De paarse vliegende baksteen....Op naar de volgende stap

Gestart door MrCain, 05-06-2011 12:40:39

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: mehn op 12-03-2013 17:30:50
Citaat van: scania164 op 12-03-2013 15:33:24
Hahaha mooi ;D
Ik heb mijn plx ook op lambda ingesteld.

Ik ook. Rond de 1.00 bij deellast en rond 0.78 bij volgas.

Als dat is met 1,5 bar turbodruk, mag het wel ietsje rijker.

;D

mehn

Citaat van: Ludo op 12-03-2013 17:56:06
Hahaha mooi ;D

Als dat is met 1,5 bar turbodruk, mag het wel ietsje rijker.

;D

;D

Nee 1,1 bar in mijn geval ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

MrCain

Had eerst alles wat rijker gezet (het oranje/witte injector verhaal +7%) en had toen lambda waardes van 0.81 tot 0,75 : dit was duidelijk te rijk op LPG want motor liep voor geen meter op vol gas voorbij de 3800RPM..... je voelde gewoon dat je vermogen miste => trok gewoon vele malen minder fel/snel op en ging niet naar de 0,7 bar boost => boost was ook niet stabiel.

Toen het originele configuratie in de Turbo Tuner geladen, zonder die 7% meer in de fuelmap :  volgas 2500 tot 4800 RPM met boost van max 0,7/0,8 bar waren de lambda waardes 0,87 tot 0,81 en de Volvo ging weer als een speer!

Houd het ff zo, het loopt echt keurig zo! Zal eens kieken of ik over een maand of zo tiet heb om een egt voor de turbo te monteren want ben best wel benieuwd wat deze temperatuur doet met mengsel verandering.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

scania164

MrCain

Hahaha mooi ;D

Jaja, ben nu (eindelijk...) een beetje gewend geraakt aan het lambda getal ipv AFR  ;D

En inderdaad, ook bij mij netjes wisselend rond de 1 bij deellast maar rond de 0,82 vollast bij volgas (±0,7 bar boost).
Maar lift ik het pedaal net een k@t haartje gaat ie naar de 0,76... ???

Misschien dit het verschil tussen de WOT en fuelmap settings?
Begin nu de Turbo Tuner mappen een beetje te snappen en begrijp nu ook hoe het motormanagement denkt en regelt => dat is misschien nog wel het leukste aan het hele project!

Van de week eerst maar eens een nieuwe TCV bestellen en dan de wastegate weer terug naar zijn originele (strakkere 0,3 bar) setting zetten. Dit zal ,vrees ik in verband met zeer drukke periode werk, wel een maandje moeten gaan wachten..... Maar de Volvo rijd nu best goed met een boost van ±0,7 bar en is ook nog zuiniger geworden  :eusa_dance: Van 1:7 naar 1:8  :P

Alle kleine beetjes helpen  ;D

Nu nog wachten op de zwarte Samco slangen die maar niet binnen willen komen.... en ja: ik moet perse zwarte hebben!

MrCain

ZoOo, we zijn weer aan wat begonnen.....je zou je eens gaan vervelen  :P

Had vorig jaar augustus van de vrouw nog een kado gekregen wat Michiel toch wel nodig heeft  :eusa_shifty:

Omdat je voor het inbouwen toch wel veel aan de bumper moet doen dacht Michiel een paar andere bumpers te scoren om dit fatsoenlijk in te bouwen => de Volvo moet gewoon blijven rijden (tis de daily driver...) en zonder bumper rijden is volgens de  :police: geen optie....

Een XC achterbumper vond ik wel erug mooi, dus de blauwe van Arjen850 opgehaald => was een leuke rit en bakkie koffie was lekker en was ook ff gezellig om elkaar te spreken  :laugh:

De gele R bumper van Maruska ging niet door dus het net op voor een andere, dacht dat dit een drama ging worden omdat R bumpers toch niet echt vaak worden aangeboden of binnen zeer korte tijd weg zijn...
Zag de advertentie van Luc, gereageerd en week later een ritje richting Limburg  :eusa_dance:

Ook daar was het gezellig, de koffie was lekker en het zonnetje was lekker warm in de achtertuin  8)

Dit ligt nu te wachten op wat TLC:

Sponserd by Arjen850 & Luc

Als het goed is komen de zwarte Samco turboslangen volgende maand binnen dus kunnen we ook gaan beginnen met de groene en mapping voor de TurboTuner  :eusa_dance:

Gaat het binnenkort lekker druk krijgen  :eusa_whistle:

Word Vervolgd.......

MrCain

Vandaag ook nog om een andere GSM wezen kieken: bij de Aldi hadden ze wel een leuke aanbieding => 4,3" scherm, dubbele sim (is wel makkelijk als ik consignatie heb => hoef dan maar 1 gsm mee te nemen), android 4,1 en nog meer waar ik nog achter moet komen  ;D

Koste maar €169,- niet duur maar wel goedkoop! Ben benieuwd hoe lang de GSM mee gaat.... maar is echt geen geld voor een smartphone met deze functies!

Toch s uitzoeken of ik hiermee niet iets kan uitlezen  :eusa_think:

JeffreyC

Dan was ik je wat betreft de gele bumper voor, ik heb die bij de rest van de auto gekocht.
De zwarte bumper ziet er op de foto in ieder geval wel beter uit.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

MrCain

Of je me voor was laten we maar in het midden  ;)

Maar deze groene bumper ziet er (nog) niet echt perfect uit (zit veel steenslag op en een paar schaafwondjes) maar is in ieder geval wel heel! Steenslag en zo is op zich niet zo erg => ben dan wel een poos bezig met schuren en plamuren maar als er her en der het een en ander gescheurd is geeft toch wel veel meer werk (hot stapler en epoxy => kost ook gewoon serieus geld...) Daarom ook voor deze van Luc gekozen : hij is heel en compleet met mistlampen en roosters  :eusa_dance:

Al met al een goede basis en eerlijke bumper (is nog niet gerepareerd en geen  "toverbal" als je gaat schuren  :eusa_whistle:)

Ben er gewoon heel erg blij mee  :eusa_dance:

Citaat van: V70 2.5T op 27-04-2013 20:24:23
Dan was ik je wat betreft de gele bumper voor, ik heb die bij de rest van de auto gekocht.
De zwarte bumper ziet er op de foto in ieder geval wel beter uit.

MrCain

Nou, de vrouw aan de buis gekluisterd en Michiel lekker in de achtertuin met een......bumper!
Tis lekker weer dus begonnen met de voorbumper schoon te maken, lekker gewassen en goed ontvet.
Dan begonnen met schuren......denk dat ik toch maar s mn collega lief gaat aankijken of ik zijn schuurmachientje mag lenen  :eusa_whistle: want dit gaat wel erug lang duren om het met het handje te doen:

Zoals je ziet veel steenslag en krassen (dat is dan nog niet zo erg) maar hier en daar laat de verf los en breekt hij.....daar wil je natuurlijk niet overheen spuiten => dan breekt de nieuwe laklaag weer...

Wat te doen? Gewoon de hele bumper kaal maken  :eusa_wall:  
Gaat me niet vervelen verlopig  ;D

razorx

Inderdaad gewoon doorschuren tot de slechte verf er af is. Als er systematisch sprake is van loslaten van de verf: Alles er af.
Goed voorwerk is het halve werk. ;)

hertogjan6

ik heb hem eerst voor geschuurd met een schuurmachine

daarna nog een keer volledig met de hand geschuurd (korrel 100)

als je dat gedaan hebt met waterprof afschuren. (korrel 400 waterprof veel water gebruiken!)

daarna eventueel in de spuitplamuur en dan in kleur en blanke lak! ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

MrCain

Citaat van: razorx op 30-04-2013 18:46:43
Inderdaad gewoon doorschuren tot de slechte verf er af is. Als er systematisch sprake is van loslaten van de verf: Alles er af.
Goed voorwerk is het halve werk. ;)

Mijn idee! Weet precies hoe ik ben => als ik het niet doe en na verloop van tijd krijg ik crackling dan gaat ik m als nog kaal schuren en weer spuiten!

Is wel jammer, alleen aan de onderkant laat alles los en bovenaan zit het nog tamelijk vast.....afijn, gewoon verstand op nul en schuren maar  ;D

Voor de rest is het gewoon een perfecte bumper => hij is nog heel en compleet! Dus ben er nog steeds erug blij mee! En als ik m goed schuur en de primer ook met fijne korrel doe dan word het wel een kunstwerkje!

MrCain

Citaat van: hertogjan6 op 30-04-2013 18:53:17
ik heb hem eerst voor geschuurd met een schuurmachine

daarna nog een keer volledig met de hand geschuurd (korrel 100)

als je dat gedaan hebt met waterprof afschuren. (korrel 400 waterprof veel water gebruiken!)

daarna eventueel in de spuitplamuur en dan in kleur en blanke lak! ;)

Inderdaad, gebruik meestal ook 3 tot 4 stappen (ligt er aan hoe grof ik begin) met schuren en meestal alles wel mat de hand!

Spuitplamuur gebruik ik nooit op een bumper => meestal is de kunstofprimer al zo dik/hard dat je daarmee ook al veel oneffenheden er uit kan halen (soms spuit ik 2 tot 3x in de primer om deze er weer af te schuren  :P) En zeker met deze bumpers (PUR) luisterd het echt nouw welke primer je je gaat gebruiken....

razorx

Ik raad je aan nog een stukje verder te gaan dan korrel 400. Bespaart je veel werk bij het spuiten. En als laatste misschien even met het allerfijnste staalwol. Je zou het bijna polijstwol kunnen noemen. Die heeft me bij het politoeren van de vleugel erg geholpen. Je zou verwachten dat het krassen geeft, maar het tegendeel is waar.