Electrische inklapbare spiegels volvo c70 generatie 1

Gestart door pazzje, 19-06-2011 16:55:57

Vorige topic - Volgende topic

heerhugo

Nu ben ik benieuwd wat het totale kostenplaatje is ;)

BenC70ES

Ik denk dat je al gauw over 600 Eur zit voor die onderdeelnr's !  :o

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

hvdmountain

Moet vanmiddag toch naar de dealer om wat onderdelen te bestellen. Zal meteen eens informeren wat e.e.a. zou gaan kosten..

maartendeb

Is zo'n RHD kabelboom gewoon LHD te gebruiken of wordt het solderen? Als je hem in spiegelbeeld monteert, zitten sowieso alle stekkers ondersteboven, die zullen vast wel om te draaien zijn. Maar het gaat me meer om of dan bijvoorbeeld niet het verkeerde raam opengaat, of dat de spiegelverstelling omgekeerd is oid :eusa_think:

hvdmountain

Citaat van: maartendeb op 27-06-2011 13:36:21
Is zo'n RHD kabelboom gewoon LHD te gebruiken of wordt het solderen? Als je hem in spiegelbeeld monteert, zitten sowieso alle stekkers ondersteboven, die zullen vast wel om te draaien zijn. Maar het gaat me meer om of dan bijvoorbeeld niet het verkeerde raam opengaat, of dat de spiegelverstelling omgekeerd is oid :eusa_think:
Stekkeraansluitingen en aansluitschema's zullen niet opeens anders zijn, denk ik. Wel is de kabelboom inderdaad in spiegelbeeld en zullen stekkers ondersteboven zitten. Dat zal niet zo'n groot probleem zijn, verwacht ik.

Vandaag helaas niet van gekomen om naar de dealer te gaan. Zal wel deze week nog worden, weet even niet welke dag.

maartendeb

Prijzen van http://eshop.original-teile.de/

Spiegel li: 9484476 €229,17
Spiegel re: 9484477 €229,17
Kabelboom: 9456946 €179,18
Relais 208: 9459845 €45,14
Schakelaar: 9459676 €21,23

jeroen74

Zijn RHD spiegels wel te gebruiken op een LHD auto? Spiegels zijn meestal niet symmetrisch; kan me voorstellen dat een passagiers spiegel wat verder naar binnen gericht is.

hvdmountain

Dat zal hooguit voor het spiegelglas gelden. Die zijn toch uitwisselbaar met de oude spiegels die je dan over hebt. Ik rij momenteel zowel links als rechts met een asymmetrisch spiegelglas.

pazzje

Prijzen vallen nog mee, kabelboom zou ik niet nemen, maar zelf aansluiten, daar het schijnt dat dit nog het meeste werk is om deze kabelboom te vervangen.

jeroen74

Citaat van: hvdmountain op 27-06-2011 21:43:36
Dat zal hooguit voor het spiegelglas gelden. Die zijn toch uitwisselbaar met de oude spiegels die je dan over hebt. Ik rij momenteel zowel links als rechts met een asymmetrisch spiegelglas.

Bij een Ford Sierra bijv. is dat dus niet alleen het spiegelglas, vandaar mijn opmerking ;)

hvdmountain

Citaat van: jeroen74 op 29-06-2011 01:04:22
Citaat van: hvdmountain op 27-06-2011 21:43:36

Bij een Ford Sierra bijv. is dat dus niet alleen het spiegelglas, vandaar mijn opmerking ;)
Interessant, wat is er bij bijv. een Sierra nog meer anders dan?

jeroen74

De hoek waaronder de passagiersspiegel is gemonteerd, meer naar binnen toegericht. Vrij goed te zien als je auto van bovenaf bekijkt. Zal wel zijn om de grotere afstand tot de bestuurder te compenseren zonder het spiegelglas 'extreem' te moeten verstellen.

Ik weet natuurlijk niet of het bij een 850 ook zo is, maar dat moet simpel na te meten zijn :)

pazzje

Schijnt ook nog verlichting in te zitten die naar de grond schijnt op het moment dat je de auto ontgrendeld