brandstofpomp

Gestart door lotte, 18-06-2011 01:48:56

Vorige topic - Volgende topic

lotte

even een vraag over de brandstofpomp,de benzinepomp in mijn 850 (lpg) gaat steeds kapot,ik heb inmiddels 4 gebruikte pompen kapot zien gaan in een jaar tijd,het kan natuurlijk zijn dat gebruikte pompen onbetrouwbaar zijn, maar voor ik een nieuwe bestel ben ik benieuwd of dit aan iets ander liggen kan, drukregelaar en filter zijn beide nieuw.
ik ben benieuwd of er iemand een suggestie heeft

NinaPaul

vaak een (te) laag gevulde (benzine) tank?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

lotte

beste paul,dat is een snelle reactie,dank daarvoor,de onderkant (zeef) hangt ruim in de benzine en de meter geeft een kwart aan
dit is m.i. een acceptabele hoeveelheid,misschien zijn er nog meer oorzaken, ik hoor het graag

mehn

Loopt de benzinepomp mee als je op LPG rijdt? Bij de meeste systemen wel.
De benzinepomp wordt gekoeld door de benzine die erdoor gepompt wordt. Als je dan met weinig benzine rijd wordt de benzinepomp (te) warm.

1/4 is toch wel het minimum. Ik zou er meer benzine in doen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

lotte

super al die mensen die meedenken, inderdaad loopt de pomp altijd mee, ik ga zometeen op zoek naar weer een pomp(slopert) en langs de bezinepomp om te tanken,en bestel dan ook gelijk een nieuwe pomp (nordicar?) om voor eens en altijd van dit gezanik af te zijn,ik laat weten hoe dit afloopt, groet uit zeeland, ronald.

markey

Nordicar verkoopt een revisiesetje, is goed zelf te vervangen.
Bestel ook gelijk een nieuwe brandstoffilter, om problemen in de toekomst voor te blijven.

lotte

ben ik weer, pomp gescoord op de sloop eringezet,,getankt(halfvol),je hoort de pomp wel draaien ,is dit normaal?,auto start en rijdt prima op bezine dus hoop ik maar van de misere af te zijn en kan ik met een gerust hart een revisie setje kopen en inbouwen en dan gelijk filter vervangen super bedankt voor de hulp ,ik meld me zodra er nieuws is groet ronald, o ja de volvo is een 850 estate lpg 1996 2.5 10v met ruim 430 d km echt super auto.

cas

Had dat filter nou meteen gedaan  :eusa_wall:  die zit waarschijnlijk zo vol, dat je pomp daar op stuk loopt.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

francois

ja cas heeft gelijk wordt vaak vergeten zoon filtertje

grfr

lotte

nog meer reacties ,geweldig, inderdaad had ik dat filter maar .......,mijn moeder zei het al hadden is een rijk man,pomp loopt nog steeds en vervang ook deze week nog de veerpootubbers ,kraakt en maakt eng geluid bij wegrijden en volledig insturen tegelijk.
mensen bedankt en ik laat weten zodra de nieuwe pomp erin zit ,ga namaelijk begin july richting france en moet dan kunnen vertrouwen op een auto die het ook op benzine goed doet.

thuur

Citaat van: lotte op 22-06-2011 22:20:59
.. maakt eng geluid bij wegrijden en volledig insturen tegelijk.

Dat zullen droge stuuruitslagbegrenzers zijn.

Gr 8)