downpipe hoe te herkennen

Gestart door richard911sc, 05-08-2011 18:20:33

Vorige topic - Volgende topic

richard911sc

hallo

hoe weet ik of er een downpipe onder mijn auto gemonteerd zit?
iemand een plaatje/link hoe het er orgineel uit ziet?
wat is zoal de reden om dit te doen;geluid en power?
gr richard

)()()sT

Ik hoop dat er een downpipe onder zit ;D

Je bedoelt origineel of een rvs 3" bijvoorbeeld ;)

Zie:

richard911sc

dank voor je reactie
neem aan dat de onderste de downpipe is, deze is zonder kat maar ze zijn er toch ook met kat?
nu zie ik hier duidelijk verschil, maar soms worden ze op het net aangeboden als downpipe, hoe weet ik dan dat het er een is? en niet een originele pijp(standaard)
dank gr richard ;)

hvdmountain

Citaat van: richard911sc op 05-08-2011 20:52:20
dank voor je reactie
neem aan dat de onderste de downpipe is, deze is zonder kat maar ze zijn er toch ook met kat?
nu zie ik hier duidelijk verschil, maar soms worden ze op het net aangeboden als downpipe, hoe weet ik dan dat het er een is? en niet een originele pijp(standaard)
dank gr richard ;)
Beide zijn een downpipe. Bovenste is origineel, onderste is een niet-originele 3" gemaakt van RVS.

mikky

Onderste heeft een racekat, 100% legaal

richard911sc

mannen dank, :eusa_clap: dacht altijd dat een dp eennon originele oplossing was. :eusa_wall:
ik heb laatst een dp gezien met kat, hoe weet ik dan dat het de betere is? algemeen te herkennen
aan rvs? of ook nog anders
gr richard ;)

mikky

Geen flauw idee, er zijn forumleden die zelf een exemplaar met universele racekat hebben gebouwd, zal ongetwijfeld ook goed zijn.

Evt merken zijn Ferrita en JT.

richard911sc

)()()sT

Die onderste is een 3" Ferrita, MET racekat. Als ie katloos is, dan heb je die verdikking niet maar gewoon de rechte buis.

richard911sc

duidelijk en weer wat geleerd
op zoek dan maar naar een van rdelijke prijs
gr richard

)()()sT

Je hebt toch een T-5R? Als je de originele turbo hebt, dan zou je een conische flens hebben..... Volgens mij.  :eusa_think: :-[ ;D

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,51054.0.html

Turbo-Geek

Klopt, conisch met een T-5R.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------