Rijlessen vanaf 16,5 jaar

Gestart door Spin!, 01-06-2011 18:47:45

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Bij ons (Be) bestaat er een gelijkaardig systeem.

Ik behaalde mijn theorie ook aan 16 en 9 maand, moest dan een reeks lessen volgen en mocht dan de baan op met mijn ouders naast me.

Op 18 jaar en één dag had ik mijn rijbewijs. ;D

T5turbo

Hier in Finland bestaat het systeem ook al heel lang,maar er worden wel hoge eisen aan de begeleider gesteld.
Zo moeten ze een speciaal theorie examen behalen en moet er een papiertje aangevraagd worden via de politie die dan natrekken of je ooit grote snelheids overtredingen hebt begaan of gepakt ben met dronken achter het stuur zitten ect.
(rijbewijzen en paspoorten worden hier via de politie verkregen en niet via een stadskantoor)

Daarnaast moet je een 2de set pedalen in je auto hebben die voor gebruik eerst gekeurd moeten worden op juiste werking ect.Je krijgt dan een aantekening op je autopapieren.
Dacht ook dat het zo was dat de beginnend bestuurder alleen plaats mag nemen achter het stuur als de theorie behaald is.

Hier hoor ik niks over in NL.  ::)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Misha

Hoe zie je dan dat dat de scooters zou weren ?

Geld voor een eigen auto is er waarschijnlijk nog niet. Daarbij heb je niet op je 17e een rijbewijs, dan mag je gaan lessen. Dus heb je nog minstens 1,5 jaar een scooter 'nodig'.
En dan naar school of naar het voetbal gaan met een begeleider erbij ? Die blijft dan staan wachten of zo tijdens de schooldag ?

Blijft dus rijbewijs én een scooter.

In landen als Amerika snap ik het goed, daar is alles op 50 kilometer en is er niet het OV wat we hier hebben en is de behoefte aan een auto ook echt wel groter.

Ik kan me voorstellen dat dat voor andere landen ook zo is.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

mehn

Nog even en ze mogen hier ook eerder rijden dan drinken...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

peteRRR

Het is eigenlijk na het behalen van het rijbewijs dat er een groep stoer gaat doen,en daar krijg je onzin van.

En zeker na het in nemen van,...Heroine,Cocaine,Methamfetamine,LSD,Psillocybine,MDMA,Tetrahydrocannabinol,Ethanol,

Drijfgas,Tolueen,GHB,Morfine,Fentanyl,Pentobarbital,Amfetamine,Methylfeniaat,PCP,Mescaline,Angeldust,...en ga zo maar door :eusa_wall: :eusa_wall:

Dit is een aspect waar de jeugd en ook ouderen door wordt verkwanseld en God hebben hun ziel. :eusa_pray:

Dus niet alleen Alchohol maar ook Drugs wat niet samen gaat in het verkeer.

Het is misschien een hard voorbeeld maar wel de realiteit,....jammer genoeg.

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

thuur

Citaat van: Spin! op 01-06-2011 23:54:27
Ik denk ook dat dit de scootersukkels tegen gaat.

Ah, dus we krijgen Astrasukkels, Golfsukkels en Leonsukkels :D
O, wacht.. Die hadden we al :eusa_doh:

Citaat van: Misha op 02-06-2011 09:02:24
..

Ik denk dat de gemiddelde scooterverzekering een veelvoud is van de doorsnee 850-verzekering op dit forum..

Gr :eusa_think:

animalT5R

Citaat van: thuur op 02-06-2011 11:11:39

..

Ik denk dat de gemiddelde scooterverzekering een veelvoud is van de doorsnee 850-verzekering op dit forum..

Thuur,vergeten we de 850 niet,die word helaas ook zeer betaalbaar en heb veel vermogen voor weinig geld  :-\
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

grijzev70tdi

Citaat van: thuur op 02-06-2011 11:11:39

..

Ik betaal 160 euro per jaar voor mijn scooter. Is een oud (rond 1995) ding (en nu ook vastgelopen) maar dat schijnt niet uit te maken. Was het goedkoopste dat ik kon vinden.
Weet zo niet wat een verzekering kost van een 850. (voor beginnend bestuurder zal dat ook niet weinig zijn)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Julius C.

Briljant dit...levert de staatskas nog meer geld op en wachttijden van máánden voor het afleggen van een rijexamen!
Aan de andere kant, wij zijn een van de weinige landen die dit systeem nog niet hanteren (bedoel op EG niveau) en kijk eens naar Duitsland...
Moet je verplicht zoveel ritten per seizoen en weertype hebben gereden; en als je drie keer zakt moet je een psycho-analyse ondergaan of te kijken of je überhaupt achter het stuur mag.
Wel eens een ongeluk op de Autobahn meegemaakt?

In België moet je een examen doen als je met een caravan wilt rijden, als je zakt, geen verklaring, dus geen sleurhut achter je wagen...eh, wil niemand voor het hoofd stoten, maar er zijn mensen met caravan die dingen uithalen op de weg  :eusa_doh:

Je kan autorijden of je kan het niet en zult het nooit kunnen ook! Bediening kun je een aap nog leren; inzicht is een ander verhaal en een zestienjarige is net zo'n mongol achter het stuur als een 18 jarige.
In Frankrijk en Engeland werkt het systeem, dus waarom hier niet?

Just my two cents  ;)
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...

Laurent

Voor een aanhanger zwaarder dan 750 kg (of beladen zwaarder dan de trekauto leeg, tot 3500 kg) moet je ook een extra rijbewijsdeel halen.

Kingfisher

Ik snap niet waar dit idee goed voor is. Laat het lekker zoals het is en, zoals ik al elders las, laat ze eerst eens fatsoenlijk leren fietsen / scooterrijden.

Niet elke verandering is een verbetering.......

Azirafl

Ik heb begrepen dat het vooral is om in de pas te komen met andere europese landen.