storing electrisch raam

Gestart door Corine, 26-04-2011 18:21:45

Vorige topic - Volgende topic

Corine

Beste heren,
Ik heb een 850 uit '94. Het raam aan de bestuurderszijde gaat niet meer omlaag. Het raam aan de passagierszijde wel.
Ik heb inmiddels het deurpaneel eruit gehaald. Maar daar zaten zoveel draadjes, dat ik verder niet wist waar ik moest zoeken.
Toen ben ik begonnen met het middden console los te halen. Wilde kijken of ik bij het stekkertje van het motortje kon komen. Echter het middenconsole is wel los, maar zit nog zo vast dat ik het niet zomaar los wil trekken, zonder dat er misschien iets afbreekt. Als ik nu probeer het raam omlaag te doen, dan hoor ik wel een tikje. Verder gebeurd er dus niets.
Kan iemand mij misschien vertellen wat ik nog zou kunnen doen om te kijken waar het probleem vandaan komt? En natuurlijk hoe ik het dan ook kan oplossen?
Hartelijk dank vast. Corine

francois

kijk eens of er spanning op de connector als je het raam omlaag wilt doen

zit aan het motortje gemonteerd (connector)

grfr

Richard V70

wel meten met aangesloten motor  ;D

Corine

Ik ga het morgen proberen en gelukkig ben ik wel enigszin beetje technisch aangelegd.....haha, dus ja hoor, motor aan.
gr Corine

antraciet

Je kunt de hoes van de pook voorzichtig lostrekken, daarna van onder de schakelaar omhoog wippen

gr Arjen

Corine

Nou het was gelukt! Met de nadruk op was.....
Uiteindelijk het deurpaneel nog verder losgemaakt. Met een beetje meeduwen, kreeg ik het raam toen naar beneden, dus met het gebruik van de knop. Zover als ik overal bij kon heb ik toen die scharen gesmeerd enz enz. Nog een paar getest of hij goed naar boven en naar beneden ging. Dat was. Alles weer vastgemaakt. Ik ging er helemaal vanuit dat het nu goed was.
Dus vandaag enthousiast mijn raam naar beneden....niets dus! Hoe kan dit nu? Maakt hij nu ergens geen contact of zo?
Graag hoor ik wie nog ideeen heeft.
Thx Corine

GroovingM

Corine, geen idee of je er wat aan hebt. Bij mijn 850 uit '96 ging het raam aan bestuurderszijde niet meer dicht. Ik heb de schakelaar uit het middenconsole getild van onder af (afdekplaatje onder handrem verwijderd, van daaruit schakelunit omhoog drukken). Bij mij zitten in de unit de schakelaars voor spiegels en ramen. Stekkers van spiegel schakelaars los gemaakt. Met een schroevendraaiertje de klipjes opengewrongen, eerst van afdekhuis, zo verder tot ik hele schakelaar uit elkaar had, ook de drukknop eraf gehaald, hele schakelaar uit elkaar. Bij mij waren contacten vies en ingebrand. Zowel de koperen tuimelaars als de contacten waar de tuimelaar tegenaan komen. Goed schoongemaakt met WD40, doekje, kleine schroevendraaier. Omdat ik niet oplette raakte ik een kogeltje kwijt waarmee via de bedieningsknop de tuimelaar wordt getuimeld. Bij fietsenzaak nieuw kogeltje gekocht (4mm doorsnee). Ook heb ik de tuimelaar wat verbogen om beter contact te maken ( was immers ingebrand). Zaakje weer in omgekeerde volgorde in elkaar gezet. Vaseline op tuimelaar gedaan om kogeltje vast te houden, anders leek het me niet te doen het zaakje weer in elkaar te krijgen. Het werkt weer! Wellicht is er ook bij jou naast de andere dingen die je gedaan hebt sprake van aangetaste contacten.
Groet, Marcel