor de kosten op.

V70 classic

Citaat van: mxeryus op 31-05-2011 14:42:19
De meeste Prius- en andere batterijautootjesrijders halen bij lange na het verbruik niet waarvoor ze vrijstelling krijgen. Afschaffen en gewoon meebetalen aan de aanleg en het onderhoud van wegen! De diesel/LPG/benzine rijder draait voor de kosten op.

Gewoon (zoals ook eerder hier al genoemd) alle belasitng in de brandstof.
Dan betaal je voor het gebruik van die bepaalde wagen.

Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

mehn

Citaat van: V70 classic op 31-05-2011 14:49:01
Ronald

Graag, ik tank wel in Duitsland.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

V70 classic

Citaat van: mehn op 31-05-2011 14:50:42
Citaat van: V70 classic op 31-05-2011 14:49:01
Ronald

Graag, ik tank wel in Duitsland.

Ik in B  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

rogerV701998

Ik in Duitsland en/of België... ;D

jrkalf

Citaat van: rogerV701998 op 31-05-2011 17:55:45
Pffff in het buitenland is de LPG zo duur...
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

The Demon

Citaat van: jrkalf op 31-05-2011 20:48:02
Goede reden om de injectors wakker te houden en even lekker op benzine te blazen.

Groet,
The Demon.

mehn

Citaat van: jrkalf op 31-05-2011 20:48:02

Dan niet meer hoor ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Spawater

Ze maken het in de haag nog wat doller van 2012. De opel ampera (in feite een prius met een verlengsnoer) valt straks onder de 0 procent bijtelling, alle leaserijders stappen over, maar krijgen gewoon een tankpas, waarom zou een hypocriete leaserijder dan ooit nog zijn ampera opladen!! het hele voordeel van het plug-in gedeelte wordt daarmee buiten spel gezet..
De meningen over elektrisch rijden rijden zijn natuurlijk ook sterk verdeelt, maar op deze manier stimuleer je dat sowieso niet!