stinkt na afremmen naar benzine

Gestart door John Langeveld, 05-06-2011 16:19:41

Vorige topic - Volgende topic

John Langeveld

Mijn 850 T-5R estate stinkt na het afremmen bij stilstand naar benzine. :eusa_shhh:
Het komt vooral voor bij een halflege tot bijna lege tank.

Alle leidingen en tank zijn nagekeken op lekkages.
Weet iemand hier iets op? ???

Bedankt voor het antwoord

John Langeveld
V70 2.4 V20 1999

spijky

Beter zoeken ;D, als er geen andere auto's in de buurt zijn moet het wel ergens te vinden zijn
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

ulkeman

lekkende benzine injector?
als is bij je injectorrail gekeken?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

mehn

Citaat van: John Langeveld op 05-06-2011 16:19:41
Mijn 850 T-5R estate stinkt na het afremmen bij stilstand naar benzine. :eusa_shhh:

Is het wel benzine? Ik heb dat ook gehad, toen bleek de dikke slang van de carterventilatie gebroken te zijn.
Carterdampen ruiken net iets anders als benzine, maar het ruikt even sterk en je wordt er even high van ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

snix

Bij ons was het een leiding die achter/boven het brandstof filter zit, daar zit nog een of ander filterachtig ding. Kwamen we achter bij de wissel van het normale filter. Symptomen die jij beschrijft waren na die tijd weg.

MVeldhuis

Citaat van: snix op 05-06-2011 22:33:15
Bij ons was het een leiding die achter/boven het brandstof filter zit, daar zit nog een of ander filterachtig ding. Kwamen we achter bij de wissel van het normale filter. Symptomen die jij beschrijft waren na die tijd weg.

En wat was je oplossing?

snix

Citaat van: MVeldhuis op 05-06-2011 23:29:34

En wat was je oplossing?
Hehe wordt voor jou elke ochtend je brood nog netjes voor je gesneden? :)
Daar zat een lekje, leidingen iets ingekort, als dat niet lukt vervangen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat als hij het zou zien er dan wel raad mee wist.

John Langeveld

Bedankt voor alle reacties.
Het is lastig te ontdekken, er is nergens een spoor te vinden wat benzine achterlaat.

Kan het zijn dat de wartel van de tankmeter (vlotter) licht kan lekken en dat er benzine  op de tank blijft staan.
Ik heb dat eerder meegemaakt bij een Alfa. :evil:
Heeft iemand een afbeelding uit het werkplaatsboek van de brandstoftank en de montage? ???

John Langeveld
John Langeveld
V70 2.4 V20 1999

RoVoR

Citaat van: mehn op 05-06-2011 17:41:00
Citaat van: John Langeveld op 05-06-2011 16:19:41

Is het wel benzine? Ik heb dat ook gehad, toen bleek de dikke slang van de carterventilatie gebroken te zijn.
Carterdampen ruiken net iets anders als benzine, maar het ruikt even sterk en je wordt er even high van ;D
Klopt, dit was bij mij ook het geval. Na reparatie was de benzinelucht weg.

MVeldhuis

Citaat van: snix op 06-06-2011 12:34:29
Citaat van: MVeldhuis op 05-06-2011 23:29:34

En wat was je oplossing?
Hehe wordt voor jou elke ochtend je brood nog netjes voor je gesneden? :)
Daar zat een lekje, leidingen iets ingekort, als dat niet lukt vervangen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat als hij het zou zien er dan wel raad mee wist.

Gewoon interesse hoor.
Bied je je aan om mijn bammetjes klaar te maken? Lijkt me wel wat want dan ben ik van dat rotklusje af.