nokkenas sensor

Gestart door md09, 10-01-2011 19:14:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

md09

Citaat van: cas op 14-01-2011 20:28:37
Citaat van: md09 op 13-01-2011 12:10:38
Citaat van: cas op 12-01-2011 23:20:29
Citaat van: md09 op 12-01-2011 19:57:21
helaas valt toch weer uit om de zoveel tijd!!!
Dus niet relais 103, zal dan toch LMM zijn denk ik, of heeft iemand nog een ander idee.

gr Martin

ik heb nog een LMM liggen, maar luisterd nogal nauw, post even het nummer dat er op staat. mocht het t zelfde zijn mag je hem wel proberen.

LMM zou echter wel een melding geven lijkt mij... maarja. er gebeuren wel meer rare dingen. al gedacht om toch het brandstof relais eens te vervangen voor een echte goeie? of ben je erg zeker van je soldeerwerk  ;)

De storing is 1-2-1, en heb relais weer eruit gehaald en een draadje doorverbonden

dacht dat LMM voor T5 allemaal hetzelfde waren. zal vanavond thuis eens kijken voor het nr. ps in welke buurt woon je ik in Den Bosch

gr Martin



den haag  ;)
ok is ver weg, heb net een ander berichtje gezet want hij valt weer erg veel uit. als hij stat loopt en kachel ventilator slaat in valt hij gelijk uit. met of zonder stationair klep. heb nu ook een orginele volvol tester bij en ga morgen kijken of die wat te vertellen heeft. ja mijn vrouw is met de auto weg.

Petroz

850 glt 2.5 20v (sold)
Op zoek naar nieuwe 850!

Autogek

#32
Mijn mysterieuze probleem plaats ik, op goed geluk want de onbekende oorzaak is juist het probleem :eusa_think:, in deze topic.

Onder het rijden valt de motor van mijn 850 met toenemende regelmaat stil: onder verschillende rij-omstandigheden (dus zowel bij afremmen/uitrollen als op constante snelheid op snelweg). Motortoerental loopt terug, gasgeven gaat niet en de motor slaat af. De nokkenaspositiesensor (hoofdverdachte destijds) is enkele maanden geleden al vervangen. Als je stiltstaat wil de auto vrijwel altijd gelijk weer starten. En nu weet ik niet meer wat de boosdoener kan zijn...

Contactslot? Brandstofpomp (lijkt niet, want dan zou je ook onder rijden andere probelemen moeten hebben)? PNP-selector automaatbak (dan valt ie onder het rijden toch niet uit)? Op goed geluk vanalles gaan vervangen is kostbaar en garandeert geeneens succes. Hellup (bedankt alvast!).
244 DL > 244 GL aut. > 855 GLE > 855R automatic > 855 GLE > 854 GLT 1992 > 244 DL, en dan nog iets Frans op diesel.

Marc O.

Relais 103 al geprobeerd?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Autogek

Citaat van: Marc O. op 12-04-2011 15:27:17
Relais 103 al geprobeerd?
Waar zit die? :eusa_shifty: [toch maar eens een fatsoenlijk handboek kopen...]

Auto start perfect en loopt (als ie niet uitvalt, wat alleen onder rijden gebeurt) prachtig (geen rare toerenwisselingen o.i.d.).
244 DL > 244 GL aut. > 855 GLE > 855R automatic > 855 GLE > 854 GLT 1992 > 244 DL, en dan nog iets Frans op diesel.

Jack v

relais 103 zit in de zekeringenbak eruit halen en met een stukje stroomdraad de pinnen 1 en 3 doorverbinden.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Autogek

Citaat van: Jack v op 12-04-2011 15:31:16
relais 103 zit in de zekeringenbak eruit halen en met een stukje stroomdraad de pinnen 1 en 3 doorverbinden.
Thanx, gevonden, t zijn net lego-steentjes onder de zekeringenbak. Mooie groene 103, zag er perfect uit, niets ingebrand ofzo. Teruggezet dus. Grijze brandstof relais vervangen, en, raad eens wat? Probleem is er nog steeds, gloeiende...gloeiende >:(. Kan het trouwens kwaad om de pootjes 1 en 3 van relais 103 een tijdje doorverbonden te laten zitten? Zou namelijk wel handig zijn voor testdoeleinden.
244 DL > 244 GL aut. > 855 GLE > 855R automatic > 855 GLE > 854 GLT 1992 > 244 DL, en dan nog iets Frans op diesel.

Jack v

Het probleem met 103 zit ook in het printje van het relais je zult hem dus open moeten halen. Een groene is volgens mij ook wel een oude.
De nieuwere zijn toch rood, bij mij wel tenminste.
Even doorverbinden dan weet je het zeker, de pomp draait dan wel door als je hem op contact zet dus dat niet lang doen max.5 seconden
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

SIPS Master

Claudia is/was relais 103 deskundige... ;D

Maar ik zou idd relais 103 vervangen, heb het zelf ook ooit gehad. 5-10 euro op de sloop.
Up the Irons!

Autogek

Doen dus! Ik ga maar voor een nieuwe 103 denk ik. Dat grijze brandstofrelais was 38 euri, dus zal een (rooie?) 103 wel niet duurder zijn. Enne, dan hou ik jullie weer op de hoogte.
244 DL > 244 GL aut. > 855 GLE > 855R automatic > 855 GLE > 854 GLT 1992 > 244 DL, en dan nog iets Frans op diesel.

Jack v

Als je nou eerst probeert om hem door te verbinden scheelt je weer 40 euries
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Autogek

#41
Durf het haast nog niet te melden (afkloppen!) maar -na vervanging van relais 103 (was groen, nu rood)- heeft het probleem zich niet meer voorgedaan :eusa_clap:. Zelden zoveel plezier beleefd aan minder dan 5 minuten werk.
244 DL > 244 GL aut. > 855 GLE > 855R automatic > 855 GLE > 854 GLT 1992 > 244 DL, en dan nog iets Frans op diesel.

Autogek

En ja hoor, het probleem is niet meer terug gekomen. FIJN! Lijkt zelfs of de auto lekkerder trekt, maar dat zal wel verbeelding zijn, want technisch zal er toch niet veul verschil zijn tussen ouwe groene en nieuwe rode relais 103, toch?
244 DL > 244 GL aut. > 855 GLE > 855R automatic > 855 GLE > 854 GLT 1992 > 244 DL, en dan nog iets Frans op diesel.

thuur

Citaat van: Autogek op 08-06-2011 21:56:43
En ja hoor, het probleem is niet meer terug gekomen. FIJN! Lijkt zelfs of de auto lekkerder trekt, maar dat zal wel verbeelding zijn, want technisch zal er toch niet veul verschil zijn tussen ouwe groene en nieuwe rode relais 103, toch?

Lijkt me uitgesloten inderdaad ;D


Gr ;)