wel of niet starten ?

Gestart door jean schroen, 21-05-2011 23:23:59

Vorige topic - Volgende topic

jean schroen

wie heeft een goede raad voor mij ?

ik bezit een s70 bouwjaar 1999 met 224.000 km op de teller. ik  soms had (heb) soms problemen
met starten. In de garage heeft men het volgende gedaan:

gasklephuis gereinigd, computer uitgelezen en gereset, dit gaf geen verbetering want twee weken later
  is het gasklephuis met geïntregeerde stappenmotor vervangen en de software ge-updated. maar helaas
  één dag later weer hetzelfde probleem, bij het starten branden alle lampjes, startmotor draait mooi rond
  maar de auto "slaat"niet direkt aan , wel na twee of drie keer starten, hij loopt dan prima en tijdens het
  rijden loopt alles soepel. kosten tot nu bijna 800 euro. in de garage weet men het schijnbaar ook niet ?

is er iemand met een tip ?

grt. jean S.

Jack v

foutcodes nog een keer uit laten lezen en kijken welke foutcode is teruggekomen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

NinaPaul

Laat je zo een "garage" maar doen....  :eusa_wall:

diagnose stellen, kosten plaatje maken, herstellen (of niet), tevreden klant.

zulke dingen gaan er bij mij niet in  :eusa_naughty:
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

khana38

Jean, ik ben nieuwsgierig bij welke "garage" jij  bent geweest. Je hebt dus € 800 betaald en nog niet eens een concrete diagnose!? Geen probleem verholpen, eigenlijk helemaal niets!!! Schandaal!! De wagen rijdt, dus je kunt je verplaatsen naar een betrouwbaar adres!?

Als je niet snel reacties ontvangt op je forum boodschap, neem dan even contact op. Er zitten zeer ervaren mensen in dit forum die je graag willen helpen/adviseren! Die hebben mijn wagen ook van de sloop gered!

Klik op dit forum even de pagina "techniek" aan en je staat voor de Volvo 850/V70 hemelpoort qua advies.

Sterkte en groet,

Kees

francois

jean schroen

was vergeten er bij te vermelden dat men geen foutcode(s)  heeft gevonden bij het uitlezen.

grt. jean S.

Ludo

Citaat van: francois op 22-05-2011 07:29:20
antenne ring  ;D

grfr

+ 1

Voor ±50 euro kan je het (zelf) 100% uitsluiten.

peter1977

Antennering klinkt erg aannemelijk. Heb 'm zelf net laten vervangen en had exact hetzelfde euvel:

- slecht starten, soms in 1 keer, maar meestal 2 of 3 keer en tussentijds de sleutel eruit halen.

UserID6342

Klinkt idd als antennering en toevallig hier vorige week ook gehad met een V70, schijnt dat de antenneringen van de x70 modellen slechter zijn als van de oude 800 serie.

cas

pas wel op, schijnt dat niet elke *70 ring op elke *70 past. c en v verschilt meen ik me te herinneren. Iemand had ze onderling bij zn eigen autos gewisseld.

maar idd, ik denk ook de antenne ring.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Red Devil

Moet je tussendoor ook de startonderbreker aan en uitzetten of dat niet?