En welk verhaal vertelt deze lambdasonde?

Gestart door thuur, 09-06-2011 16:22:24

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Ik heb al veel gezien, maar bij deze bijzonder vrolijke sonde stel ik toch vraagtekens.. :eusa_think:

Additieven in de benzine?

edit: 2.5T, benzine, 230dkm.

Gr ???

BarryB

Ziet eruit of hij met een loodvervanger heeft gereden.

NinaPaul

Citaat van: thuur op 09-06-2011 16:22:24
Ik heb al veel gezien, maar bij deze bijzonder vrolijke sonde stel ik toch vraagtekens.. :eusa_think:

http://thuurbo.nl/volvo/diverse/09062011001.jpg

Additieven in de benzine?

edit: 2.5T, benzine, 230dkm.

Gr ???

oranje boven....? nl WK editie 2010 model?

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MrCain

Lijkt wel de kleur van additieven in benzine zie : http://www.bosch-lambdasonde.nl/fehlerbilder.htm

Of gewoon een hollandse sonde  ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Jack v

Hoe is de kat dan ook lekker verbrand zeker?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Citaat van: MrCain op 09-06-2011 16:38:56
Lijkt wel de kleur van additieven in benzine zie : http://www.bosch-lambdasonde.nl/fehlerbilder.htm

Of gewoon een hollandse sonde  ;D

Het is echt felrood/oranje en richting de schroefdraad wordt het geel.

Ik vrees ook voor de achterste sonde en de kat nu :eusa_pray:

Gr :eusa_think:

ulkeman

te arm gelopen en daardoor te heet geworden ?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Ben

thuur

Te heet denk ik niet, het is echt een laagje wat erop zit, dus niet de sonde zelf wat verkleurd is.

Gr ;)

BarryB

Op wat voor benzine heeft hij gereden ? Wat is de kleur van de bougies ? Dit zie je vaak als een auto op loodvervanger heeft gereden.

thuur

Citaat van: BarryB op 09-06-2011 16:54:12
Op wat voor benzine heeft hij gereden ? Wat is de kleur van de bougies ? Dit zie je vaak als een auto op loodvervanger heeft gereden.

Ik zal het vragen. Bougies heb ik bij de beurt vervangen (<5dkm geleden) en zagen er volstrekt normaal uit.

Gr :D

Ronald21

BarryB

Net aan een monteur hier laten zien, die zei dat het ook kan komen door dat er koelwater bij de verbranding of in de uitlaat is gekomen.

thuur

Citaat van: BarryB op 09-06-2011 17:18:58
Net aan een monteur hier laten zien, die zei dat het ook kan komen door dat er koelwater bij de verbranding of in de uitlaat is gekomen.

Dat wordt toch meestal groenig en korrelig?

Klant tankt altijd 95 en soms V-Power. Nooit gelood of loodvervanger. Verder ook geen additieven. De auto is vanaf 1-jarige leeftijd in zijn bezit en ik denk dat het de originele sonde nog is (was). Hij heeft geen idee van het verbruik overigens..

Gr :eusa_think: