Vallende Meter Syndroom

Gestart door nsdnayz, 05-06-2011 15:06:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nsdnayz

Toch nog even een topic openen, het gaat nu te veel off-topic van het OBD-1 topic. Ik ben even bezig met de roffel van mn broer, hij heeft last van het vallende meter syndroom, dat wil zeggen: zijn benzine+temperatuur meter werken niet wanneer de auto stil staat. (Ze staan wel op spanning!, als ik het contact aan doe, gaan ze ietsje omhoog, maar niet in de stand die ze aan te horen geven) Ook kan ik niet a7 uitlezen op de obd-1, als ik het pinnetje in a7 doe, begint deze gelijk te branden, en is daarom niet af te lezen. Ook met draaiende motor is a7 niet af te lezen!


Alleen als de auto gaat rollen, gaan deze meters (benzine+temp) aan. Te zien op dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=2zd4I7y_Pts Negeer even dat ik met grootlicht probeer te schijnen, dit is even iets anders.

Update 5 jun. Ik denk dat ik iets heb. Ik vermoed dat mijn startbreker parten speelt, er hangen nog wel wat losse kabels onder mijn schopbord (zonder passende andere stekkers :eusa_think:). En de sirene is afgeknipt @ zekeringenkast  ???

Wie heeft dit nu weer zo gedaan? :eusa_snooty:

De kabels die van de Volvo Guard relais afkomen, lijken dus een paar stekkers te missen. Van de stekkers die er wel zijn, heb ik er 1 stuk omgewisseld. En wat gebeurd er  ;D : Als ik nu mijn motor start, dan gaat de de benzine/temp meter heel even aan, als ik in contactstand 3 zit. Dit heb ik nog niet gehad! Als ik de kabels weer omdraai, dan schiet de benz/temp meter niet aan!
Zie: http://www.youtube.com/watch?v=CM-4qB1_n3s

Ik denk dat de startonderbreker in de volvo guard parten speelt, er zit (naar mijn weten) geen andere startonderbreker in!

Kan ik, op een of andere manier even het complete alarm/startonderbreker uitschakelen? Dan kan ik dat eventueel uitsluiten!

Het is een 850 GLT AU 20V 1992





nsdnayz

Kom op helden! Wie kan mij helpen met informatie :)?

-D©©©L-

ik zou het eerst eens zoeken in de massa aansluitingen van de ecu en de J relais.
Duidelijk is te zien dat de sturing van de tellerklok wegvalt. Dit is een pulssignaal van de ECU naar de tellerklok.
Ik zou even in de schema's moeten kijken of de tankmeter ook deze route loopt.

francois

heb je de auto zo gekocht of is het in een keer komen opzetten

zou eerst de draaden isoleren ivm raken body


grfr

DanielE

Is het probleem al opgelost bij jou? Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem met mijn 850... En geen idee waar ik het zoeken moet. Bij mij brand ook nadat ik stil heb gestaan het servicelampje weer even, het lijkt er dus op dat er meer onderdelen van de klokkenwinkel even geen / weinig spanning krijgen?
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12