Lock-up werkt niet, geen knipperend lampje, PNP-switch kapot?

Gestart door Ronker, 02-06-2011 16:22:19

Vorige topic - Volgende topic

S. Brouwer

Is het brein van elke volvo 850 automaat hetzelfde? Of zit er daadwerkelijk verschil in de 10v 20v en de turbo?

Binnenkort gaat het blok en de bak eruit dan kan ik het gelijk meenemen.

Vorig jaar is ook de pnp switch vervangen en er op gevoel weer opgezet. Kan dit ook nog de oorzaak zijn?

De bak is tevens vorig jaar uit elkaar geweest vanwege waterschade, de oliekoeler in de radiateur had water gelekt in de bak. Hierop is alles uit elkaar geweest en zijn alle noodzakelijke delen vervangen. (nu alweer zo'n ruime 20k mee gereden)
De koppelomvormer is op dat moment alleen gespoeld, zou het kunnen dat deze de storing veroorzaakt?

thuur

Citaat van: S. Brouwer op 18-06-2011 00:53:59
Is het brein van elke volvo 850 automaat hetzelfde? Of zit er daadwerkelijk verschil in de 10v 20v en de turbo?

Binnenkort gaat het blok en de bak eruit dan kan ik het gelijk meenemen.

Vorig jaar is ook de pnp switch vervangen en er op gevoel weer opgezet. Kan dit ook nog de oorzaak zijn?

De bak is tevens vorig jaar uit elkaar geweest vanwege waterschade, de oliekoeler in de radiateur had water gelekt in de bak. Hierop is alles uit elkaar geweest en zijn alle noodzakelijke delen vervangen. (nu alweer zo'n ruime 20k mee gereden)
De koppelomvormer is op dat moment alleen gespoeld, zou het kunnen dat deze de storing veroorzaakt?

Er zit verschil in de programma's van de computers, m.n. de schakelmomenten zijn iets anders.

Uiteraard zorg je dat de PNP switch gemonteerd zit zoals het hoort.

Gr ;)

S. Brouwer

Citaat van: -D©©©L- op 04-06-2011 12:47:26

Er kan gewoon een normale (vaste) pakking tussen, die is verkrijgbaar. Geeft minder risico op zwervende pakking delen.
Een goed funtionerend gebruikt "brein" moet ook wel te vinden zijn. Dan hang je de hele zaak zo over (6 schroeven, 4 stekkers).

Bij het werken aan een AT bak zijn er 3 hoofdregels:

- Werk schoon
- Werk schoon
- Werk schoon

Kun je mij ook vertellen wat het artikel nummer is van de vaste pakking en de nieuwe schroeven? Ik heb ondertussen een set met solenoids en wil die er dit weekend inzetten. Hopelijk is daarmee het probleem opgelost.