Hendrik's V70 classic 1999 haat liefde verhouding

Gestart door hendrik32, 06-06-2011 21:02:12

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Draagarm zo wie zo nieuw kopen en als goed advies bedoelt, altijd per 2 vervangen anders heb je dadelijk een scheef trekkende auto.  Voor normaal gebruik zijn de draagarmpjes die Estate Services levert meer als voldoende, maar je moet geen circuitrijder zijn of hoge eisen stellen.  Estate levert standaard Scantech armpjes en kosten de 2 slechts 140 euro.

Normaliter zou op een '99 auto de draagarmen en wiellager gelijk moeten zijn.  Tot 2000 zijn ze hetzelfde.  Een goed wiellager heb ik nog wel liggen, PB maar even.

Ewout Schalkwijk

Sow, da's een mooie kleur. Die zie je niet heel vaak. Gefeliciteerd met je roffel!

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

hendrik32

vandaag nieuw wiellager besteld en 2 nieuwe draagarmen(ebay meyle)
dus met een beetje mazzel zaterdag monteren

hendrik32

vandaag druk bezig met de volvo.
draagarmen helaas nog niet binnen maar wiellager wel.
wiellager r.v. vervangen wat blijkt steunlager van de aandrijfas rechts ook kapot :eusa_wall:
waarschijnlijk was mijn wiellager helemaal niet kapot maar alleen het steun lager van de aandrijfas
zal nog wel even een foto maken.
weet iemand of dat lager los leverbaar is???
hoop het wel wel anders word het een dure hobby

word vervolg......

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

FGG

Citaat van: henry classic v70 op 07-06-2011 21:02:49
Als je nadenkt over andere velgen overweeg dan ook de Tethys velgen.... oké de ET waarde is iets te groot (ET 49, moet eigenlijk ET43 zijn) maar is simpel op te lossen dmv spacers.
Staat super chique bij deze kleur!

Dan zou je ook de Uranus kunnen overwegen, dan heb je de spacers ook niet nodig.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

Steunlager zit vast aan de as. Je zult dus de complete as moeten vervangen. 't Is niet veel werk, maar 't kost wel weer een paar centen  :eusa_shifty:

hendrik32

Volgens mij kan je hem er zo af persen
Kan bij ford wel.
Daar is er gewoon een los lager leverbaar
Zal maandag wel ff met de dealer bellen

Jack v

past een aandrijfas van een 850 met moer er dan ook in?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

hendrik32

elianmars

Lijkt me niet dat het steunlager los te halen is  :eusa_think:

JeroenV

Nee,zelf ondervonden.
De met bout gemonteerde versie heeft een andere vertanding dan de "moer" versie!

Citaat van: Jack v op 18-06-2011 13:58:55
past een aandrijfas van een 850 met moer er dan ook in?

hendrik32

hendrik32

Citaat van: elianmars op 18-06-2011 13:39:06
Steunlager zit vast aan de as. Je zult dus de complete as moeten vervangen. 't Is niet veel werk, maar 't kost wel weer een paar centen  :eusa_shifty:

wat is een paar centen???

MICHEL306

Ja ja, geen garantie, alles zelf doen...dus omhoog met de moutjes en aan de bak... :eusa_clap: