Lampje PY21

Gestart door mp3president, 06-07-2011 10:52:11

Vorige topic - Volgende topic

mp3president

Ik heb sinds kort een andere Volvo 850 aangeschaft en er zitten dus v70 achterlichten in.
Nu is mijn probleem dat de knipperlicht deel van deze unit wit is, de lampjes die er in zaten waren ook wit (P21) en dat behoort oranje (PY21)  te zijn.
De fitting is dat van de lamp de 2 pennetjes recht tegenover elkaar horen te zitten en ik had nog 1 zo'n PY21 lamp liggen.
Ik ga naar de automaterialen handel en kom tot de conclusie dat de nieuwe PY21 de pennetjes niet recht tegenover elkaar heeft.
In mijn oude 850 heb ik wel eens led lampen geprobeerd, maar de knippersnelheid is dan 2x zo snel.

Ik kan mijn knipperlichten dus niet vervangen en wil er toch wel graag oranje zicht op hebben.
Heeft er iemand dit probleem ooit gehad, of is er iemand met een oplossing?

Groeten Ron.

-D©©©L-

PY 21 heeft de pennen nooit recht tegenover elkaar zitten.
Vermoedelijk heb je een 850 lamphouder (P21 helder, oranje glas het achterlicht) met een V70 lamphuis (PY21 oranje, helder glas in het achterlicht).

Oplossing: andere lamphouder of een beetje glasverf.

mp3president

Citaat van: -D©©©L- op 06-07-2011 10:59:45
PY 21 heeft de pennen nooit recht tegenover elkaar zitten.
Ik heb er dus wel eentje en die zit in één van de houders.

Volgens Brezan waren het voorheen wel bajonetten die opposite waren, maar aangezien vele mensen de py21 lampen gebruikten op plaatsen waar een p21 hoort, hebben de fabriekanten de py21 een off-set bajonet gegeven.
Maar op een ander forum zag ik ook nog een andere oplossing, één van de pinnen eraf vijlen.

Hieronder dus het plaatje wat ik zocht voor duidelijkheid over dit topic.