Uitvallen motor / slecht contactslot

Gestart door ronaldblaauw, 19-06-2011 18:47:47

Vorige topic - Volgende topic

ronaldblaauw

al langere tijd (meer dan 6 weken) heb ik last van het volgende symptoom : Tijdens het rijden stopt de motor er langzaam mee. Eerst valt het gaspedaal weg (dat wil zeggen : het geeft geen effect als ik het pedaal intrap). Daarna kan ik niet anders dan de auto uit laten rollen en opnieuw starten. Dit lukt vaak (soms na meerdere keren. Het stilvallen van de motor gebeurt willekeurig. lange afstanden, korte stukje, asfalt, klinkers, regen, zon, hoge snelheid (80 plus) en lage snelheid (2e versnelling).

inmiddels is het volgende aan de auto gefixed/vervangen: vacuumslangetjes, gasklephuis gereinigd, (bovenste) nokkenassensor vervangen. Er brandt geen MM-lampje op het dashboard en uitlezen levert niets op. De auto gebruikt benzine als brandstop (850 t5) bouwjaar 1994. De turbo werkt.

enkele weken geleden is het "binnenwerk"van het contactslot vervangen (een cilinderachtig onderdeel) zowel daarvoor als daarna deed het probleem zich voor.

Wie weet wat door oorzaak kan zijn van dit "stilvallen"? En wat het wegnemen van die oorzaak kan gaan kosten)?

Alvast bedankt,

Ronald

thuur

Relais 103. 43 euro en 10 minuten.

Gr 8)

ronaldblaauw

Gister heb ik, vlak nadat de motor weer eens stilviel, nog tijdens het uitrollen (de motor draait dan nog stationair) de sleutel er uit getrokken en weer teruggeplaatst. Ik heb de auto NIET opnieuw gestart maar wel weer op contact gezet. De motor pakte het gas weer op en ik kon (iets vrolijker) verder rijden. Als de motor stilvalt, dan is de stroom niet weg.

stuurt relais 103 niet nog meer aan ? en zou dat dan ook niet uit moeten vallen ?

Ronald

mitchelli

Nee...Het zou evt ook de brandstofpomp kunnen zijn,of de nokkeaspositie sensor (dit is meestal uit te lezen van de foutcodes).
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Rost

Alles klinkt nog steeds als relais 103. Relais valt uit, geen nieuwe benzine in de rail, geen vermogen, daarna benzine op, motor uit. Door hem een keertje te schakelen spring ie weer aan en kan je verder. Relais 103 even vervangen dus. (Hij gaat vaak kapot, ik heb zelfs een reserverelais in het dashboardkastje liggen ;D)
Zonder nokkenaspositiesensor wil de motor absoluut niet lopen overigens.

Justin-850

Ik heb ook altijd een extra relais 103 in de auto liggen! Daar zou ik eens mee beginnen, baat het niet dan schaad het niet ;)

En voor die 4 tientjes hoef je het niet te laten ;)

Succes!

Gr. Justin

ronaldblaauw

Vanochtend een relais besteld. Vanmiddag deed de auto niets meer. Na het op contact zetten van de de auto, sloeg de startmotor niet aan. wel spanning (de gebruikeleijke lampjes op het dashboard branden). Ook het "gezoem" dat normaal hoorbaar is nadat de auto op contact staat, is nu niet te horen. Kan dit ook worden verklaard door het niet meer werken van relais 103 ?

Zo ja, dan is mijn probleem opgelost, ik had immers al een nieuw relais besteld.
zo nee, wat kan het dan nog meer zijn ?

Groet,

Ronald

cas

Citaat van: ronaldblaauw op 20-06-2011 17:16:06
Vanochtend een relais besteld. Vanmiddag deed de auto niets meer. Na het op contact zetten van de de auto, sloeg de startmotor niet aan. wel spanning (de gebruikeleijke lampjes op het dashboard branden). Ook het "gezoem" dat normaal hoorbaar is nadat de auto op contact staat, is nu niet te horen. Kan dit ook worden verklaard door het niet meer werken van relais 103 ?

Zo ja, dan is mijn probleem opgelost, ik had immers al een nieuw relais besteld.
zo nee, wat kan het dan nog meer zijn ?

Groet,

Ronald

lijkt mij zeer zeker inderdaad het relais.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

haasje

Als relais 103 defect is zou je startmotor het wel gewoon moeten doen.

knip

startblokkering wat kuren heeft???

cas

Citaat van: haasje op 20-06-2011 17:45:42
Als relais 103 defect is zou je startmotor het wel gewoon moeten doen.

daar zeg je me wat!  :eusa_doh:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

mevita

je relais 103 kun je eventueel ook nog doorverbinden, pin 1 met pin 3,

gr mevita

Justin-850

Zal dan idd iets met de startblokkering zijn. Probeer het eens met de reservesleutel.......

Dat gezoem is de brandstofpomp die voor het starten de leidingen op druk zet, als die het als enige niet had gedaan was het relais 103 geweest. Maar nu ook de startmotor niet draait lijkt het een ander probleem. Doet de startmotor helemaal niets, of geeft ie een luide klik? In het laatste geval moet je ook de accuspanning controleren ;)

Gr. Justin

BBS

Vanaf welk bouwjaar werden de antenneringen toegepast ???
Stel dat je deze hebt, dit kan ook een veroorzaker zijn...
Volvoloos....

)()()sT

Is het eigenlijk een handbak of automaat?