startprobleem

Gestart door koenne, 04-06-2011 18:17:35

Vorige topic - Volgende topic

koenne

Ik heb hier een volvo 850 2.5 20v automaat staan uit 1995 met het volgende probleem:
sleutel omdraaien gaat, hij springt op contact, je hoort de brandstofpomp even, en dan niks meer. Startmotor gaan niet rond.

Heb foutcodes uitgelezen, en er staan er een paar in mbt luchtmassameter en rempedaalschakelaar. Maar deze onderdelen/storingen zullen niet met dit probleem samenhangen lijkt me.

Dacht zelf aan PNP switch, maar die geeft geen storingen aan, heb al geprobeerd een aantal keren heen en weer te bewegen met de pook, maar geen resultaat.

Iemand een idee waar dit probleem vandaan kan komen??

ulkeman

tik eens voorzichtig met een hamer een paar keer op de startmotor.

en kijk of die dan wel rond gaat.
doet die het dan wel moet je een nieuwe startmotor kopen.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

koenne

Tikken op de startmotor is al gedaan, wel nog even gemeten of de startmotor signaal krijgt...hier zit een probleem. Startmotor wordt niet aangestuurd.

ulkeman

zekering stuk?

draad breuk?

relais?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

UserID6342

Citaat van: ulkeman op 04-06-2011 18:56:21
zekering stuk?

draad breuk?

relais?
contactslot gedeelte ?

NinaPaul

geen idee of dit ook met een 850 is, maar sommige alarmsystemen kunnen dit probleem ook veroorzaken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

koenne

Zekeringen enzo heb ik gecontroleerd, maar ik kom 2 alarmsystemen tegen, beide niet origineel volvo.
Eentje is afgekoppeld, de andere niet. Dat is een autowatch systeem met zo'n zendertje dat je tegen een kastje moet houden voor het starten. Denk dat daar weleens een probleem in kan zitten.

Als ik achter het contactslot meet geeft deze wel signaal, dus dat moet goed zijn. Zal voor de zekerheid eens een reservesleutel regelen voor ik dingen uit elkaar ga halen.

francois

hoe lang heb je de auto zelf
is het euvel in een keer gekomen
wat heb je al er aan gedaan
meet eens vanaf de pnp schakelaar

grfr

mevita

Citaat van: koenne op 04-06-2011 18:48:53
Tikken op de startmotor is al gedaan, wel nog even gemeten of de startmotor signaal krijgt...hier zit een probleem. Startmotor wordt niet aangestuurd.

ik weet het niet meer zeker maar volgens mij kan je de startmotor ook even testen door vanaf de accu rechtstreeks met een kabel op op de plus van de startmotor te zetten, start hij weet je tenminste dat de startmotor nog goed is,

gr mevita

koenne

Het is niet mijn eigen auto, maar dit is de eerste keer dat ie het euvel heeft sinds het half jaar dat ie ermee rijdt. Heb de startmotor even aangestuurd en die draait gewoon.
Startblokkering heb ik omzeild/uitgeschakeld, dat zit allemaal wel goed.

Iemand een idee hoe je de PNP kunt controleren?

NinaPaul

geprobeerd in N en P stand?

Vaak helpt een aantal keren heen en weer halen wel voor een pnp probleem.

Maar ik adviseer eerst even de foutcodes (ook van de automaat) uit te lezen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

koenne

Citaat van: NinaPaul op 06-06-2011 18:58:09
geprobeerd in N en P stand?

Vaak helpt een aantal keren heen en weer halen wel voor een pnp probleem.

Maar ik adviseer eerst even de foutcodes (ook van de automaat) uit te lezen.

Foutcodes zijn al uitgelezen, staan er geen in, en heb de pook een heel aantal keren op en neer bewogen maar start zowel in P als N niet. We hebben een PNP binnen, dus vanavond eens kijken of dat gaat werken.

koenne

De 850 loopt weer, probleem blijkt achteraf toch in een alarmsysteem te zitten. Netjes uitgebouwd en alles werkt weer. Bedankt voor de tips!

NinaPaul

veel (rij)plezier!
-Gottfried Leibniz