Oliekoeler AUT

Gestart door heerhugo, 17-05-2011 10:50:52

Vorige topic - Volgende topic

heerhugo

Ik heb een vraagje omtrent de oliekoeler als accessoire.

Bij een eerdere C70 2,5T AUT4 met originele trekhaak in mijn bezit was er een oliekoeler gemonteerd.
Nu zie ik echter in de accessoire catalogus staan: Oliekoeler - voor automatische versnellingsbak S70, V70, C70 excl. benzinemotoren met turbocompressor.
Kan iemand mij uitleggen waarom ik deze oliekoeler wel op mijn vorige C had en in het accessoireboek staat dat het eigenlijk niet mogelijk is.
Reden ik wil er een plaatsen op mijn C 2,4T AUT5.

NinaPaul

Oliekoeler - voor automatische versnellingsbak S70, V70, C70 excl. benzinemotoren met turbocompressor.

betekend dit niet dat het of niet past, of er al standaard in zit? Ik zou zeggen kijk of er op die plaats al een koeler zit.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

heerhugo

Citaat van: NinaPaul op 17-05-2011 11:26:58
Oliekoeler - voor automatische versnellingsbak S70, V70, C70 excl. benzinemotoren met turbocompressor.

betekend dit niet dat het of niet past, of er al standaard in zit? Ik zou zeggen kijk of er op die plaats al een koeler zit.

Ik kon hem niet ontdekken op de huidige C. Het zal vast wel passen maar ik vind het zo vreemd dat ik er al een op een turbo heb gehad.
Dus daarom nu de vraag aan de kenners.

thuur

Originele accessoires hebben normaal gesproken een perfecte pasvorm, wellicht dat de intercooler een 1-2-3 installatie bemoeilijkt? Lijkt me geen onoverkomelijk probleem.

Gr :eusa_think:

heerhugo

Citaat van: thuur op 17-05-2011 12:01:28
Originele accessoires hebben normaal gesproken een perfecte pasvorm, wellicht dat de intercooler een 1-2-3 installatie bemoeilijkt? Lijkt me geen onoverkomelijk probleem.

Is de intercooler dermate veranderd van een 2.4T ten op zichte van een 2.5T ?
Ik had er namelijk al een op een 2.5T

v40pokemon

je hebt toch al een koeler normaal in je radiateur? 2 is niet onmogelijk, maar ook niet eenvoudig qua werkbare ruimte.

thuur

Citaat van: heerhugo op 17-05-2011 12:15:36

Nee dat niet, er heeft zich een monteur de moeite genomen om het passend te maken. Althans, dat zijn mijn 2 centen.

Gr 8)

heerhugo

Citaat van: thuur op 17-05-2011 12:37:31
Citaat van: heerhugo op 17-05-2011 12:15:36

Nee dat niet, er heeft zich een monteur de moeite genomen om het passend te maken. Althans, dat zijn mijn 2 centen.

Gr 8)

Wat ik zo vreemd vind is dat het af-fabriek erop zat icm de trekhaak. Ik kon destijds geen veranderingen ontdekken aan de oliekoeler waardoor deze pas zou zijn gemaakt.

Ps. ik wil je kennis absoluut niet ondermijnen, maar ik vind het toch een vreemd geval

arjenT5R

kheb hem er bij mij onder handen past niet ineens op de 850 maar al met al niet onaardig en past zelfs met 50 mm alu ic dus gewoon doen  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!