Hikkende auto

Gestart door Reitse, 23-05-2004 19:51:13

Vorige topic - Volgende topic

Oele

Die smerige gasklep is normaal als je de karteronluchtingsslang aangesloten hebt op de flametrap en al wat km's op de teller hebt staan, gewoon de straat op die zooi, gasklep ff in de was zetten nadat je em met commadant 4 mooi spiegeltje van gemaakt hebt.

Je bougies zien er naar mijn idee wel goed uit, motor loopt op cylinder 4 en 5 mischien een beetje te arm

Succes!

Oele
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

ed

Citaat van: Reitse op 26-05-2004 21:08:13
Als ik Ed goed begrepen heb in vorige posting is het moeilijk om teveel benzine in de cylinder te gieten. Dan hou je alleen teveel lucht (arm mengsel) of te weinig lucht (rijk mengsel) als meest voor de hand liggende opties over.
Klopt of niet?

Klopt niet. Ik bedoel dat als de brandstof regelaar stuk is de motor niet te rijk kan gaan lopen. Er zijn natuurlijk wel andere oorzaken die een rijk mengsel kunnen veroorzaken, zoals de geboemde LMM en lambda sondes.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Reitse

Als het de LMM is, moet het lambdalampje dan niet gaan branden?
Die blijft namelijk netjes uit.

ed

Hoeft zeker niet altijd. Hij regelt binnen een bepaald gebied, als hij daar een beetje uitloopt loopt je auto beroerd, maar wordt het niet gedetecteerd door de electronica.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Reitse

Beroerd lopen doet ie zeker niet. Ik ga nog even proberen geluidsopnamen te maken.

Reitse

De laatste twee foutcodeplugjes ook te pakken.
A2: 1 1 1
A6: 3 2 4 camshaft position sensor signal absent intermittently

intermittently is tijdelijk?
-- edit -- nee Reitse, als je het netjes vertaald het heet  "bij tussenpozen". Zo nu en dan dus... -- edit --

ed

Even wissen en kijken of die camshaft dinges weer terug komt.

Reitse

Het geluid van de drukregelaar

-> klik hier <-

baxie

Citaat van: Reitse op 27-05-2004 22:06:08

-> klik hier <-

Zijn dit niet gewoon de injectoren die je hoort??

reneetje

Hmm, loopt idd niet mooi "rond" , maar blijf erbij dat 't een ontstekingsprobleem is, vervang de kabels/kap/rotor maar es.
(vooral als die er al bijna 13 jr opzitten)

Sucses

Rene ;)

konniekip

zijn gewoon je injectoren IMHO. Motor loopt niet mooi. IK ga volgende week de hele ontstekingszooi vervangen; nw kap, rotor, kabels, bougies.

ed

Die had je toch al een hele poos in huis? Knap dat het er nog niet onder zit ;D

Reitse

Citaat van: baxie op 27-05-2004 22:55:45
Citaat van: Reitse op 27-05-2004 22:06:08

-> klik hier <-

Zijn dit niet gewoon de injectoren die je hoort??

Als je gaat luisteren met schroevendraaier (oftewel voorzichtig tegen de injectoren houden en dat luisteren) dan hoor je die ratel alleen in de drukregelaar, daar heb ik de microfoon ook dichtbij gehouden. Motor was overigens wat aan de koude kant. Bougiekabels staan in bestelling.

Reitse

Beschermkap losnemen wordt wat lastig ben ik bang. De bovenste twee schroefjes krijg ik met enig beleid los, de onderste daarentegen kom ik niet bij. Schroevendraaier past niet tussen schroefje en luchtfilterhuis, steeksleuteltje krijgt geen grip (kan hem ook niet zien trouwens...) Dacht even een breuk te zien bij de aansluiting van de bobinekabel maar bleek een haartje te zijn..

Kwam wel wat anders tegen. Er komt nog een melding boven dat de temperatuursensor een fout geeft ergens (interval). Bij de thermostaat komen twee draadjes waarvan ik er 1 terug kan vinden. Die loopt uit op een stekkertje. En dat stekkertje hangt los. Iemand enig idee waar die aan vastmoet?

-> plaatje <-

baxie

Citaat van: Reitse op 28-05-2004 14:34:41
Beschermkap losnemen wordt wat lastig ben ik bang. De bovenste twee schroefjes krijg ik met enig beleid los, de onderste daarentegen kom ik niet bij. Schroevendraaier past niet tussen schroefje en luchtfilterhuis, steeksleuteltje krijgt geen grip (kan hem ook niet zien trouwens...) Dacht even een breuk te zien bij de aansluiting van de bobinekabel maar bleek een haartje te zijn..

Kwam wel wat anders tegen. Er komt nog een melding boven dat de temperatuursensor een fout geeft ergens (interval). Bij de thermostaat komen twee draadjes waarvan ik er 1 terug kan vinden. Die loopt uit op een stekkertje. En dat stekkertje hangt los. Iemand enig idee waar die aan vastmoet?

-> plaatje <-

Is dit niet de stekker voor de airco compressor?(orginele)