Muur ongewild gereinigd

Gestart door FRANQ, 30-05-2011 16:27:04

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Het zal allemaal best mooi worden, als het straks gevoegd is, maar wat Frank bedoelt, is dat de kleur van de stenen van de uitbouw, is uitgezocht op de "vieze" oude stenen. Nu de oude stenen zijn schoon gemaakt, lijken de stenen van de uitbouw er voor geen meter meer op.

En dat is wel heel jammer....

Wat betreft de afvoer van de erker, waarom niet aan de rechterkant gemaakt en uit laten lopen op het afdakje boven de voordeur?

Ben

Volgens mij klikt hij op

UserID6342

Ik denk toch nog maar eens met je buren en die schoonmaker gaan praten want van die kant zal het f moeten komen.  Vind het om eerlijk te zijn nu nog niet eens misstaan.

reneetje

Citaat van: Misha op 30-05-2011 18:40:25
En dan komt het nu : ik ben het een keer met de kleine René eens: die waterafvoer aan die erker gaat hem vast niet worden zo.

Zolang je hier geen gewoonte van maakt , kan ik met deze uitzondering wel leven.... :evil:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

FRANQ

Wat een reacties allemaal. 
Ik vind het gewoon jammer dat het oude er nu vanaf is.  Ik kan een mooi oud huis altijd wel waarderen. Bij een twee onder een kap woning vind ik het enige juiste dat beide woningen indentiek aan elkaar zijn.  Een kleurverschil qua verf doet al enorme afbraak aan het geheel.
Dit hebben we van het begin af aan al met de aannemer afgesproken.

Net een flink bouwoverleg gehad met de aannemer, en zoals verwacht was hij in de veronderstelling dat het huis gestraald moest worden. Dit is met water en zand gebeurt.
Ik heb de straler even gesproken,  en hij heeft grof geschut gebruikt omdat het er haast niet af kwam.

Helaas is er niks aan te doen. We gaan proberen de buren te overovertuigen het ook te doen omdat dat voor hun behoorlijke meerwaarde kan opleveren. Dan zal het aangezicht een stuk verbeteren.

Ik blijf het zonde vinden, en we zullen maar hopen dat het snel minder heftig oranje zal worden. (( schiphol, draai hier maar extra rondjes met al die vliegtuigen)

het afwater pijpje zit hetzelfde als orgineel,  hij is enkel wat langer zodat bij niet op de rand onder het kozijn druppelt.

Mvg,  frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

R o b

Kettinkje eraan, en het water loopt netjes naar beneden. Wel jammer dat de hwa tpv de erker niet van zink is.

Over smaak valt niet te twisten, maar zelf vind ik het gereinigde metselwerk veel frisser ogen! Idd even een dealtje met de buren sluiten.
En ik denk als je het dadelijk netjes gevoegd hebt (iets verdiept) dat het totaalbeeld niet geheel lelijk zal zijn! Let maar op!  Suc6 ermee.

FRANQ

Dat pijpje is wel degelijk van zink.
Er zit alleen een laag vuil overheen omdat de voegen uitgeslepen zijn.

Ik denk ook dat het na het voegen een heel ander gezicht geeft.

mvg,
Frank

R o b

Ha Frank,

Ah pardon van het zinken pijpje!
Suc6 met je huis.

FRANQ

Citaat van: R o b op 31-05-2011 08:58:58
Ha Frank,

Ah pardon van het zinken pijpje!
Suc6 met je huis.

Maakt niet uit hoor, dat is gewoon niet te beoordelen vanaf een foto.
De vorige bewoonster had er een pvc knietje op gezet met een pvc pijpje naar de muur en dan naar beneden.
Dat zag er echt niet uit.

Groetjes

michiel

Als je de muur er weer oud uit wilt laten zien wil het helpen om 'm met yoghurt in te smeren. Geen grap, de bacterieen in de yoghurt versnellen dat proces aanzienlijk. En nee, ik weet niet of je volle, halfvolle of boerenyoghurt moet gebruiken.

Maar het blijft een lapmiddel om iets te herstellen waar je geen opdracht voor hebt gegeven. Misschien dat de aannemer de yoghurt kan betalen?
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

elianmars

Citaat van: michiel op 31-05-2011 09:59:08
Als je de muur er weer oud uit wilt laten zien wil het helpen om 'm met yoghurt in te smeren. Geen grap, de bacterieen in de yoghurt versnellen dat proces aanzienlijk. En nee, ik weet niet of je volle, halfvolle of boerenyoghurt moet gebruiken.

Maar het blijft een lapmiddel om iets te herstellen waar je geen opdracht voor hebt gegeven. Misschien dat de aannemer de yoghurt kan betalen?

Dat wordt inderdaad vaker gedaan met betonnen beelden, om ze er oud(er) te laten uitzien. Werkt dat op bakstenen ook?

Justin-850

Hey Franq,

Balen dat dit is gebeurd zonder jouw instemming. Wij kunnen het wel mooi vinden, maar over smaak valt niet te twisten.......:(

Ik hoop dat je het toch nog goed op kunt lossen met de aannemer en de buren. Om het oude geheel weer enigsins terug te krijgen zou je in overleg met de aannemer kunnen kiezen voor een knipvoeg (kijk maar eens op google ;) ). Dit is echter wel een dure en moeilijke manier van voegen, het werd vroeger op oude huizen gebruikt. Als goedmakertje zou de aannemer hierin misschien iets kunnen doen ;)

Als je een knipvoeg gebruikt met deze schone stenen gaat het er vast heel mooi uitzien ;)

Succes met de afhandeling en afwerking!

Gr. Justin

michiel

Citaat van: elianmars op 31-05-2011 10:12:37

Dat wordt inderdaad vaker gedaan met betonnen beelden, om ze er oud(er) te laten uitzien. Werkt dat op bakstenen ook?

Yep, zelf met een tuinmuur gedaan. Maar misschien dat je het, ivm grotere porositeit (is dat een goed NL woord?) iets dikker moet aanbrengen dan op beton.........of toch maar boerenyoghurt?
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Laserblue

Citaat van: michiel op 31-05-2011 11:11:57

Yep, zelf met een tuinmuur gedaan. Maar misschien dat je het, ivm grotere porositeit (is dat een goed NL woord?) iets dikker moet aanbrengen dan op beton.........of toch maar boerenyoghurt?

Snif snif  :eusa_shifty:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

FGG

Citaat van: Laserblue op 31-05-2011 11:27:40
Citaat van: michiel op 31-05-2011 11:11:57

Snif snif  :eusa_shifty:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: