Sneeuwwitje

Gestart door volvotje850, 25-05-2011 20:27:03

Vorige topic - Volgende topic

volvotje850

Citaat van: arjen850 op 26-05-2011 00:07:52
Nog een witte :eusa_drool: Ziet er leuk uit, en succes met de updates.. Ik weet er wel een paar ;D

Ga me aub niet gek maken hé.

Vandaag wat klein onderhoud gedaan aan de auto zoals olie,filters,bougies enzo.Ook even langs de dealer voor een setje koplampwissers,dus nu ook geen kans meer op krassen op de koplamp.
De mensen bij Vos in Veghel zijn uiterst vriendelijk moet ik zeggen.En heb daar even staan te kwijlen bij een hagelnieuwe C70 cabriolet.Sta ik daar bij de balie gaat mijn alarm af,was vergeten het raam dicht te doen.Afijn ik weet nu ook dat het alarm werkt.

volvotje850

Nu ik drie weken vakantie heb en er toch geen plannen zijn om weg te gaan heb ik besloten om wat poetsmateriaal te halen.Mede door het gepoets van Daytonawim zag ik wat er haalbaar is en aangezien deze het qua vuiligheid wint van die van hem weet ik zeker dat de auto er 200 % van gaat opknappen.Ik zal eerst eens zometeen met de velgen beginnen,wordt ik het minst moe van  ;D ;D :eusa_whistle: :eusa_whistle:

volvotje850

Vanmiddag de velgen schoongemaakt.Man man man wat is dat een verbetering ,het vuil zat er flink op maar ze zijn wel schoon.Helaas zijn ze hier en daar wel beschadigd en aangevreten.Is niet mijn schuld hoor maar zo kwamen ze onder het vuil vandaan.
Een foto voor en na.

Ook heb ik alvast de motorkap gedaan met spullen van meguiars.Wat een monniken werk is dat zeg 5x dat ding inpoetsen en uitpoetsen voordat je klaar bent.en dat moet dus met de hele auto gebeuren  :oEn ik heb nu al spierpijn dus dat belooft wat voor de komende dagen  :eusa_doh:
Ik was van de motorkap vergeten een foto te maken maar het dak is net zo erg dus daar maar even een plaatje van geschoten.De onderste is dus de schone en blinkende motorkap.

daytonawim

kijk weer een mooie witte er bij, lekker gaan poetsen, knapt ie echt van op, gelukkig veel mnder werk dan een "rode"

Dat alcantara kan je scheren met z'n 2 euro scheer geval van de lidl of zo, dingen zien er belachelijk uit, maar het werkt als een trein, als je je leer gaat poetsen, zorg dan dat je je alcantara er niet mee insmeert.

Je rugleuning die niet werkt kan het staalkabeltje van los / afgebroken zijn achter in je zitting, onderste klemmetjes los maken dan kan je in de leuning komen ( voorzichtig doen)
Of even het bedieningspaneel goed nalopen, wil ook wel eens wat los zitten.

Als je je deuren gaat poetsen, voorzichtig de rubberstrips bij je ramen verwijderen ( met beleid kan je ze zo omhoog los trekken), die lekker met een zachtborsteltje water en een sopje schoonmaken (die zijn vaak ernstig ranzig)

Gewoon verder gewoon alles rustig beetje voor beetje schoonmaken en verzorgen, trek je hele interieur er op een mooie dag er uit (wie weet vindt je net zoals ik nog wat wat leuks)

Vulk

Er hangt wel heel veel plaklood op die velgen! Motorkap ziet er super uit!

BBS

Citaat van: Vulk op 20-08-2011 07:55:49
Er hangt wel heel veel plaklood op die velgen! Motorkap ziet er super uit!

Dat viel mij ook op ja. Wat nog wel eens een remedie kan zijn is de band een kwart/halve slag draaien op de velg.
Heb ik ook een keer gedaan. Eerst moest er 105 gram lood op en later was het 25 gram. Is nu wel geheel trillings vrij. :D
Volvoloos....

volvotje850

Deze week de auto laten maken.In een ander topic had ik aangegeven dat hij héél erg heet weet.Thermostaat vervangen was een hele klus  ;D  ;D maar bracht geen oplossing.Althans niet helemaal.De temperatuur bleef goed maar de verwarming was handwarm en de onderste slang van de radiateur was knetterhard en ook handwarm.Is niet goed.Dus dan maar weer even wachten op centjes en de waterpomp vervangen en gelijk de hele distributie better safe than sorry de hele zooi moest er toch af.Van het hele gebeuren heb ik geen foto's,maar wel van de waterpomp.Tenminste iets wat op een waterpomp moest lijken  :eusa_whistle: De foto's zijn gemaakt met een telefoon dus de kwaliteit is zozo en de foto's zeggen denk ik wel genoeg.

Het rare is dat de distributie nog geen 50.000 km geleden vervangen is.Dus het lijkt wel een gevalletje "lekker goedkoop houden".De nieuwe waterpomp is in tegenstelling tot de oude van metaal en niet van kunststof.Uiteraard is het hele  koelsysteem zo goed mogelijk schoon gemaakt.Vandaag weer even lekker wezen toeren en zoals gehoopt bleef het allemaal zeer netjes op temperatuur.Geen harde slangen meer en een kachel die het nu ook weer doet.
Me is dus weer verry happy  :eusa_dance:  :D

maruska

Zie ik een alter 1 alarmknop ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

SirRutte

De tering, geen wonder dat ie het niet koel kon houden :o

En dan te bedenken dat door zo'n knaken waterpompje hooguit een paar tientjes is bespaard.. Mooi dat het weer is opgelost!

volvotje850

Citaat van: SirRutte op 20-10-2011 20:33:46
De tering, geen wonder dat ie het niet koel kon houden :o

En dan te bedenken dat door zo'n knaken waterpompje hooguit een paar tientjes is bespaard.. Mooi dat het weer is opgelost!
Gelukkig zit er nu een metalen in.Ik schrok me ook een hoedje toen ik de foto zag.Maar toch vraag ik me af waar de rest van de waterpomp gebleven is.Voorlopig maar even héél goed de boel in de gaten houden.

Citaat van: maruska op 20-10-2011 20:21:40
Zie ik een alter 1 alarmknop ?
Kun je me even helpen?

MarcoV

En dan zijn er nog die volhouden dat de waterpomp echt niet vervangen hoeft te worden bij een distributiewissel :o

MarcoV

volvotje850

Klopt Marco.Een kameraad van mij heeft 2 maanden geleden zijn distributieriem laten vervangen zonder de waterpomp.Hij gaf aan dat hij hem niet deed vervangen omdat hij nog goed werkte.Ik heb hem ook deze foto gestuurd en hij schrok zich lam.En de kosten van een waterpomp wegen niet op tegen het extra werk als alles weer los moet.Verkeerde zuinigheid in mijn ogen.

KIM

Citaat van: MarcoV op 21-10-2011 13:49:30
En dan zijn er nog die volhouden dat de waterpomp echt niet vervangen hoeft te worden bij een distributiewissel :o

MarcoV

Volvo zelf heeft geen onderhouds interval voor de waterpomp.

elianmars

Citaat van: KIM op 21-10-2011 14:21:01

MarcoV

Volvo zelf heeft geen onderhouds interval voor de waterpomp.

Ah, ik dacht al, waar blijft hij  ;D

Ludo

MarcoV

Nee we gaan ze lekker vervangen, omdat dat verstandiger is.  :D  ;D
Maar tegelijkertijd, word (zoals hierboven afgebeeld) voor imitatietroep gekozen.
Nieuw is het dan wel  :eusa_dance: , waar vereiste nr1 is, dat het zo goedkoop mogelijk moet, want over de superieure imitatie kwaliteit kunnen we ook nog wel ellenlange pagina's discussie voeren.   :eusa_doh: