Blogje van een Volvofreakje! - schade+herstel

Gestart door fpede, 28-05-2011 14:50:20

Vorige topic - Volgende topic

fpede

ziezo, men roetroffeltje heeft vandaag nog wat liefde gekregen van de mannen van autoservice aalst, op het programma stonden:

- nieuwe gasveren voor de achterklep! check!
- een nieuwe thermostaat! check!:
Werd er een beetje onnozel van dat zelfs na 20 km autosnelweg de temp. meter nog niet in het midden kwam! nu hoefde ik nog geen 2 km te rijden!  :eusa_dance:

- een revisiekitje voor de achterklep! check! =>>> rammels weg !

- men originele claxxons aansluiten:
moest het al een hele tijd doen met zo een schamel roestig toetertje, en heb dus op internet 2 origineeltjes gekocht,... wil ik ze aansluiten,.... zijn de connectoren aan de auto eraf geknipt, hebben ze in de garage dus mooi mogen oplossen ;D wat een geluid weer!

- en geheel onverwachts nog een nieuwe nummerplaathouder voor op de achterklep,
aangezien we toch bezig waren met rammels weg te werken...

totale kostenplaatje, 290 euro, valt mee heel goed mee!

volgende op het lijstje is de vacuümpomp, aangezien dat een grote kost is(origineel toch) nog maar even mee wachten & wat doorsparen(en een keertje zoeken voor eentje op ebay)

ook kan ik nu op het gemakje m'en koplampverstellingskitje aansluiten(natuurlijk met behulp van dit super forum!)

het was een lang dagje zonder m'en 850tigje, maar we kunnen weer voort!  :eusa_dance:

fpede

hehe, de 850 heeft vandaag nog maar eens een dagje mogen vertoeven in de handen van zijn vertroetelaar, de garage dus....
reden:
1 - de voorbanden die allebei versleten waren(na 6 maand) en de rechterband die serieus zijdelings afsleet (dus:>>>)
2 - uitlijnen(is 3 maanden ervoor gebeurt bij een andere garage)
3 - heb ook een ander stuurtje gevraagd(dat leren ding van mij, had op z'n bovenstuk geen leer meer, en vanonder ook vuil)
4 - en ze hebben ook eens gekeken naar waarom hij remvloeistof verbruikte(zeer licht)

1 - de voorbanden zijn vervangen door toyo's aan 92,75 euro/stuk
2 - uitlijnen was 49 euro, volgens de garagist was de auto nog niet(of nog niet deftig) uitgelijnd, daar de spoorstangen volledig vastgeroest waren(en dan nog 80 euro voor betaald, was even slikken toen ik dat hoorde)
3 - nieuw stuurtje is geen leren exemplaar, maar een heel net gewoon stuurtje =>50 euro
4 - het remvloeistofverbruik lag aan de koppelingscilinder die blijkbaar lekte,... hebben ze een occasietje opgestoken(koppeling voelt ook een stuk lichter aan!) =>65 euro ipv 144 voor een nieuw exemplaar

ziezo, portemonee is weer een stuk lichter, maar het genot van het rijden weer een stuk groter!

fpede

nog eens tijd om m'n blogje van onder het stof te halen!
het een uur of 2 geleden m'n tdi'tje binnengedaan voor z'n klein onderhoud en nog wat dingetjes.
waaronder een verse voorruit(de huidige is volledig gescheurd over de volledige breedte dankzij een sterretje, kon geen kwaad maar ik kan er niet op kijken!  ;D) verder mag er een interieurpaneel vervangen worden en moeten de gloeibougies nagekeken worden, aangezien hij wat moeite heeft met starten rond het vriespunt... weer kosten dus, zeker de voorruit aangezien die in augustus maar net vervangen is geweest, nog een geluk dat ik goedkoop mijn ruit kan laten plaatsen, anders was het een duur grapje geweest
o ja, aan de ophanging linksvoor rammelt er ook iets, we zullen woensdag zien wat het was!

voor zover deze nieuwsflash! ;D

en aangezien jullie het zo haten om foto's zien, hier een cadeautje, opgelet schokkend materiaal!

edit: weer zo een schaamtelijk grote foto,... sorry voor de overlast, ga hem eerst eens verkleinen... ziezo, opgelost

Vulk

Dat is een lelijke barst...
Als de auto al moeilijk start rond de nul graden, dan zou ik die gloeibougies snel (laten) vervangen voor het echt koud wordt!

fpede

idd, reed in wetteren op weg naar school een rotonde op ineens, bats, grote scheur, doet u wel verschieten moetik zeggen,....
en idd, gloeiboegies worden naar gekeken, dat ik weer deftig de winder door kan!

Alien850

Brrrr, zou zo'n zicht niet graag voor me hebben.  Heb ook een klein sterretje (was een serieuze klap bij 't gebeuren) maar dat blijft al anderhalf jaar stabiel gelukkig.  Heb ook geen werkende airco, dat helpt mss ook wel (vrij naar de reclames van carglass :P )

fpede

Hehe, mijn airco werkt ook niet ze,..
Nu alleen nog wachten tot woensdagavond,...
:eusa_wall: ;D

Alien850

Dit is dus de zwaarste dag van deze week, succes  ;D

fpede

allez, vandaag om m'n tdi'tje geweest,... en 1 woord!
SUPER,
voor het geleverde werk, heel redelijk geprijsd onderhoud!
olie ververst
ruitenwisservloeistof bijgevuld
koelvloeistof bijgevuld(zat te weinig met thermostaatwissel van even geleden,)
oliefilter vervangen
2 gloeibougies vervangen
1 stabilisatorstang
1 nieuwe voorruit
in totaal voor 580 euro inclusief 123 euro werkuren
en wat een verschil, die stabistang maakte heel veel uit, stuurt veel directer nu!
alleszinds genoten van het ritje naar school vandaag, want in zo'n vw caddy is het allesbehalve comfortabel.... ;D

Vulk

En was Paul wakker als je de auto ging ophalen? ;D

fpede

jep, zelfs ervoor al, had op voorhand al gebeld hoeveel het ging kosten,...
nog een babbeltje staan maken ook over het verzuim van de vorige garagist... :evil:

fpede

gisteren met de auto naar de carwash geweest, eruit gereden en ineens wazige ruiten overal,.... de ventilator begon ook serieus te piepen, en minder lucht te geven, na een tijdje de voorruit op ontwasemen, was die wel vrij, maar de rest van de ruiten niet.
had ook al ondervonden dat wanneer ik rec induw, de ventilator veel meer begon te blazen, en het geluid wegwas,... was in ieder geval geen oplossing, want m'n voorruit begon terug te bewasemen,...
vandaag eens onder de kap gekeken,... interieurfilter eruitgehaald, was kletsnat!, geen wonder dat ik mijn ruiten niet meer ontwassend kreeg,... filter eruit gelaten, en geen lawaai meer van de ventilator, en een normale werking van de ecc,...

nu is mijn vraag,.. is het normaal dat het interieurfilter nat kan worden, waardoor ik deze problemen krijg?
kga alleszinds nog eens zoeken op het forum,...

intussendtijd alle vloeistoffen nog eens gecheckt,
- remvloeistof blijft op pijl, dus de vervangen koppelingscillinder doet zijn werk goed
- stuurpompolie moeten bijvullen,...(weeral  :eusa_wall:) ga ik nog wat aanzien,... voor de moment zijn de centen op,... dus zal voor het nieuwe jaar zijn.
al de rest was in orde.... ;D

edit: was vergeten dat ik nog een fotootje van het filter had staan,...

heeft dus zijn beste tijd gehad, maar een paar van bestellen om een voorraadje aan te leggen...

Piere

*crappy phonepic*

Hèhèhè

Ik ben nog gaan tanken en heb dan nog even gewacht maar je kwam niet opdagen dus ben ik maar weer vertrokken :P
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Vulk

Hoe oud was dat interieurfilter?

fpede

denk iets van rond de 8-10.000 km...
@ piere, hebben het laatste uurtje van van den broecke les gehad, en is wat uitgelopen.... :eusa_wall: