Te hoge druk stuurpomp, kan dat?

Gestart door fredtref, 25-05-2011 21:54:09

Vorige topic - Volgende topic

fredtref

Mijn stuurpomp zweet olie via de dop, dit is al zo lang ik de auto in mijn bezit heb, afgelopen okt 2010 10000km geleden bij de dealer een nieuwe dop gekocht maar het probleem is hiermee niet verholpen wat goed zichtbaar is op alles onder de pomp, is het mogelijk dat de druk te hoog is/wordt in het systeem?

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

fredtref

BarryB

Nieuw rubbertje halen en je bent klaar.

fredtref

Nieuw rubbertje kan je niet los bestellen bij de dealer, daarom had afgelopen okt al een nieuwe dop geplaatst

BarryB

Anderen dealer zoeken hahha, zijn gewoon los te krijgen.

Als de motor warm is moet je even peilen.

fredtref

De dealer kon in computer geen los rubber van de stuurpompdop vinden, wel voor de motoroliedop die heb ik ook gelijk vervangen, morgen ga ik peilen met warme motor, volgens mij heb ik dat al eens gedaan, je merkt bij warme motor dat er druk ontsnapt als je de dop los haalt.

Jack v

Probeer het systeem eens te ontluchten.

Stuur naar einduitslag draaien en even vast houden en dan naar de andere kant  zelfde verhaal. De dop eraf laten let wel op de olie kan gaan schuimen en overlopen.

Dit even 2 keer herhalen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

fredtref

thuur

Je weet zeker dat het via de dop lekt/zweet? Leidingen zitten goed vast? Onder de poelie is het ook droog?

Gr :eusa_think:

fredtref

Ik ben net gelijk gaan kijken, ik had het niveau terug gebracht tot het minimum, bovenop is hij nu droog gebleven al 3 dagen, onder is het nog wel nat ik zit nu ook te denken aan de poelie, ik heb al een andere pomp liggen dus eerdaags maar even gaan vervangen en schoonmaken onder de pomp, bij een warme motor ruik je de gelekte olie.

Groet,  Fred

thuur

Citaat van: BarryB op 25-05-2011 22:12:32
Anderen dealer zoeken hahha, zijn gewoon los te krijgen.

Zou je het bestelnummer dan even willen achterhalen?

Gr :eusa_pray: